BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

ALYACRAFTS - TEMPAHAN KRAF BENANGKAIT

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Friday, February 28, 2014

PADA HARI JUMAAT YANG MULIA NI...

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.


*****************************************************

As salam semua rakan2,


Pada penghulu segala hari, pada hari jumaat ni, banyakkan
berselawat kepada Nabi Muhammad saw 







JUGA baca lah surah Al Kahfi..






Thursday, February 27, 2014

KHASIAT MEMBACA SURAH AL KURSI

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.


*****************************************************
Ayat 255 dari Surah Al-Baqarah yang lebih dikenali sebagai 
‘Ayat Al-Kursi’ ini juga digelar ‘Penghulu Segala Ayat Al-Quran’.

Marilah amalkan membacanya :






1. Baca setelah solat, maka jarak antara kamu dan syurga adalah
kematian 

2. Orang yang selalu membaca ayat Kursi dicintai dan dipelihara 
Allah swt sebagaimana Dia memelihara Nabi Muhammad SAW.

3. Sesiapa berwudhuk lalu membaca ayat Al-Kursi sekali, nescaya 
Allah akan meninggikan darjatnya setinggi 40 darjat dan Allah akan mendatangkan para malaikat menurut bilangan hurufnya, seraya berdoa 
untuk sipembaca sehinggalah ke hari Qiamat.

4. Sesiapa membaca Al-Qursi sebelum keluar rumah, maka Allah 
mengutuskan 70 000 Malaikat kepadanya, mereka semua memohon keampunan dan mendoakan untuknya.

5. Sesiapa sentiasa membaca ayat Al-Kursi, nescaya Allah akan kurniakan kepada ahli rumahnya kebaikkan yang tidak terhitung banyaknya.

6. Membacanya dapat menghilangkan rasa marah, dijauhi bala bencana dan gangguan syaitan.

7. Sesiapa membacanya ketika dalam kesempitan nescaya Allah swt
akan memberikan pertolongan kepadanya dan jika seseorang itu miskin 
akan menjadi kaya.

8. Sesiapa pulang ke rumahnya serta membaca ayat Kursi, Allah hilangkan segala kefakiran didepan matanya.

9. Dari Anas bin Malik r.a. berkata, "Rasulullah S.A.W bersabda : Apabila seseorang dari umatku membaca ayat Kursi 12 kali, kemudian dia berwuduk dan mengerjakan solat subuh, nescaya Allah akan menjaganya dari kejahatan syaitan dan darjatnya sama dengan orang yang membaca seluruh al-Quran sebanyak tiga kali, dan pada hari kiamat ia akan diberi mahkota dari cahaya yang menyinari semua penghuni dunia."

10. Sesiapa membaca surah kursi, nescaya Allah mengutuskan malaikat 
untuk menulis kebaikannya dan menghapuskan keburukannya dari detik 
itu sampai esok hari

11. Ayat Kursi yang dibaca dengan penuh khusyuk, InsyaAllah, boleh menyebabkan syaitan dan jin terbakar.

12. Sesiapa membaca ayat Al-Kursi sebanyak 170 kali:
Di tengah malam atau  dikuti solat Hajat, Insya Allah berhasil hajatnya.
Memperolehi hidayah dan petunjuk dari Allah Subhanahu wa Ta’ala.
Meningkatkan kecerdikan dan terang hati.Terlepas dari masalah dan 
kesukaran serta dimudahkan rezeki dan cita-cita.

13. Sesiapa membaca ayat Al-Kursi dengan khusyuk setiap kali selepas 
solat fardhu, ia akan :
- Berada dalam lindungan Allah hingga solat yang lain dan terpelihara 
daripada tipudaya dan ganguan syaitan.
- Allah menganugerahkannya hati-hati orang yang bersyukur, setiap 
perbuatan orang yang benar, pahala para nabi juga dilimpahkan padanya rahmat.
- Allah akan mengambil rohnya seperti orang yang berperang bersama 
para nabi sehingga mati syahid.
- Terpelihara dari kekerasan malaikat maut dan dibangkitkan bersama 
para Mujahid yang berjihad beserta para Anbiya.
- Allah swt tidak menegah akan dia daripada masuk syurga.
- Dikurniakan pahala seumpama pahala orang yang muttaqin dan 
pahala balasan amal orang-orang siddiqin iaitu syurga.

