BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

ALYACRAFTS - TEMPAHAN KRAF BENANGKAIT

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Saturday, February 28, 2015

PERKATAAN KUBUR KEPADA MAYAT

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK          

Bedak sejuk muntah belut          
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )          
Bedak sejuk penawar sila          
Bedak sejuk beras titik biasa          
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera          
Bedak sejuk beras titik campur air gamat  
        
Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai         
ke alamat  di beri, insyallah.

**************************************************** 
Disebutkan bahawa kubur akan berkata kepada mayat ketika
mayat diletakkan ke dalam nya.

Kisah ini terdapat di dalam hadis Tirmidzi :

" Adapun sesungguhnya jika kamu banyak mengingati peruntuh
segala kelazatan, nescaya kamu akan disibukkan dengan apa
yang aku lihat maka perbanyakkanlah mengingati peruntuh segala
kelazatan iaitu mati, kerana ia tidak datang atas kubur suatu hari
nanti melainkan ia akan bercakap kepadanya, lalu berkata : aku
adalah rumah pembuangan, aku adalah rumah terasing, aku adalah
rumah tanah, dan aku adalah rumah ulat, jika dikuburkan hamba 
yang beriman, kubur berkata kepadanya : selamat datang, bukankah
engkau yang lebih disukai berjalan diatas punggungku telah datang
kepadaku, apabila aku telah dikuasakan kepadamu pada hari ini dan
sudah berada dalam kuasaku, maka engkau akan melihat perbuatanku
kepadamu, lalu ia meluaskan baginya seluas pandangannya, dan 
dibukakan baginya pintu ke syurga, dan apabila dikuburkan hamba
yang derhaka atau kafir , kubur berkata kepadanya : tidak ada 
selamat datang bagimu, bukankah engkau orang yang paling dibenci
berjalan diatas punggungku telah datang kepadaku, apabila aku
dikuasakan kepadamu pada hari ini maka engkau akan melihat
perbuataanku kepadamu, lalu ia menghimpitnya sehingga berselisih 
tulang-tulangnya dan diwakilkan baginya tujuh puluh ular besar, dan
sekiranya ada seekor yang menyemburkan bisanya pada bumi nescaya
bumi itu tidak akan menumbuhkan sesuatu sepanjang umur dunia,
lalu ia menyengat dan mematuknya, sehingga ia diheret kepada hisab,
sesungguhnya kubur itu salah satu taman dari taman-taman syurga 
atau salah satu lubang dari lubang-lubang neraka. "


Daripada hadis Rasulullah s.a.w : " Sesungguhnya kubur itu rumah
pertama dari rumah-rumah akhirat, jika terselamat daripadanya maka
apa yang selepasnya lebih mudah daripadanya, dan jika tidak selamat
daripadanya pada apa yang selepasnya lebih dahsyat daripadanya."

Dan Rasulullah s.aw bersabda : " Aku tidak pernah melihat 
pemandangan sama sekali melainkan kubur lebih menakutkan
daripadanya. "

Tuesday, February 24, 2015

ELAKKAN AMBIL TANAH CARA PAKSAAN

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK         

Bedak sejuk muntah belut         
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )         
Bedak sejuk penawar sila         
Bedak sejuk beras titik biasa         
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera         
Bedak sejuk beras titik campur air gamat         

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai        
ke alamat  di beri, insyallah.

**************************************************** 
Peringatan :




Sunday, February 22, 2015

AS SALAM

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK        

Bedak sejuk muntah belut        
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )        
Bedak sejuk penawar sila        
Bedak sejuk beras titik biasa        
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera        
Bedak sejuk beras titik campur air gamat        

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai       
ke alamat  di beri, insyallah.  

**************************************************** 























Saturday, February 21, 2015

NASIHAT BUAT PENIAGA ONLINE

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK       

Bedak sejuk muntah belut       
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )       
Bedak sejuk penawar sila       
Bedak sejuk beras titik biasa       
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera       
Bedak sejuk beras titik campur air gamat       

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai      
ke alamat  di beri, insyallah. 

**************************************************** 

Saja kongsi untuk renungan ...

60 TIP

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK       

Bedak sejuk muntah belut       
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )       
Bedak sejuk penawar sila       
Bedak sejuk beras titik biasa       
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera       
Bedak sejuk beras titik campur air gamat       

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai      
ke alamat  di beri, insyallah. 

