BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

ALYACRAFTS - TEMPAHAN KRAF BENANGKAIT

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Tuesday, April 29, 2014

DOA MOHON HUSNUL KHATIMAH

Sila dapatkan macam2 bedak sejuk disini.

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat
Bedak Arab
Bedak Tanaka

Tak perlu rungsing2 mencari bedak2 sejuk ni. 
DISINI ADA ...

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

*****************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...

Amalkan doa ini semoga kita semua diberikan penghakhiran yang 
baik serta di redhai oleh Allah swt dan meninggal dunia dalam 
keadaan husnul khotimah.

Monday, April 28, 2014

KHASIAT ' BISMILLAH 5 ' ( DOA SHIFA' )

Dapatkan macam2 bedak sejuk disini.

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat
Bedak Arab
Bedak Tanaka

Tak perlu rungsing2 mencari bedak2 sejuk ni. 
DISINI ADA ...

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

*****************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Dengan nama Allah yang Menyembuhkan
Dengan nama Allah yang Mencukupi
Dengan nama Allah yang memberi Kesejahteraan
Dengan nama Allah yang tidak memberi mudarat sesuatu 
di bumi juga di langit dan Dia Maha Mendengar lagi Maha 
Mengetahui

Bismillah 5 adalah pendinding dan ayat penyembuh (syifa) segala 
penyakit serta amat bermanfaat dan amat baik dijadikan sebagai 
amalan seharian.

Fadhilat Bismillah 5

Kelebihan dan kebaikan ‘Bismillah 5’ adalah seperti berikut:

1. Menghalang jin dan syaitan
2. Terpelihara dari bahaya dan musuh
3. Penawar pelbagai racun dan bisa.
4. Penawar penyakit gila meroyan.
5. Melegakan bengkak dan benjol.
6. Penawar kepada penyakit bisa-bisa tulang
7. Mengubati penyakit bisa-bisa di dalam badan.
8. Penawar segala jenis racun, santau dan bisa binatang

9. Boleh digunakan untuk mengubati penyakit yang tidak 
diketahui puncanya.

Kaedah Merawat

1.Letakkan tangan di tempat yang sakit.
2. Baca ‘Bismillah 5’ ini sebanyak tujuh kali dengan hati yang ikhlas 
dan khusyuk.
3. Hembuskan juga pada segelas air lalu diberi minum dan disapu 
di tempat yang berkenaan.
4. Sapukan di tempat yang sakit ataupun disapukan ke satu badan.
5. Sekiranya anggota yang sakit tidak boleh di sentuh dengan tangan 
kerana sakit atau sukar, bolehlah letakkan tangan di bahagian 
anggota lain dengan ikitikad bahawa anggota tersebut adalah 
anggota yang sakit.
6. Bagi kes kecemasan, boleh dibacakan terus ‘Bismillah 5’ sambil 
meletakkan tangan di tempat tersebut.
7. Jika kepala anak benjol sebab terhantuk, baca ‘Bismillah 5’ ini 
sekali sambil tuamkan ais batu atau air suam di tempat sakit. 
InsyaAllah dapat melegakan.
8. Bacalah selawat ke atas Nabi Muhamad  s.a.w dan ayat ini 
sertakan doa kepada Allah agar disembuhkan segala penyakit.

Amalan Bismillah 5 

1. Ayat ‘Bismillah 5’ ini diletak sebagai doa dan boleh dibaca 
sebelum memakan atau minum ubat.
2. Amalkan membaca ‘Bismillah 5’ kemudian baca ‘Bismillah 6’, 
sebanyak 33 kali setiap kali lepas solat.
3. Sekiranya ‘Bismillah 5’ diamalkan secara istiqamah, ianya boleh 
menolak santau dalam makanan dan minuman.
5. Bekas berisi makanan/minuman yang dihidangkan akan pecah 
dengan sendirinya jika dipegang  oleh pengamal ‘Bismillah 5’.
7. Bacalah dengan yakin dan khusyuk dan hanya kepada Allah SWT 
sajalah kita bergantung harap.


‘Allah Maha Mengasihani dari segala-galanya dan Dia adalah 
sebaik-baik Pemelihara dan Maha Memberi Pertolongan.’ Hanya 
Allah Maha Mengetahui apa yang benar.

Friday, April 25, 2014

ZIKIR IMAM AL GHAZALI

Dapatkan macam2 bedak sejuk disini.