14. Sesiapa membaca ayat Al-Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya;
Allah SWT mewakilkan dua Malaikat memeliharanya dan menjaga selama tidurnya hingga subuh. Allah akan membuka pintu rahmat baginya hingga 
ke Subuh, dan mengurniakan kota nur menurut bilangan rambut dibadannya.
Terselamat dari kecurian, kebakaran dan kekaraman. Allah mengurniakan keselamatan kepadanya dan jiran- jirannya. Jika sipembacanya meninggal dunia pada malam itu, ia dikira mati syahid.

15. Mereka yang beramal dengan bacaan ayat Kursi akan:
- Mendapat pertolongan serta perlindungan Allah daripada gangguan 
serta hasutan syaitan.
- Terhindar daripada pencerobohan pencuri. Ayat Kursi menjadi benteng 
yang kuat menyekat pencuri daripada memasuki rumah.

- Allah akan memberikan keselamatan ketika dalam perjalanannya.


Wednesday, February 26, 2014

BANYAKKAN BERISTIGHFAR DI HARI RABU NI...

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.


*****************************************************
Banyak kan beristighfar di hari rabu ni.
1000 kali bila kesempatan...

Monday, February 24, 2014

AMALKAN ISTIGHFAR 100 KALI SEHARI SEMALAM DAN SELALU2LAH BACA SURAH AL MULK

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************

Amalkan beristighfar 100 kali sehari semalam



dan selalu2lah membaca surah Al-Mulk...

BETUL KE NI ?

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************

Terserahlah kepada siapa yg harus kita percaya..
Tetapi setahu saya , CAP tidak pernah menipu..

Sunday, February 23, 2014

JANGAN CABUT UBAN

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************


Rasulullah saw bersabda, “Sesungguhnya uban adalah cahaya islam”.
Rasulullah saw bersabda, “Janganlah engkau mencabuti uban. Tidaklah seorang muslim beruban dalam islam, melainkan dia akan mempunyai 
cahaya, kelak pada hari kiamat”

Nabi Muhammad saw bersabda, “Sesungguhnya ALLAH merasa segan 
terhadap orang yg beruban”. Yang dimaksudkan disini adalah segan 
memberi siksaan kepadanya.


Pencabutan uban merupakan bentuk penentangan terhadap takdir 
ALLAH, membenci perbuatan-NYA serta tidak rela terhadap ketetapan-NYA. Uban menjadi peringatan dari ALLAH akan datangnya kematian, pencegah nafsu syahwat, yg menyuruh mempersiapkan diri menghadapi kehidupan akhirat. (Syaikh Abdul Qodir Jailani)

Friday, February 21, 2014

RETHINK YOUR DRINK...

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************


Look at the amount of sugar in popular soft drinks! 
Drink water when you are thirsty, save money and save your life.

SAIYYIDUL ISTIGHFAR - PENGHULU ISTIGHFAR

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************
Amalkan membaca penghulu istighfar ini setiap pagi dan 
petang...
























Maksudnya :

Ya Allah, Engkau Tuhanku, tiada Tuhan yang berhak disembah 
kecuali Engkau, Engkau telah menciptaku dan aku hamba-Mu, 
dan aku (terikat) dengan janji-Mu semampu yang aku boleh 
(laksanakan), aku memohon perlindungan kepada-Mu dari kejahatan 
yang aku lakukan, aku mengakui bahawa semua nikmat yang Engkau 
berikan kepadaku adalah milikMu, dan aku mengakui terhadap 
dosa dosaku, oleh itu ampunilah aku, kerana sesungguhnya tiada 
yang dapat memberi ampunan kecuali hanya Engkau...

Thursday, February 20, 2014

10 TANDA KITA DAH TUA..

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************
Lebih kurang camni la bila kita rasa kita dah tua...

Wednesday, February 19, 2014

TIPS UTK ELAK NYAMUK DARI BAYI ANDA & TIDAK MEMUDARATKAN KESIHATAN DARI BAU RACUN..

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************
Mempunyai masalah nyamuk? 

Sila cuba kaedah ini. SELAMAT dan BERKESAN menghalau nyamuk! 
Hanya potong separuh daripada limau nipis dan tekan beberapa ulas 
cengkih . Ini adalah cara mudah menghalau nyamuk ... 

Cuba la ye...




Tuesday, February 18, 2014

YANG MANA SATU ANDA....

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************

Monday, February 17, 2014

BEST NYE JADI DIA NI....

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************
Beruntung dapat sembahyang dan berdoa kepada Allah SWT 
seperti ini di hadapan kaabah ..

