BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

ALYACRAFTS - TEMPAHAN KRAF BENANGKAIT

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Saturday, October 30, 2010

JERAWAT DI KETIAK ....malu nak cerita tp terpaksa ..!!!

Mungkin ramai yang malu menceritakan perihal KETIAK.

Tapi disini bukan nak ceritakan pasal ketiak berbau ke..
pasal ketiak berbulu ke , pasal ketiak berbekas2 ke..
( maaf ye...kalau ada yang terasa ) tapi cuma nak kongsikan
perihal Jerawat di ketiak.

Mungkin ada yang tertanya2 macam mana jerawat boleh
tumbuh di ketiak ye . Hairan kan ?

Tapi apa2 pun tengok video ni dulu.

Amaran :
ni bukan video tak senonoh tapi tunjuk akibat penyakit
kulit di bahagian ketiak

Adakah ini disebabkan oleh jerawat atau bisul?
Ada juga jerawat yang bernanah macam bisul.

--------------------------------------------------


----------------------------------------------------------
Apa2 pun jangan lah sampai alami sehingga begini..SAKIT NYE !!!

Selain pemakanan tak seimbang ( makan makanan2 gatal dan
berlemak ) , ada artikle mengatakan punca terjadinya jerawat
di bahagian ketiak adalah disebabkan antaranya:

1. Kepanasan suhu berlebihan dari suhu biasa badan di ketiak

2. Guna pencukur di ketiak hingga terluka semasa mencukur
    sebab jika luka, ini boleh mengundang masaalah penyakit kulit
    seperti Jerawat dll..

3. Menggaru bahagian ketiak sehingga terluka

4. Terlebih pakai pewangi calit ketiak sehingga berminyak
   bahagian ketiak tu

Bila sesiapa bertanya saya cara apa yang mudah di amalkan 
untuk cegah penyakit kulit di bahagian ketiak seperti Jerawat,
bisul, ruam dll...Saya akan jawab :

"Selalu2lah mengamalkan dulu kebersihan diri seharian.
  Andai ini tidak diamalkan selalu..alamat tunggu masa saja
  untuk mengundang penyakit kulit hinggap di mana2 bahagian
  badan yang tidak dijaga kebersihannya " 

Untuk bahagian ketiak, perlu bila mandi, selalu2lah syampu dan
basuh bersih2. Gunakan sabun / syampu serta sponge yang lembut
untuk bersihkan bahagian ketiak ini. Jangan pula dok p garu
kuat2 nanti terluka lak...

Lepas mandi, amal pakai cara sederhana pewangi calit ketiak
dan bedak. Jangan sampai berminyak ketiak tu pulak disebabkan
nak ketiak bau wangi berlebihan.

Tapi andai sudah ada jerawat tumbuh macam cendawan kat ketiak
tu, tak pe...jangan risau...amal pakai Bedak Muntah Belut ni dengan
cara sapukan di bahagian atas jerawat tu.

Insyallah , jerawat akan sembuh dan kecut...akhirnya akan hilang kesan
jerawat2 ni...Cubalah ye Bedak Muntah Belut untuk rawatan
Jerawat anda...!!

Tuesday, October 26, 2010

JERAWAT DI KEPALA......APA PULAK NI ??

Tahukah anda hampir semua orang ada bakteria jerawat di kulit badan masing2 sekarang walaupun pada mereka yang mempunyai kulit yang cantik.

Ini bermakna bakteria jerawat ada di mana-mana samaada seseorang itu  menderita daripada jerawat atau tidak.

Tapi apa pula hal nya Jerawat kat kepala ? Yang selalu kita nampak adalah kat bahagian2 lain badan ( yang terang2 nampak dan ini amat memalukan kepada sesiapa yang mempunyai masaalah jerawat ini ).

Tapi rasanya kalau ada jerawat kat kepala, mungkin tak la memalukan
sangat sebab kemungkinan boleh dilindungi oleh rambut kecuali jika seseorang itu tidak berambut atau botak.














Friday, October 22, 2010

JERAWAT BOLEH TUMBUH DI MERATA BAHAGIAN KULIT ANGGOTA BADAN

Selalunya bila kita ditanya di bahagian mana anggota manusia,
selalunya Jerawat akan tumbuh.Pasti ramai yang akan kata kat bahagian
MUKA kan !! Memang betul jawapan ni TAPI tak 100% betul.

Tahukah rakan2, Jerawat bukan saja tumbuh di bahagian kulit
MUKA tapi ia berpotensi untuk tumbuh di bahagian2 anggota lain
andai kita tidak jaga kebersihan kulit badan kita.

Antara bahagian2 anggota badan yang boleh tumbuh jerawat ialah :

1) Di depan dan belakang bahagian badan
2) Di atas kepala
3) Di bawah ketiak
4) Di kemaluan pun boleh tumbuh
5) Di batang hidung
6) Di dahi
7) Di dagu
8) Di pipi kiri
9) Di pipi kanan
10) Di punggung
11) Di anggota2 lain juga yang tidak disebut diatas...