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat
Bedak Arab
Bedak Tanaka

Tak perlu rungsing2 mencari bedak2 sejuk ni. 
DISINI ADA ...

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

*****************************************
SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...

Mari2 kita sama amalkan zikir ini..




Thursday, April 24, 2014

AL FATIHAH : SETIAP PAGI DAN PETANG HADIAHKAN PAHALA NYA KEPADA IBUBAPA KITA

Dapatkan macam2 bedak sejuk disini.

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat
Bedak Arab
Bedak Tanaka

Tak perlu rungsing2 mencari bedak2 sejuk ni. 
DISINI ADA ...

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

*****************************************
HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG
Hadiahkan pahala dari bacaan surah Al-Fatihah kepada kedua2 
ibubapa kita setiap pagi dan petang dan bedoa lah :

"Ya Allah Ya Tuhanku, terimalah amalan2 soleh yang aku lakukan 
seusiaku dan kuatkan lah iman serta ketakwaanku kepada Mu. 
Terimalah bacaan2 Al Quran, Al Fatihah, dan zikir2 yang aku baca 
serta sembahyang, puasa , zakat dan lain2 amalan soleh yang aku 
lakukan pada hari ini serta hari-hari berikutnya selagi aku masih hidup 
di dunia yang sementara ini. Dengan ini selain diriku , aku hadiahkan 
juga fadilat dan pahala nya khusus kepada Nabi Muhammad s.a.w 
serta ahli keluarga dan sahabat2 baginda kesemuanya dan juga 
kepada kedua ibubapa ku serta ahli keluargaku kesemuanya serta 
seluruh muslimin muslimat samada masih hidup atau sudah mati. 

Ya Allah Ya Tuhanku, engkau ampunilah dosa2 ku, dosa2 ibubapaku 
dan dosa2 ahli keluargaku , dosa2 seluruh muslimin dan muslimat 
samada sudah mati atau masih hidup. Naikkan darjat mereka serta 
darjat kami diantara orang-orang yang mendapat hidayah, dan 
lindungilah keluarga dan keturunan mereka yang masih hidup. 
Ampunilah dosa2 kami kesemuanya samada dari dosa2 yang kami 
ketahui mahupun dari dosa2 yang tidak kami ketahui serta dosa2 
yang hanya engkau Ya Allah ketahui . 

Wahai tuhan sekelian alam, jauhkanlah kami dari azab kuburMu, 
azab akhiratMu, fitnah Dajjal, fitnah kehidupan dan fitnah kematian. 
Kepada mereka yang sudah meninggal dunia dan kepada kami yang 
akan menyusul kemudian ke alam barzakh nanti, luaskan kubur kami kesemuanya seluas-luas pemandangan, berikanlah cahaya didalamnya, jadikanlah kubur kami kesemuanya sebagai salah satu taman dari 
taman syurga dan seterusnya masukkan kami ke syurgaMu yang 
indah. 

Aku juga memohon kepadaMu Ya Allah, engkau bantulah semua 
muslimin dan muslimat di dunia ini. Selamatkanlah muslimin dan 
muslimat antaranya rakyat palestine, rakyat syria dan lain2 dari 
ditindas serta dianiaya oleh pemerintah masing2 dan juga ada 
yang ditindas serta dianiaya oleh kaum kafir serta kaum yahudi 
walau dimana muslimin muslimat ini berada . 

Ya Allah Selamatkanlah kami muslimin muslimat semua didunia 
dan diakhirat. Ya Allah Ya Tuhanku aku berlindung denganMu 
daripada dukacita dan rasa sedih, aku berlindung denganMu 
daripada lemah dan malas, aku berlindung denganMu daripada 
sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada 
bebanan hutang dan penindasan orang. Kirimkan salam kami 
kepada junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarganya 
dan sahabat2 baginda kesemuanya. Aamiin "

Monday, April 21, 2014

DOA NABI IBRAHIM AGAR KELUARGANYA MENDAPAT KEAMPUNAN

Dapatkan macam2 bedak sejuk disini.

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat
Bedak Arab
Bedak Tanaka

Tak perlu rungsing2 mencari bedak2 sejuk ni. 
DISINI ADA ...