Sunday, February 16, 2014

KEHEBATAN SURAH 3 QUL..

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************


Allah tidak menjanjikan hidup ini tidak pernah susah, bersuka-ria 
tanpa kesedihan, Panas tanpa hujan tetapi ia memberi kita kekuatan, menenangkan kita semasa kesedihan dan menunjukkan jalan yang
sebenar-benarnya. Janganlah kita sombong dengan kelebihan yang 
sementara.

KEHEBATAN SURAH AL-IKHLAS

'Au zubillah himinashsyaitan nirrajim..bismilla hirrahmannirrahi m'

Tafsirannya:
Aku berlindung dengan Allah daripada syaitan yang direjam, Allah 
yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Bacalah ayat ini sebelum anda memulakan apa-apa saja kerja kerana 
dengan bacaan ini akan keluarlah iblis dan syaitan yang berada didalam 
tubuh kita dan juga di sekeliling kita, mereka akan berlari keluar 
umpama cacing kepanasan. 

Sebelum anda masuk rumah, bacalah ayat di atas, kemudian bacalah 
surah Al-Ikhlas (iaitu ayat: Qulhuwallahu ahad. Allahussamad. 
Lamyalid walam yu-lad. Walam yakul lahu kufuwan ahad..) 
sebanyak 3 kali.


Masuklah rumah dengan kaki kanan dan dengan membaca bismillah... . 
Berilah salam kepada anggota rumah dan sekiranya tiada orang 
di rumah berilah salam kerana malaikat rumah akan menyahut. 

Amalkanlah bersolat kerana salam pertama (ianya wajib) yang 
diucapkan pada akhir solat akan membantu kita menjawab persoalan 
kubur. Apabila malaikat memberi salam, seseorang yang jarang bersolat 
akan sukar menjawab salam tersebut. Tetapi bagi mereka yang kerap bersolat, amalan daripada salam yang diucap di akhir solat akan 
menolongnya menjawab salam malaikat itu.

Diriwayatkan oleh Iman Bukhari sabda Nabi Muhammad sa.w:

'Barang siapa membaca Qul huwa'llahu ahad 100,000 kali maka 
sesungguhnya ia telah menebus dirinya dari Allah, maka menyeru 
yang menyeru dari pihak Allah di langit dan di bumi. Ku saksikan 
bahwa sifulan itu telah menjadi pemendekaan Allah sesungguhnya 
ia adalah pemerdekaan dari sisi Allah, Sesungguhnya ia adalah 
pemerdekaan dari neraka'. Inilah yang dinamakan membaca 
Qulhua'llah ahad satu khatam iaitu 100,000 kali dengan diwiridkan 
seberapa ribu kesanggupan kita sehari..

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud:

Barangsiapa membaca surah Al-Ikhlas sewaktu sakit sehingga dia 
meninggal dunia, maka dia tidak akan membusuk di dalam kuburnya, 
akan selamat dia dari kesempitan kuburnya dan para malaikat akan membawanya dengan sayap mereka melintasi titian siratul mustaqim 
lalu menuju ke syurga. 
(Demikian diterangkan dalam Tadzikaratul Qurthuby). 

Rasulullah SAW pernah bertanya sebuah teka-teki kepada umatnya, 
"Siapakah antara Kamu yang dapat khatam Qur'an dalam jangkamasa 
dua-tiga minit? Tiada seorang dari sahabatnya yang menjawab. Malah Saiyidina Ummar ra telah mengatakan bahawa ianya mustahil untuk mengatam Qur'an dalam begitu cepat. Kemudiannya Saiyyidina Ali mengangkat tangannya. Saiyidina Ummar ra bersuara kepada Saiyidina Ali bahawa Saiyidina Ali (yang sedang kecil pada waktu itu) tidak tahu apa 
yang dikatakannya itu. Lantas Saiyidina Ali membaca surah Al-Ikhlas 
tiga kali. Rasulullah SAW menjawab dengan mengatakan bahawa Saiyidina 
Ali betul. Membaca surah Al-Ikhlas sekali ganjarannya sama dengan 
membaca 10 jus kitab Al-Quran... Lalu dengan membaca surah Al-Ikhlas sebanyak tiga kali qatamlah Quran kerana ianya sama dengan membaca 
30 jus Al-Quran.