Mula2 kita cerita dulu pasal Jerawat di anggota ni :

DI DEPAN DAN BELAKANG BAHAGIAN BADAN


Wednesday, October 20, 2010

LAGI TESTIMONI RAKAN2 YANG SUDAH AMAL PAKAI BEDAK MUNTAH BELUT NI UNTUK RAWATAN JERAWAT....

SILA BACA TESTIMONI DARI RAKAN2 BLOGGER
YANG SUDAH MEMBELI DAN MENGAMAL PAKAI
BEDAK MUNTAH BELUT UNTUK RAWATAN
MASAALAH JERAWAT MEREKA.....

Dari ShoutMix
15 Oct 10, 11:36
MAMAgEE:

SALAM KAK...DH 2 HR TRY PAKAI BEDAK NI
KAT MUKA...BESTLAH..PAGI2 MUKA KURANG
MINYAK....


Dari Email

15 Oct 2010
Azah
Kuala Lumpur
Setelah mencuba bedak muntah belut selama 1 bln…
saya mendapati kesan jerawat di muka saya semakin
berkurangan. Terima kasih kepada kak alya
kerana memperkenalkan product tersebut.


Dari ShoutMix
17 Oct 10, 22:50
frazi

Johor
dah beli.. dan tgh guna..muddahan mujarab!!!

Dari SMS
27/9/2010
ayu
Selangor
X nmpk ksn yg ketara lg. kulit ayu ni kdg2 ade jrawt yg
besar tu. Ble pkai bdk 2 tiap2 mlm jrwt dah
mkin kcik. Xde bengkak dah. Skang ni tggu jrwt 2 ilang je.
Kwn sy pkai p0n die kate ok.Nnt akak p0s kat almt
yg sy bg jap lg. Kal0 leh nak dpt scpt mgkin sbb bdk
dah nk abs. Rugi kalo stop pkai bpe ari.

Dari SMS
20/10/10
Yatie
Johor
Alhamdulillah puan, bila sy pkai bdak ni jerawat mmg cepat
kering..Parut pn dah agak pudar, tp msh tgh brusaha ilangkn btl2.
Sbb tu sy nk oder lg ni. Sy tgh nk cuba utk masalah lain spt kurap,
ruam atau ekzema. harap2 brhasil. Timakash puan sbb bt blog tu.
mula2 sy cr xjmpa..

Tuesday, October 19, 2010

MENGAPA MASAALAH2 JERAWAT SUKAR SEMBUH ?

MENGAPA JERAWAT SUKAR SEMBUH BAGI SESEORANG ?

Banyak artikle2 di Internet membincangkan penyebab masaalah2
JERAWAT dan bagaimana untuk mengatasinya.

Ada juga yang memberi bermacam2 PETUA.
Ada yang suruh :
1. Guna macam2 ubatan moden / lotion / make up yang berkimia
2. Cuci kulit setiap hari jika terasa kulit berminyak
3. Kawal makanan yang di makan seperti kacang
4. Jangan picit jerawat bila ada kalau ia membiak
5. Jangan dedahkan diri kepada hawa panas terik
6. Amalkan wap air teh ke muka ( selepas daun teh dimasukkan ke air mendidih )
7. Minum bergelas2 air kosong setiap hari
8. Dan bermacam2 lain PETUA....  

Memang, kita sebagai manusia, selalunya nak cepat. Kalau boleh,
hari ini pakai ubat atau amalkan sesuatu, esok hari harap masaalah2
jerawat tu sembuh. Ini mungkin sukar dan tidak logik.

Sebab apa saya katakan begini. Sebab masaalah JERAWAT ini bukannya
satu jenis saja tetapi bermacam2 bentuk. Ada yang menghidap masaalah
jerawat dari masaalah kulit dan ada pula dari masaalah alahan seperti
penyakit resdung. Ada yang masaalah keturunan dan ada pula yang mungkin
banyak toksik dalam badan. Ada jerawat kecil , ada besar , ada kat
dahi saja dan ada kat pipi saja dan yang kesiannya ada yang sudah
bernanah. Takutttt terkena macam ni ye..........!!!!

Tapi janganlah sampai kita guna cara ini untuk merawat masaalah2
JERAWAT kita. Kalau berani cuba cara ini , sila kan tapi saya
geliiiii...........!!!












Saturday, October 16, 2010

BAGAIMANA NAK GUNA BEDAK MUNTAH BELUT INI...

Rakan2 blogger,

Saya bersyukur kerana saban hari, semakin ramai yang
berminat mengetahui keberkesanan rawatan tradisional
Bedak Muntah Belut ini terhadap masaalah2 kulit
terutamanya masaalah Jerawat.

Ada yang terus pesan dan beli..

Ada juga sekadar bertanya-tanya dan ingin tahu lebih
lanjut sebelum membuat keputusan untuk mencuba.