****************************************************  
Selain mempertingkatkan ketakwaan kita kepada
Allah swt...ini dikongsikan tip2 untuk jadi manusia hebat...



   



Wednesday, February 18, 2015

MENDALAM MAKSUD NI...

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK                   

Bedak sejuk muntah belut                   
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                   
Bedak sejuk penawar sila                   
Bedak sejuk beras titik biasa                   
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                   
Bedak sejuk beras titik campur air gamat                   

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                  
ke alamat  di beri, insyallah.

****************************************************               

Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan                   
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta                       
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga                       
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita serta kepada                       
semua muslimin muslimat yang masih hidup mahupun                       
telah meninggal dunia ..


*****************************************************************





Tuesday, February 17, 2015

SEORANG WANITA / IBU / ISTERI YANG TABAH HADAPI PELBAGAI DUGAAN DIDUNIA YANG SEMENTARA INI

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK                  

Bedak sejuk muntah belut                  
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                  
Bedak sejuk penawar sila                  
Bedak sejuk beras titik biasa                  
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                  
Bedak sejuk beras titik campur air gamat                  

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                 
ke alamat  di beri, insyallah.

****************************************************              

Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan                    pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta                      
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga                      
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita serta kepada                      
semua muslimin muslimat yang masih hidup mahupun                      
telah meninggal dunia ..


****************************************************************
Saya tidak suka berpolitik tetapi sebagai rakyat Malaysia, 
sedikit sebanyak kita perlu juga tahu perkembangan politik
tanahair.

Ini mengenai Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. 

Sebagai hamba Allah SWT, saya sebenar nya kagum dengan
kesabaran serta kegigihan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan ismail 
dalam menghadapi pelbagai dugaan yang menimpa diri sendiri
serta ahli keluarga beliau dalam tempuh bertahun2 lamanya .

Walaupun saya tahu Datuk Seri tidak mengenali saya, cuma ini 
saja pesanan ringkas dari saya....BERSABAR LAH....
Allah SWT saja yang lebih mengetahui kenapa ujian2
di adakan untuk hamba2 Nya.

Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail waving her hand in her car outside the High Court after attending the trial of Datuk Seri Anwar Ibrahim’s defamation suit against Foreign Minister Datuk Seri Anifah Aman, in Kuala Lumpur, February 17, 2015. — Picture by Yusof Mat Isa



Sunday, February 15, 2015

ILMU HILANG APABILA ULAMA MENINGGAL DUNIA..

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK                 

Bedak sejuk muntah belut                 
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                 
Bedak sejuk penawar sila                 
Bedak sejuk beras titik biasa                 
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                 
Bedak sejuk beras titik campur air gamat                 

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                
ke alamat  di beri, insyallah. 

****************************************************             
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan                   
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta                     
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga                     
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita serta kepada                     
semua muslimin muslimat yang masih hidup mahupun                     
telah meninggal dunia ..


*******************************************************************


Daripada Abdullah bin Amr bin al-‘As r.huma berkata, 
“Aku mendengar Rasulullah SAW. Bersabda: “Sesungguhnya 
ALLAH SWT TIDAK MENCABUT (MENGHILANGKAN) ILMU ITU 
SEKALIGUS daripada (dada) manusia, tetapi ALLAH SWT 
MENGHILANGKAN ILMU ITU DENGAN MEMATIKAN ALIM ULAMA’... 

Apabila sudah ditiadakan alim ulama’, orang ramai akan memilih 
ORANG-ORANG YANG JAHIL SEBAGAI PEMIMPIN MEREKA... Maka 
apabila pemimpin yang jahil itu ditanya, mereka akan berfatwa 
tanpa ilmu pengetahuan... Jadilah mereka itu sesat, lagi 
menyesatkan orang lain.”... 
(Hadith riwayat Muslim) 

Antara Alim Ulama'2...



Dan ramai lagi seperti mereka2 ini....


Friday, February 13, 2015

AL FATIHAH BUAT ARWAH

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK                

Bedak sejuk muntah belut                
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                
Bedak sejuk penawar sila                
Bedak sejuk beras titik biasa                
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                
Bedak sejuk beras titik campur air gamat                

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai               
ke alamat  di beri, insyallah. 

****************************************************            

Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan                  
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta                    
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga                    
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita serta kepada                    
semua muslimin muslimat yang masih hidup mahupun                    
telah meninggal dunia ..