Berkata Ibnu Abbas r.a. bahawa Rasulullah SAW telah bersabda:

Ketika saya (Rasulullah SAW) israk ke langit, maka saya telah melihat 
Arasy di atas 360,000 sendi dan jarak jauh antara satu sendi ke satu 
sendi ialah 300,000 tahun perjalanan.

Pada tiap-tiap sendi itu terdapat padang sahara sebanyak 12,000 dan 
luasnya setiap satu padang sahara itu seluas dari timur hingga ke barat.
Pada setiap padang sahara itu terdapat 80,000 malaikat yang mana kesemuanya membaca surah Al-Ikhlas.

Setelah mereka selesai membaca surah tersebut maka berkata mereka: Wahai Tuhan kami, sesungguhnya pahala dari bacaan kami ini kami berikan kepada orang yang membaca surah Al-Ikhlas baik ianya lelaki mahupun perempuan...

Sabda Rasulullah SAW lagi:

Demi Allah yang jiwaku ditanganNya, sesungguhnya Qul Huwallahu 
Ahadu itu tertulis di sayap malaikat Jibrail a.s, Allahhus Somad itu 
tertulis di sayap malaikat Mikail a.s, Lamyalid walam yuulad tertulis 
pada sayap malaikat Izrail a.s, Walam yakullahu kufuwan ahadu tertulis 
pada sayap malaikat Israfil a.s.

Siapa membaca surah Fatihah, al-ikhlas, al-falaq, dan an-annas setiap 
satu sebanyak 7 kali selepas solat jumaat, nescaya terpelihara dari 
perkara keji dan segala bala hinggalah ke jumaat yang berikiutnya. .

Jika dibaca 3 surah ini al-ikhlas, al-falaq and an-nass pagi dan petang 
nescaya tidak mengalami apa-apa kesusahan.

Nota:
Jika sekiranya kawan-kawan ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada kawan2 yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW 'Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat'. Sesungguhnya apabila 
matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :

1) Sedekah/amal jariahnya
2) Doa anak-anaknya yang soleh

3) Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain

Saturday, February 15, 2014

GODAAN SYAITAN KETIKA KELAHIRAN BAYI

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************
Ada sebuah hadits, dari Abu Hurairah ra yang meriwayatkan 
bahwa Rasulullah SAW bersabda,

"Tidak ada seorang bayi pun dari anak Adam yang terlahir, kecuali 
ia pasti mendapat tusukan dari syaitan sehingga bayi itu menangis 
dan menjerit kerananya, kecuali Maryam dan putranya (Nabi Isa as)." 
(HR. Bukhari dan Muslim)

Dalam hadits lain, Rasulullah SAW bersabda, "Jeritan bayi ketika 
lahir adalah kerana mendapat tusukan syaitan." (HR. Muslim)

Dari hadits di atas dijelaskan bahwa semua manusia, entah itu orang 
tuanya muslim atau tidak, ketika bayi lahir maka akan didatangi syaitan 
dan diganggu pada saat dilahirkan. Datangnya syaitan pada saat itu 
adalah untuk menancapkan tusukan ujung jarinya pada kedua mata 
anak Adam.



Syaitan Mencari Pengikut

Tujuan syaitan menusukkan jarinya tersebut adalah syaitan berharap 
kelak di kemudian hari, anak Adam tersebut menjadi pengikut setianya. Matanya tidak bisa "MELIHAT" dengan benar antara yang baik dan yang 
jahat.

Kebaikan akan tampak menjadi bayang-bayang yang samar sehingga ia 
akan enggan menuju ke arah kebaikan tersebut. Kejahatan akan tampak seperti kilauan cahaya yang snagat meggiurkan sehingga ia akan berlari 
untuk menyongsongnya.

Oleh kerana itu, Rasululah SAW memberi tuntunan kepada umatnya 
agar terhindar dari gangguan syaitan pada saat bayi dilahirkan.

Cara Pertama

Dengan diazani pada telinga kanannya dan diiqamatkan pada telinga 
kirinya. Ibnu Abbas ra menuturkan bahwa Rasulullah SAW bersabda, "Ajarkanlah kalimat 'Laa ilaaha Illallahu' kepada anak-anakmu sebagai 
kalimat pertama yang mereka dengar." (HR. Al-Hakim)

Rasulullah SAW juga bersabda, "Barang siapa yang mendapati seorang 
bayi yang dilahirkan, kemudian diazankan di telinga kanannya dan diiqamatkan di telinga kirinya, maka ia tidak akan diganggu oleh Ummu Shibyan (syaitan yang selalu mengganggu anak kecil)." 
(HR. Ibn Sunny dari Hasan ibn Aki ra)

Menurut Rasululah SAW, syaitan akan ketakutan dan berlari 
sejauh-jauhnya apabila mendengar suara azan.