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

*****************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...


Keterangan ayat:

Nabi Ibrahim a.s. berdoa kepada Allah agar baginda dan zuriatnya
kekal mendirikan solat, menjaga dan memeliharanya pada
waktunya. Baginda lantas memohon keampunan terhadap
kesilapannya sebelum menjadi nabi. Sesetengah pentafsir
mengatakan memohon keampunan daripada seorang nabi
sebenarnya untuk menunjukkan pengabdian diri secara mutlak
kepada Allah (ziadah al-ismah) dan ia termasuk dalam kategori
tawaduk para nabi. Baginda turut meminta ampun untuk ayah
dan ibunya yang beriman sebelumnya dan sekalian orang
beriman sehingga berlaku hari kiamat. Ayat ini juga menjadi
berita gembira tentang keampunan Allah yang bakal diberi
kepada hamba-hamba yang taat kepada-Nya. (Tafsir al-Khazin,
tafsir ayat 35, surah Ibrahim)

Khasiat dan kaifiat beramal :

Pengajaran penting daripada ayat ini ialah kita perlu mencontohi
amalan mulia Nabi Ibrahim a.s. yang sentiasa mencari keredhaan
Allah dan keampunan-Nya. Amalkan doa ini agar kita menjadi
orang yang istiqamah bersolat dan terselamat daripada dosa
besar.

Sunday, April 20, 2014

4 KUNCI ZUHUD DARI IMAM HASSAN AL - BASRI

Dapatkan macam2 bedak sejuk disini.

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat
Bedak Arab
Bedak Tanaka

Tak perlu rungsing2 mencari bedak2 sejuk ni. 
DISINI ADA ...

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

*****************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...



*******************************************************
IKLAN JUALAN :

Beg Benang Kait  (sudah siap) untuk di jual .
Kuantiti terhad.

Kepada rakan2 yang ingin mendapatkan beg2 ini , sila 
hubungi saya ye disini...Noraziah @ Alya 012-4006061



' Daniel love Siti ' 
Kos masuk pos laju dalam
semenanjung Malaysia : RM45

Jumlah ada : Satu









' Nemo '
Kos masuk pos laju dalam
semenanjung Malaysia : RM45

Jumlah ada : Satu




Untuk lain2 produk benang kait ( corak rekaan serta warna
pilihan boleh di bincang ) keluaran alyacrafts, sila lawat
alyacrafts.blogspot.com

Saturday, April 19, 2014

JOM BERAMALAN SOLEH...

Dapatkan macam2 bedak sejuk disini.

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat
Bedak Arab
Bedak Tanaka

Tak perlu rungsing2 mencari bedak2 sejuk ni. 
DISINI ADA ...

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

*****************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...



- Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT. 
- Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan 
  pada hari Kiamat. 
- Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian 
  Allah SWT pada hari kiamat. 
- Surah Al-Waqi’ah dapat melindungi kita daripada ditimpa 
  kesusahan atau fakir. 
- Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur. 
- Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan. 
- Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir 
  ketika menghadapi kematian. 
- Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan 
  munafiq. 
- Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki. 
- Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit 
  was-was
- Ayat 1000 dinar dapat menambahkan rezeki dari sumber2 yang
  tidak disangka2
- Surah kursi dapat menjauhi gangguan syaitan dan menghindarkan
  kefakiran

Seterusnya, bagi menangani Syaitan Durjana: 
- Ketika anda membawa AL-QURAN, respon syaitan ialah biasa saja, 
  tengok je... 
- Ketika anda membukanya, syaitan mula curiga. 
- Ketika anda membacanya, syaitan mula gelisah. 
- Ketika anda memahaminya, dia mula kejang. 
- Ketika anda mengamalkan AL-QURAN, dalam kehidupan setiap 
  hari, dia stroke.... 

Teruskan membaca AL-QURAN dan mengamalkan membacanya 
agar syaitan terus stroke. 

- Ketika anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun 
mencegahnya. Syaitan kata, "JANGAN SEBARKANNYA, KERANA IA 
TIDAK PENTING LANGSUNG" . Oleh itu, sebarkan juga , biar umat 
islam mengetahui mengenai amalan baik ini.

Friday, April 18, 2014

APA ITU REZEKI...

Dapatkan macam2 bedak sejuk disini.

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat
Bedak Arab
Bedak Tanaka

Tak perlu rungsing2 mencari bedak2 sejuk ni. 
DISINI ADA ...

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

*****************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...

Wednesday, April 16, 2014

UNTUK DI JUAL : BEG BENANG KAIT ( KELUARAN ALYACRAFTS )

Dapatkan macam2 bedak sejuk disini.

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat
Bedak Arab
Bedak Tanaka

Tak perlu rungsing2 mencari bedak2 sejuk ni. 
DISINI ADA ...