********************************************************************

Malaysia kehilangan tokoh2 yang dihormati..

Al fatihah dihadiahkan buat arwah..

"Tidaklah seorang muslim meninggal pada hari Jumaat atau 
malam Jumaat, melainkan Allah akan menjaganya dari fitnah 
(siksa) kubur."

[HR Ahmad dan Tirmidzi]

1) MURSYIDUL Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, 84, meninggal 
dunia kira-kira jam 9.45 malam jumaat 12/2/2015. Bekas Menteri 
Besar Kelantan menghembuskan nafas terakhir kira-kira satu jam 
sebaik tiba di rumahnya, selepas keluar daripada Hospital Universiti 
Sains Malaysia (HUSM). Arwah meninggal dunia akibat penyakit
barah.







2) Datuk Haji Hasbullah Awang Meninggal Dunia pada
jam 1.30 petang , Khamis 12/2/2015 di IJN akibat
masaalah jantung.



Thursday, February 12, 2015

PETUA HILANGKAN PARUT JERAWAT

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK               

Bedak sejuk muntah belut               
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )               
Bedak sejuk penawar sila               
Bedak sejuk beras titik biasa               
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera               
Bedak sejuk beras titik campur air gamat               

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai              
ke alamat  di beri, insyallah. 

****************************************************           

Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan                 
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta                   
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga                   
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita serta kepada                   
semua muslimin muslimat yang masih hidup mahupun                   
telah meninggal dunia ..


****************************************************************
1. Mula2 ambil sedikit madu dicampurkan dengan BEDAK SEJUK.
    Sebatikan campuran bahan2 ini dan ambil larutan ini dan sapu
    pada bahagian kulit punyai jerawat, insyallah sembuh.

Bedak sejuk muntah belut














2. Kupaskan sepotong ubikayu. Buang kulitnya. Bersihkan bahagian
    isi ubikayu ini kemudian parutkan. Ambil bahagian ubikayu yang
    sudah diparutkan dan perah untuk dapatkan airnya. Sapukan
    air perahan dari ubikayu pada bahagian kulit yang punyai parut / 
    bekas2 jerawat. Amalkan harian. Insyallah sembuh.

3. Ambil kulit kayu manis. Asahkan untuk dapatkan serbuknya. 
    Kemudian campurkan dengan madu lebah. Sebatikan campuran
    ini. Ambil campuran ini dan sapukan pada bahagian kulit yang
    punyai parut / bekas2 jerawat. Amalkan harian. Insyallah sembuh.

4. Ambil beberapa daun sireh muda. Jika boleh antara 10 ke 20 helai
    daun sireh. Hancurkan dengan cara tumbuk dengan guna lesung
    batu macam kita buat sambal. Ambil daun sireh yang sudah hancur
    ini dan tempelkan pada bahagian kulit yang punyai parut / bekas2
    jerawat. Biarkan kering. Kemudian cuci kulit dengan air bersih.
    Amalkan harian. Insyallah sembuh.

5. Ambil sebiji timun. Kisarkan dan tapiskan airnya. Ambil hampas
    timun ini dan tempelkan pada bahagian kulit yang punyai masaalah
    parut / bekas2 jerawat. Biarkan kering. Kemudian cuci kulit dengan 
    air bersih. Amalkan harian. Insyallah sembuh.

6. Amalkan membasuh muka dengan air suam beberapa kali 
    setiap hari.

7. Ambil buah lemon. Perahkan untuk dapatkan jusnya. Sapukan
    jus lemon ini pada bahagian kulit yang punyai parut / bekas2
    jerawat. Amalkan harian. Juga digalakkan minum jus lemon ini
    hari2.

8. Elakkan stress kerana stress tidak baik untuk kesihatan diri
    serta kesihatan kulit badan.

9. Ambilkan daun lidah buaya. Buangkan kulitnya untuk dapatkan 
    jel nya. Lumurkan jelnya pada bahagian kulit punyai masaalah 
    parut / bekas2 jerawat. Biarkan kering. Kemudian bersihkan
    kulit dengan air suam. Jel daun lidah buaya boleh juga dibuat
    jus. Minum jus ini harian.

10. Selalu2 lah meminum air suam / air panas mati / air putih /   
      air yang sudah dimasak kerana air2 jenis ini insyallah adalah 
      ubat serta penawar kepada segala jenis penyakit.