Friday, February 14, 2014

DIHARI PENGHULU SEGALA HARI ( HARI JUMAAT ) , BANYAKKAN BERSELAWAT KE ATAS NABI MUHAMMAD SAW

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************
As salam Jumaat kepada semua rakan2 blogger..

Banyakkan berselawat lah kepada Nabi s.a.w



















Sabda Nabi saw : “Sesungguhnya manusia yg paling utama 
bersama-samaku pd hari Kiamat (iaitu yg paling hampir kpdku 
dan yg lebih berhak dgn syafaatku pd hari Kiamat) ialah yg paling 
banyak berselawat ke atasku di dunia di kalangan mereka”.

Sabda Nabi saw : “Selawat kamu ke atasku akan menghapuskan 
dan menghilangkan dosa-dosa kamu spt air menghapuskan api”.

Sabda Nabi saw : “Tiada satu doa seseorg itu melainkan antaranya 
dan langit terdapat hijab sbg pendinding sehinggalah ia berselawat 
ke atasku.Apabila ia telah berselawat, maka terkoyaklah hijab itu 
dan doa itu pun diangkatkan ke langit iaitu diperkenankan” .

Sabda Nabi saw : “Barangsiapa berselawat ke atasku 100 kali dlm 
satu hari, maka Allah tunaikan 100 hajatnya. 70 hajat utk akhiratnya 
dan 30 hajat utk dunianya”.

Nabi Muhammad saw bersabda : “Jibril telah dtg kpdku dgn 
berkata : “Wahai Rasulullah, tiada siapa yg berselawat ke atasmu 
melainkan 70 ribu Malaikat berselawat ke atasnya”.

Sabda Baginda saw : “Malaikat yg berjalan di muka bumi menyampaikan salam drpd umatku”.

Jika selawat dr Allah swt ertinya rahmat dan jika ia drpd Malaikat 
dan selainnya,ia bererti doa.Allah Ta’ala berfirman :Ertinya : “Wahai 
mereka yg beriman,berselawatlah kamu ke atasnya dan berilah salam sepenuhnya ke atasnya”.[QS Al-Ahzab : 56]

Nabi saw bersabda : “Barangsiapa berselawat ke atasku satu kali,
nescaya Allah berselawat sepuluh kali (iaitu Allah memberi rahmat 
ke atasnya sepuluh rahmat)”.

Sesetengah sahabat bertanya kpd Rasulullah saw: “Adakah yg 
demikian itu dgn kehadiran hati?” Baginda saw menjawab dgn 
sabdanya : “Tidak. Tetapi org yg berselawat dgn hati yg lalai pun 
diberikan rahmat oleh Allah seumpama bukit besarnya dan para 
Malaikat memohon doa agar diampunkannya. Apabila disebutkan 
selawat itu dgn kehadiran hati, maka tidak diketahui betapa besar 
kadar kurniaan rahmat ke atasnya melainkan Allah swt shj yg 
mengetahuinya” .

Ketahuilah bahawa segala zikir tidak diberi pahala dan tidak 
diterima melainkan dgn disertai dgn kehadiran hati kecuali membaca 
Al-Quran dan berselawat ke atas Nabi saw yg mana kedua-duanya 
diterima dan diberi pahala tanpa kehadiran hati.

Nabi saw bersabda : “Barangsiapa yg berselawat ke atasku seribu
(1000) kali, nescaya ia tidak mati sehinggalah dibawakan berita 
gembira mengenai Syurga utknya”.

Sabda Nabi saw : “Barangsiapa berselawat ke atasku satu kali 
nescaya Allah Ta’ala berselawat ke atasnya 10 kali. Barangsiapa 
berselawat ke atasku 10 kali, nescaya Allah berselawat ke atasnya 
100 kali.Barangsiapa berselawat ke atasku 100 kali, nescaya Allah 
berselawat ke atasnya 1000 kali. Barangsiapa berselawat ke atasku 
1000 kali, nescaya ia tidak disentuh api Neraka”.

Nabi saw bersabda : “Barangsiapa lalaikan dirinya dari berselawat 
ke atasku, maka sesungguhnya ia tersalah jalan ke Syurga”.

Thursday, February 13, 2014

ANTARA WAKTU DOA MUSTAJAB..