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

*****************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...

Beg Benang Kait  (sudah siap) untuk di jual .
Kuantiti terhad.

Kepada rakan2 yang ingin mendapatkan beg2 ini , sila 
hubungi saya ye disini...Noraziah @ Alya 012-4006061


' Daniel love Siti ' 
Kos masuk pos laju dalam
semenanjung Malaysia : RM45

Jumlah ada : Satu








' Nemo '
Kos masuk pos laju dalam
semenanjung Malaysia : RM45

Jumlah ada : Satu




Untuk lain2 produk benang kait ( corak rekaan serta warna
pilihan boleh di bincang ) keluaran alyacrafts, sila lawat
alyacrafts.blogspot.com


Monday, April 14, 2014

AMALAN BAIK YANG BOLEH DIAMALKAN DALAM KEHIDUPAN INI UNTUK KEBAHAGIAN AKHIRAT

Dapatkan macam2 bedak sejuk disini.

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat
Bedak Arab
Bedak Tanaka

Tak perlu rungsing2 mencari bedak2 sejuk ni. 
DISINI ADA ...
Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

*****************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...



1. Sesiapa yang berwuduk saat ingin tidur dan meminta supaya 
ALLAH s.w.t berikan kebaikan dunia dan akhirat pasti akan 
di kabulkan . Sunat tidur dalam keadaan berwuduk. 

2. Sesiapa yang berselawat tidak kiralah banyak mana hitunganya 
setiap hari akan dapat keberkatan dalam apa jua dengan syarat ia 
berusaha mencari keredhaanNya. 

3. Sesiapa yang berselawat 41 kali sehari, insyaALLAH, akan 
dihindarkan daripada sifat tercela seperti hasad dengki, riak dsbnya 
dalam dirinya. 

4. Berselawat 33 kali sehari dapat menjernihkan hati, mudah 
memahami akan sesuatu ilmu yang diajarkan, di samping beroleh 
ketenangan fikiran. 

5. ALLAH s.w.t akan hapuskan dosa-dosa kecil dengan kita 
mengamalkan berselawat sebanyak 11 kali tiap kali selesai 
menunaikan solat fardu. 

6. Sewaktu menghadapi hidangan, Nabi membiasakan diri dengan 
mengambil makanan yang terdekat, kemudian baru di ambil hidangan 
yang lainnya sebagai simbolik kesopanan. 

7. Amalkan membaca selawat sebanyak 1000 kali sehari, insyaALLAH 
akan dikurniakan kebijaksanaan pemikiran. Di samping itu berusahalah 
untuk menerokai pelbagai ilmu. 

8. Sesiapa yang berniat mandi(untuk solat jumaat) kemudian pakai 
pakaian terbaik & wangian lalu solat jumaat, dosanya akan diampun 
hingga jumaat berikutnya.

9. Sesiapa yang mengamalkan berselawat 11 kali tiap hari, dengan 
izin ALLAH s.w.t , dirinya akan lebih dihargai oleh orang lain. 

10. Uthman bin Affan riwayatkan bahawa Nabi s.a.w apabila berwuduk, 
beliau membasahi janggutnya.

11. Nabi s.a.w tidak pernah mencela makanan. Jika baginda suka, 
dia makan dan sebaliknya beliau tinggalkan. Apatah lagi jika makanan 
itu pemberian orang lain. 

12. Sahabat meriwayatkan: Aku lihat Nabi s.a.w makan dengan 
3 jari (ibu jari telunjuk & tengah). Jarang sekali beliau makan dengan 
4 @ 5 jari kecuali ada keperluan.

13. Menurut Sayyid Ahmad dahlan, sesiapa berselawat  walau sekali 
pada malam jumaat, saat mautnya kelak akan dipermudahkan 
ALLAH s.w.t seperti yang dihadapi oleh para nabi.

14. Setiap penyakit ada penawarnya. Bacalah selawat tujuh kali pada 
air dan minum. InsyaALLAH, perut yang sakit atau memulas akan 
sembuh.

15. Perbaharui wuduk tiap kali bersolat krn padanya terdapat banyak 
fadhilat. Hadith: Sesiapa yang berwuduk dalam keadaan suci, 
ALLAH s.w.t catatkan 10 kebaikan baginya.

16. Sesiapa yang mengamalkan membaca selawat tiga kali setiap 
selepas solat lima waktu akan dihilangkan kebuntuan fikiran dalam menghadapi apa jua masalah.