Apa yang saya boleh catitkan disini seandainya di amal pakai
selalu insyallah masaalah2 kulit antaranya Jerawat, Ruam,
Bisul... akan TAKUT SINGGAH di mana2 bahagian badan
kita.

Tuesday, October 12, 2010

JENIS-JENIS JERAWAT BOLEH DIRAWAT DENGAN RAWATAN BEDAK MUNTAH BELUT..

Ramai rakan2 baru dan lama bertanya kepada saya apa
jenis-jenis masaalah jerawat yang sesuai di rawat oleh
rawatan tradisional BEDAK MUNTAH BELUT ini.

Mereka2 ini sudi berkongsi dan bercerita dengan saya
masaalah2 dan jenis2 jerawat yang mereka hadapi.

Saya bersimpati diatas masaalah2 jerawat yang mereka
hadapi dan apa yang saya boleh bantu cuma memperkenalkan
rawatan tradisional ini ( dengan mengamal pakai bedak muntah belut )
untuk merawat dan seterusnya menyembuhkan masaalah2
jerawat ini.

Ada yang sudah sembuh dan ada yang dalam proses
untuk sembuh.

Saturday, October 9, 2010

KULIT MANUSIA : SIHAT VERSUS TAK SIHAT DAN BAGAIMANA BEDAK MUNTAH BELUT BOLEH MEMBANTU ...

Rakan2,

Posting kali ini saya menyentuh serba sedikit mengenai
kulit manusia dan apa akibatnya jika kita TIDAK
JAGA KEBERSIHANNYA.

Mari kita belajar mengenai kulit manusia..


Struktur kulit manusia

Kulit merupakan organ terbesar yang Allah SWT
ciptakan pada tubuh kita. Secara kasar, ianya
merangkumi 16 % daripada keseluruhan berat
badan manusia dengan beratnya sekitar 6 paun.

Wednesday, October 6, 2010

MIKRO-ORGANISMA DI KULIT MANUSIA DAN AMALKAN KEBERSIHAN KULIT

Rakan2,

Tahukah anda pada Mikro-organisma, kulit manusia
diibaratkan sebagai planet bumi kepada mereka.

Ada 2 jenis mikro-organisma yang mendiami tubuh
manusia :

1. yang dipanggil sebagai penduduk tetap
2. yang dipanggil sebagai sementara atau
berpindah randah.

Jumlahnya adalah terlampau banyak sehinggakan
ada artikle menganggarkan 50 juta individu bakteria
atau mikro-organisma hidup dirata-rata sentimeter
persegi dari kulit manusia mengambarkan permukaan
kulit tubuh kita sebagai mirip dengan " penduduk ramai
orang pergi membeli belah di musim perayaan ".

Mikro-organisma dan parasit-parasit kulit manusia
ini termasuklah kutu (ticks), tungau (mites),
bakteria dll..

Sunday, October 3, 2010

TESTIMONI : RAWATAN TRADISIONAL BEDAK MUNTAH BELUT VERSUS RAWATAN MODEN !!

Rakan2 blogger ,

Semenjak saya mulakan perniagaan online ini,
selain dari pertanyaan2 dari rakan2, yang akhirnya
menjadi pembeli saya.

Alhamdulillah syukur !!!

Ada juga diterima pertanyaan2 dan kritikan2
yang seakan-akan memandang rendah rawatan
cara tradisional bukan saja untuk rawatan
menggunakan Bedak Muntah Belut ini tapi
termasuklah rawatan tradisional lain yang
menggunakan barangan atau kaedah lain.

Baru2 ini, saya diziarahi seorang rakan blogger
ke rumah saya. Rakan ini adalah salah seorang
pembeli pesanan ulang ( repeat orders ) Bedak
Muntah Belut.

Friday, October 1, 2010

HILANGKAN MASAALAH JERAWAT DENGAN RAWATAN TRADISIONAL BEDAK MUNTAH BELUT

Rakan2 blogger,

Dalam posting kali ini, saya cerita sikit perihal Jerawat.

Keterangan saya ini cuma secara layman terms atau istilah awam
supaya senang difahami.

Tahukan anda antara sebab2 terjadi jerawat adalah :

1. Keturunan contoh apabila ahli keluarga kita berjerawat
terutama ibu dan ayah, kita sebagai anak juga cenderung
untuk berjerawat juga jika tidak diubati.
2. Permukaan kulit yang berminyak dan Kelenjar minyak hiperaktif
3. Alergi terhadap sesuatu makanan
4. Tekanan perasaan ( stress )
5. Ketidak imbangan hormon badan
6. Masaalah pencernaan makanan atau improper food digestion.
7. Pori-pori kulit atau skin pore kotor serta tersumbat dan punyai
bakteria / kuman. Ini terjadi jika tidak jaga kebersihan kulit.
8. Suka garu2 kulit atau kulit gatal2
9. Pengambilan pil2 pengawalan hamil. Bila makan selalu pil2 ini,
jerawat kurang tetapi bila berhenti makan , jerawat akan tumbuh
10. Iklim atau cuaca sekitaran
11. Banyak makan makanan berlemak