Amalkan ye.... 

Monday, February 9, 2015

PESANAN PENTING UNTUK WANITA

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK              

Bedak sejuk muntah belut              
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )              
Bedak sejuk penawar sila              
Bedak sejuk beras titik biasa              
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera              
Bedak sejuk beras titik campur air gamat              

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai             
ke alamat  di beri, insyallah. 

****************************************************          
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan                
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta                  
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga                  
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita serta kepada                  
semua muslimin muslimat yang masih hidup mahupun                  
telah meninggal dunia ..


****************************************************************

Ambil ikhtiar ini untuk pastikan keselamatan diri...



Baca lah doa pelindung diri pada pagi dan petang 
sebanyak 3 kali.






Sunday, February 8, 2015

DR M....ANDA SEORANG YANG HEBAT

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK             

Bedak sejuk muntah belut             
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )             
Bedak sejuk penawar sila             
Bedak sejuk beras titik biasa             
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera             
Bedak sejuk beras titik campur air gamat             

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai            
ke alamat  di beri, insyallah. 

****************************************************         

Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan               
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta                 
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga                 
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita serta kepada                 
semua muslimin muslimat yang masih hidup mahupun                 
telah meninggal dunia .. 


*****************************************************************
DR M...Anda seorang yang hebat.



Dalam lawatan Presiden Indonesia ke ibu pejabat Proton, Dr M
diberitakan membawa bersama2 Presiden Indonesia dengan
menguji pandu Proton Iris mencecah kelajuan 150km/j sehingga 
komen Presiden Indonesia sebegini :

"Kalau di Indonesia, kelajuan yang paling tinggi saya pandu 

hanyalah 60km/j tetapi Dr. Mahathir bawa mencecah 150km/j 
dan usia beliau sudah mencapai 90 tahun!" kata Jokowi kepada 
beberapa delegasi yang hadir.



Bagi saya dan famili, membawa dengan kelajuan 110km/jam
di lebuhraya2 Malaysia pun dah naik kecut perut....inikan pula
nak pandu dengan kelajuan 150km/jam.

Saturday, February 7, 2015

MACAM2 CARA JENAYAH : BERHATI-HATI YE

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK            

Bedak sejuk muntah belut            
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )            
Bedak sejuk penawar sila            
Bedak sejuk beras titik biasa            
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera            
Bedak sejuk beras titik campur air gamat            

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai           
ke alamat  di beri, insyallah. 

****************************************************        

Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan              
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta                
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga                
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita serta kepada                
semua muslimin muslimat yang masih hidup mahupun                
telah meninggal dunia .. 



**************************************************

Satu perkongsian untuk lebih berhati-hati jika terkena 
dengan situasi begini.

kes 1 :



kes 2 : 




Friday, February 6, 2015

AZAN YANG MENAKJUBKAN...

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK           

Bedak sejuk muntah belut           
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )           
Bedak sejuk penawar sila           
Bedak sejuk beras titik biasa           
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera           
Bedak sejuk beras titik campur air gamat           

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai          
ke alamat  di beri, insyallah.

****************************************************       

Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan             
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta               
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga               
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita serta kepada               
semua muslimin muslimat yang masih hidup mahupun               
telah meninggal dunia .. 


********************************************************************
Seruan azan yang menakjubkan...

Tuesday, February 3, 2015

BAM DAUN GELENGGANG : BANTU SEMBUHKAN KUDIS, KURAP, PANAU...SERTA PARUT2 NYA SEKALI

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK          

Bedak sejuk muntah belut          
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )          
Bedak sejuk penawar sila          
Bedak sejuk beras titik biasa          
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera          
Bedak sejuk beras titik campur air gamat          

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai         
ke alamat  di beri, insyallah. 

****************************************************      

Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan            
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta              
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga              
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita serta kepada              
semua muslimin muslimat yang masih hidup mahupun              
telah meninggal dunia .. 


*****************************************************************

BAM DAUN GELENGGANG boleh bantu sembuh dan hilangkan
masaalah kudis, panau, kurap, gatal2 kulit....

Juga bantu sembuhkan dan hilangkan tinggalan parut2 setelah 
masaalah kulit di atas sembuh ...cuba la insyallah sembuh

Boleh pesan disini untuk dapatkan BAM Daun Gelenggang ni....