17. Nabi s.a.w sering menghadap ke kanan sedikit setelah solat 
berjemaah supaya makmum dapat melihat wajahnya. Sebaiknya 
imam berzikir dan doa seketika bersama makmum.

18. Allah s.w.t akan hapuskan dosa-dosa kecil dengan kita 
mengamalkan beselawat sebanyak 11 kali tiap kali selesai 
menunaikan solat fardu.

19. Nabi s.a.w tak makan sambil bersandar. Ertinya, baginda makan 
dengan duduk condong sedikit ke hadapan bagi elakkan dirinya terlalu kenyang & untuk mudahkan penghadaman.

20. Menurut Syihab Ahmad, sesiapa berselawat tiga kali tiap selesai 
solat subuh, Maghrib dan isyak, ALLAH s.w.t akan menghindarkannya 
drp sebarang bencana.

21. Nabi s.a.w sering beristinsyaq air ke dalam hidung dan menghembuskannya. Selain membersihkan, ia juga mengelakkan 
sebarang penyakit yang berkaitan dengan hidung.

22. Setelah bersolat Nabi s.a.w memohon ampun ( astagfirullahalaziim) 
tiga kali. Dalam riwayat yang lain, Nabi s.a.w adakalanya beristighfar 
75 kali sehari.

23. Sesiapa yang amalkan berselawat sebanyak 1000 kali tiap hari, 
ALLAH s.w.t akan memeliharanya daripada sebarang ancaman musuh 
serta bahaya fitnah.

24. Apabila Nabi s.a.w tidur, ia dahulukan mengiring sebelah kanan . 
Dari segi kesihatan, cara berkenaan baik untuk jantung (yang berada 
di kiri badan) mengepam darah.

25.  Amalan berselawat secara teratur setiap hari mampu membersihkan kekeruhan jiwa, dipermudahkan ALLAH s.w.t segala urusan dan 
mendapat keampunan daripadaNYA.


Sunday, April 13, 2014

KELUASAN NERAKA

Dapatkan macam2 bedak sejuk disini.

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat
Bedak Arab
Bedak Tanaka

Tak perlu rungsing2 mencari bedak2 sejuk ni. 
DISINI ADA ...
Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

*****************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA
UNTUK MH370...




Yazid Arraqqasyi dari Anas bin Malik ra. berkata: Jibrail 
datang Kepada Nabi s.a.w ada waktu yg ia tidak biasa datang  
dalam keadaan berubah mukanya, maka ditanya oleh nabi s. a.w.: 
"Mengapa aku melihat kau berubah muka?"

Jawabnya: "Ya Muhammad, aku datang  kepadamu di saat Allah 
menyuruh supaya dikobarkan penyalaan api neraka, maka tidak 
layak bagi orang yg mengetahui bahawa neraka Jahannam itu 
benar, dan siksa kubur itu benar, dan siksa Allah itu terbesar  
untuk bersuka-suka sebelum ia merasa aman daripadanya."

Lalu Nabi s. a. w. bersabda: "Ya Jibrail, jelaskan padaku sifat 
jahannam."

Jawabnya: "Ya.  Ketika Allah menjadikan Jahannam, maka 
dinyalakan selama seribu tahun, sehingga merah, kemudian  
dilanjutkan seribu tahun sehingga putih, kemudian seribu tahun 
sehingga hitam, maka ia hitam gelap,  tidak pernah padam nyala  
dan baranya. 

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan terbuka 
sebesar lubang jarum nescaya akan dapat membakar penduduk 
dunia semuanya kerana panasnya. 

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan satu baju 
ahli neraka itu digantung di antara langit dan bumi nescaya akan 
mati penduduk bumi kerana panas dan basinya.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak,  andaikan satu 
pergelangan dari rantai yg disebut dalam Al-Qur'an itu diletakkan 
di atas bukit,  nescaya akan cair sampai ke bawah bumi yg ke tujuh.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak,  andaikan seorang 
di hujung barat tersiksa, nescaya  akan terbakar  orang-orang yang 
di hujung timur kerana sangat panasnya, Jahannam itu sangat dalam 
dan  perhiasannya besi, dan minumannya air panas campur nanah, 
dan pakaiannya potongan-potongan api. Api  neraka itu ada 7 pintu, 
tiap-tiap pintu  ada bahagiannya yang tertentu dari orang laki-laki 
dan perempuan."