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************

Wednesday, February 12, 2014

HADIS NABI SAW

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************

Tuesday, February 11, 2014

6 EASY WAYS TO EARN REWARD EVEN AFTER DEATH

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************

Monday, February 10, 2014

JALAN MENUJU KEBAHAGIAN : TUJUH WASIAT KEPADA ABU ZAR r.a

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************

Sunday, February 9, 2014

DOA UNTUK MENGHILANGKAN DUKACITA DAN MELEPASKAN HUTANG

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************

Saturday, February 8, 2014

MOHON DARI ALLAH SWT UNTUK ELOKKAN URUSAN DUNIA DAN AKHIRAT

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************

DENGUE FEVER REMEDY USING PAPAYA FRUIT / LEAVES

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.


*****************************************************
SATU PERKONGSIAN YANG MUNGKIN BOLEH MENYELAMATKAN
NYAWA...



Its simple and effective. 

Get Cure from Dengue Fever in 1 day with Pappaya leaf juice. 
Chymopapin and papin – enzymes in the papaya leaf – 
help revive platelet count, say experts.

The juice of the humble papaya leaf has been seen to arrest 
the destruction of platelets that has been the cause for so many 
deaths this dengue season. Researchers have found that enzymes 
in the papaya leaf can fight a host of viral infections, not just dengue, 
and can help regenerate platelets and white blood cells.

Scores of patients have benefited from the papaya leaf juice, say 
doctors. Papaya has always been known to be good for the digestive 
system. Due to its rich vitamin and mineral content, it is a health freak’s favorite. But its dengue -fighting properties have only recently been discovered.

Procedure

Accordingly it is raw papaya leaves, 2pcs just cleaned and pound and 
squeeze with filter cloth. You will only get one tablespoon per leaf. So 
two tablespoon per serving once a day. Do not boil or cook or rinse with 
hot water, it will loose its strength. Only the leafy part and no stem or 
sap. You have to swallow

Papaya Juice - Cure for Dengue

papaya juice is a natural cure for dengue fever. As dengue fever is 
rampant now.

please Don't Forget To Share

Friday, February 7, 2014

PERINGATAN...

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.


*****************************************************

Wednesday, February 5, 2014

PENJAGAAN KESIHATAN MELALUI MINUMAN AIR PUTIH MASAK CAMPUR BUAH2AN

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.


*****************************************************
Dikongsikan disini satu artikle dari seorang rakan mengenai 
penjagaan kesihatan melalui minuman campuran buah2an dengan 
air putih masak....



AIR ISTIMEWA YANG SIHAT… Air putih masak yang di campur dengan 
buah-buahan dapat membantu mengekalkan kesihatan kerana 
membantu membuang toksin dalam badan. Air yang di campur 
buah-buahan ini perlu dibiarkan dahulu 20 minit sebelum minum....

1) Teh hijau, pudina, limau nipis ~ 
Untuk mengurangkan lemak, pencernaan, sakit kepala, pernafasan 

2) Strawberri, kiwi ~
Melindungi sistem imun, pencernaan, kesihatan kardiovaskular, menyeimbangkan gula dalam darah 

3) Timun, limau nipis, lemon ~ 
Mengatasi muntah, loya, hidrasi, mengawal selera makan, pencernaan 

4) Lemon, limau nipis, oren ~ 
Untuk vitamin C badan, sistem imunisasi, pedih ulu hati 

Boleh dibuat sendiri dan amalkan ye..

BANGUN LAH DAN KERJAKAN SOLAT TAHAJUD PADA 1/3 AKHIR MALAM

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************

Monday, February 3, 2014

10 SURAH AL-QURAN DAPAT MENCEGAH 10 PERKARA

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************




Mari lah segera amalkan bacaan 10 surah al-Quran ini untuk 
kebaikan dunia serta akhirat. Bila kesempatan , amalkan juga 
bacaan surah2 al-Quran yang lain .

Jangan lah tangguh. Apabila ruh sudah ditarik malaikat maut sampai 
di kerongkong, baru tergesa2 nak amalkan, masa tu semua dah 
terlambat...

Sunday, February 2, 2014

DOSA MENINGGALKAN SOLAT

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************


Saturday, February 1, 2014

TIDUR ADALAH KEMATIAN SESAAT

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak warisan benang sila biasa
Bedak warisan benang sila harum serta span
Bedak warisan sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak warisan sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak warisan sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.


*****************************************************