Nabi s. a. w. bertanya: "Apakah pintu-pintunya bagaikan pintu-pintu 
rumah kami?" Jawabnya: "Tidak, tetapi  selalu terbuka,sesetengahnya 
di bawah dari lainnya, dari pintu ke pintu  jarak perjalanan 70,000 
tahun, tiap pintu lebih panas dari yang lain 70 kali ganda." 
(nota kefahaman: iaitu yg lebih bawah lebih panas)

Tanya Rasulullah s. a.  w.: "Siapakah penduduk masing-masing 
pintu?" 

Jawab  ibrail: 

Pintu  1- Tempat orang-orang munafik, dan orang-orang yg kafir 
setelah diturunkan hidangan mukjizat Nabi Isa a. s.  serta keluarga 
Fir'aun sedang namanya Al-Hawiyah.

Pintu 2- Tempat orang-orang musyrikin bernama Jahim.

Pintu 3- Tempat orang shobi'in bernama Saqar.

Pintu 4- Tempat Iblis dan pengikutnya dari kaum majusi bernama 
Ladha.

Pintu 5- Tempat  orang yahudi bernama Huthomah.

Pintu 6-  Tempat orang nasara bernama Sa'eir.

Kemudian Jibrail diam segan pada Rasulullah s. a. w. sehingga  
ditanya: "Mengapa tidak Kau terangkan penduduk pintu ke tujuh?" 
Jawabnya: "Di dalamnya orang-orang yg berdosa besar dari ummatmu 
yg sampai mati belum sempat bertaubat."

Maka Nabi s. a. w.  jatuh pengsan ketika mendengar keterangan 
itu,sehingga Jibrail meletakkan kepala Nabi s. a. w. di pangkuannya 
sehingga sedar kembali dan sesudah sedar Nabi s.a.w bersabda: 
"Ya  Jibrail, sungguh besar kerisauanku dan sangat sedihku,  
apakah ada seorang dari ummat ku yang akan masuk ke dalam 
neraka?" Jawabnya: "Ya, iaitu orang yg berdosa  besar dari 
ummatmu." 

Kemudian Nabi s. a. w. menangis, Jibrail juga menangis, kemudian 
Nabi s. a. w. masuk ke dalam rumahnya dan tidak keluar kecuali 
untuk sembahyang  kemudian kembali dan tidak berbicara dengan 
orang dan bila sembahyang selalu menangis dan minta kepada Allah.  
(Dipetik dari kitab "Peringatan  Bagi Yg Lalai" )

Dari Hadith  Qudsi: Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat, sedangkan kamu tak dapat bertahan dengan panasnya terik matahari 
Ku. Tahukah kamu bahawa neraka jahanamKu  itu: 

1. Neraka Jahanam itu mempunyai 7 tingkat

2. Setiap tingkat mempunyai 70,000 daerah

3. Setiap daerah mempunyai 70,000 kampung

4. Setiap kampung mempunyai 70,000 rumah

5. Setiap rumah mempunyai 70,000 bilik

6. Setiap bilik mempunyai 70,000 kotak

7. Setiap kotak mempunyai 70,000 batang pokok zarqum

8. Di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 ekor ular

9. Di dalam mulut setiap ular yang panjang 70 hasta mengandungi 
lautan racun yang hitam pekat. 

10. Juga di bawah  setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 rantai  

11. Setiap rantai diseret oleh 70,000 malaikat 

Mudah-mudahan dapat menimbulkan keinsafan kepada kita 
semua. 

Al-Quran Surah  Al- Baqarah Ayat 159 :

"Sesungguhnya  orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah 
Kami Turunkan dari  keterangan-keterangan dan petunjuk hidayat, 
sesudah Kami menerangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci, 
mereka itu  dilaknat oleh Allah dan  dilaknat oleh sekalian makhluk."

Dari Abdullah bin 'Amr  R. A, Rasulullah S. A. W bersabda:
" Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..."

Wednesday, April 9, 2014

3 SIMPULAN SYAITAN PADA WAKTU SUBUH...

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA
UNTUK MH370..
.


.

Tuesday, April 8, 2014

7 BACAAN PEMBUKA PINTU REZEKI

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 

UNTUK MH370...

1. Banyakkan membaca - La hawla Wala Quwwata Illa billah
    Barangsiapa yang lambat datang rezekinya hendaklah
    banyak mengucapkan zikir ini. ( HR. At-Tabrani)

    

2. Membaca - La Ilaha Illallahul Malikul Haqqul Mubin
    Barangsiapa setiap hari membaca zikir ini maka
    bacaan itu akan menjadi keamanan dari kefakiran
    dan menjadi penenteram dari rasa takut dalam kubur
    ( HR. Abu Nu'aim dan Ad Dailami )



3. Membaca - Subhanallah wabihamdihi Subhanallahil adziim
    Dari setiap kalimat itu seorang malaikat yang bertasbih kepada
    Allah s.w.t sampai hari kiamat yang pahala tasbihnya itu
    diberikan untukmu ( HR. Al-Mustagfiri dalam Ad-Da'awat )




4. Membaca surah Al-Ikhlas
    Barangsiapa membaca surah Al-Ikhlas ketika masuk rumah
    maka berkah bacaan menghilangkan kefakiran dari
    penghuni rumah dan tetangganya ( HR. At-Tabrani )


5. Membaca surah Al-Waqia'ah
    Barangsiapa membaca surah Al-Waqiaah setiap malam...
    maka tidak akan ditimpa kesempitan hidup
    ( HR. Al-Baihaqi dalam Syu'ab Al-Iman )



6. Memperbanyakkan berselawat keatas Nabi s.a.w
    Dari Umar bin Khaththab dari Nabi s.a.w bersabda, "
    Barangsiapa berselawat kepadaku satu kali selawat
    maka Allah s.w.t akan membalas ssepuluh kali selawat
    dan mengangkatnya sepuluh darjat."
    ( Dikeluarkan oleh Imam Bukhari dalam Adabul Mufrad,
      Ibnu Abu Syaibah..al-Bazzar..Ibnu Syahiin dan 
      al-Ismaili dengan sanad ma'lul )



7. Melazimkan berIstighafar
    Barangsiapa melazimkan beristighafar nescaya Allah s.w.t
    akan mengeluarkan dia dari segala kesusahan dan
    memberikan rezeki dari arah yang tidak digua-duga.
    ( HR. Ahmad, Abu Dawud dan Ibnu Majjah )



Doa yang boleh di amalkan :
Ya Allah berikanlah kami rezeki yang luas
yang Halal lagi Baik tanpa Memberatkan kami
Jika Rezeki kami ada di langit maka turunkanlah

Jika ada di Bumi maka keluarkanlah
Jika Jauh maka Dekatkanlah
Jika Dekat maka Mudahkanlah
Jika sedikit maka Banyakkanlah
Jika Banyak maka Berkatikanlah agar kami dapat
menolong anak-anak yatim..fakir miskin..dan
mereka-mereka yang dalam kesusahan dan kedhaifan.

Ya Allah..Kabukanlah doa kami...Aamiiin
Ya Allah Ya Robbal 'Alamin

Semoga Allah mengabulkan doa kita ini.

Semoga bermanfaat. 
Kongsikan dengan rakan2 lain.

Monday, April 7, 2014

BERSYUKUR LAH KITA DILAHIRKAN BERGAMA ISLAM.....PERTINGKATKANLAH KETAKWAAN ANDA KEPADA ALLAH S.W.T

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...

This is Will Smith ( Hollywood actor ) talking...



Will Smith....Terima kasih kepada Anda.... semuga diharapkan
perkataan anda ini akan menjadi inspirasi kepada ramai orang
yang bukan beragama islam di dunia ini untuk memahami
seterusnya mendekati ugama islam....

Kepada rakan2 segama islam, mari lah kita pertingkatkan 
ketakwaan kita kepada Allah s.w.t sementara masih diberi
masa untuk bernafas di dunia yang sementara ini...

Sunday, April 6, 2014

BACA LAH SELALU AL-QURAN....PASTI MENOLONG PEMBACANYA DI ALAM BARZAKH

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...



Kalaulah AL-QURAN BOLEH BERCAKAP , ia akan berkata : " 
waktu kau masih anak-anak , kau bagai teman sejatiku , dengan 
wudhu kau sentuh aku . Dalam keadaan kau pegang aku . 
Kau baca aku dengan lirih dan keras . 

Sekarang kau telah dewasa . Nampaknya kau sudah tidak 
berminat lagi padaku . Apakah aku bacaan yang usang ? 
Yang tinggal sejarah ? 

Sekarang kau simpani aku dengan rapi . Kau biarkan aku sendiri . 
Aku menjadi kusam dalam almari. Berlapis debu , dimakan kutu . 
Aku mohon peganglah aku . Bacalah aku setiap hari . 

KERANA AKU MENJADI PENERANG DI DALAM KUBUR MU NANTI ! 

Saturday, April 5, 2014

AIRMATA IBU..

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...

Friday, April 4, 2014

DOA NABI YUNUS AS: AMALKAN MEMBACA NYA...



Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...





Doa Nabi Yunus as .
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Sabda Rasulullah SAW:

“Barangsiapa mempunyai apa-apa hajat, hendaklah ia berwudhuk,
kemudian sujud kepada Allah, sambil membaca tasbih Nabi Yunus
sebanyak 40 kali dengan cara jari telunjuknya menghadap ke arah
kiblat ketika ia sujud. Sesungguhnya sesiapa yang berbuat demikian
akan diperkenankan doa dan permintaannya.”


Sabda Rasulullah SAW:

“Sesungguhnya aku ketahui satu kalimah yang apabila dibaca oleh
mereka-mereka yang ditimpa bala atau kesusahan, Allah akan
lepaskan si pembacanya dari kesusahan. Kalimah tersebut ialah
tasbih saudaraku Nabi Yunus AS “La ilaha illa anta subhaanaka
inni kuntu minazzholimiin.”

Thursday, April 3, 2014

NASIHAT DARI USTAZ DON...

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...




Ingat!! Jangan Lakukan 24 Perkara Ini Dalam Hidup Anda
1. Jangan sengaja lewatkan solat. Perbuatan in tidak disukai oleh
    ALLAH s.w.t.
2. Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alas kaki(selipar).
    Dikhuatiri terbawa
keluar najis dan mengotori seluruh rumah kita.
3. Jangan makan dan minum dalam bekas yg. pecah @ sumbing.
    Makruh kerana ianya merbahayakan.
4. Jangan biarkan pinggan magkuk yg. telah digunakan tidak berbasuh.
    Makruh dan mewarisi kepapaan
5. Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki mahal (kerana
    berpagi-pagi itu membuka pintu berkat)
6. Jangan makan tanpa membaca BISMILLAHHIRRAHMANNIRAHIM dan
    doa makan. Nanti makanan yg. dimakan adalah dari muntah syaitan.
7. Jangan keluar rumah tanpa niat membuat kebajikan @ kebaikan.
    Takut-takut mati dalam perjalanan.
8. Jangan pakai kasut atau selipar yg. berlainan pasangan.
    Makruh dan mewarisi kepapaan.
9. Jangan biar mata liar di perjalanan. Nanti hati kita gelap diselaputi
   dosa.
10. Jangan bergaul bebas ditempat kerja. Banyak buruk dari baiknya.
11. Jangan menangguhkan taubat bila berbuat dosa kerana mati
      boleh datang bila-bila masa.
12. Jangan ego untuk meminta maaf kepada kedua ibubapa dan sesama
      manusia kalau memang kita bersalah.
13. Jangan mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak siratulrahim.
14. Jangan lupa bergantung harap hanya kepada ALLAH s.w.t dalam
      setiap kerja kita. Nanti sombong bila berjaya dan kecewa pula bila  
      gagal.
15. Jangan bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur
      dan memurahkan rezeki kita.
16. Jangan banyak ketawa nanti mati jiwa.
17. Jangan biasakan berbohong kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan
      menghilangkan kasih sayang org.kepada kita.
18. Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan kerana doa makhluk
      yang teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH s.w.t.
19. Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama
      dan 
kekal selamanya. Carilah kehidupan dunia untuk akhirat.
20. Jangan duduk dalam bilik air terlalu lama kerana disitulah tempat
      tinggal jin kafir dan syaitan.
21. Jangan merokok dan memasang kemenyan kerana asap itu adalah
      makan jin.
22. Jangan lupa membaca BISMILLAHIRRAHMANNIRAHAIM dan salam
      ketika masuk kerumah dikhuatiri jin dan syaitan masuk bersama.
23. Jangan memakai tangkal kerana ALLAH s.w.t tidak sempurnakan agama
      seseorang itu jika memakai tangkal ini adalah kerana dikhuatiri kita
      bergantung kepada tangkal bukan kepadaNYA.
24. Jangan mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata jangan sebab
      semuanya untuk kebaikan dan sesungguhnya ALLAH s.w.t itu lebih
      mengetahui.Yang baik itu adalah dari ALLAH s.w.t dan yg.buruk itu dari
      hambanya juga.
Kongsikan kepada rakan-rakan anda dan juga ahli keluarga anda. agar kita
semua dapat melakukan amar ma’ruf, nahi mungkar.. in shaa Allah.