BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

ALYACRAFTS - TEMPAHAN KRAF BENANGKAIT

KALAU SUKA POSTING2 KAT BLOG NI, SUDI2 ISIKAN TABUNG NUFFNANG NI YE..TKASIH

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

SELAMAT DATANG, TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA

Kepada Semua Pelawat Yang Pertama Kali Singgah ke Diari Alya2, kami Ucapkan Selamat Datang. Disini ada macam2 BEDAK SEJUK BIASA serta BEDAK SEJUK RAWATAN yang boleh bantu rawat masaalah kulit anda secara tradisional. Juga ada AIR GAMAT, MINYAK ANGIN PANAS, BAM, MINYAK GAMAT, CORONG RESDUNG, KAYU SUGI. UNTUK TEMPAHAN HASIL KRAFTANGAN , SILA LAWAT DISINI

Monday, September 29, 2014

CARA RASULULLAH SAW BERWUDUK

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan 
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta 
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga 
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita.  Juga khusus 
kepada arwah adik lelaki ku , Hishammudin serta kepada semua 
muslimin muslimat yang masih hidup mahupun telah meninggal 
dunia ..

Al fatihah



Dan berdoalah lah : 

"Ya Allah sesungguhnya kami mencintaiMU, mencintai 
orang-orang yg mencintaiMU, mencintai amal-amal yg 
menyebabkan kami semakin mencintaiMU dan Engkau 
mencintai kami. Semoga Allah selalu melancarkan dan 
memudahkan ikhtiar kami untuk hidup bahagia 
sejahtera di dunia dan akhirat. Aamiin"

***********************************************
Syeikh Khatri menunjukkan cara wuduk Nabi SAW seperti yang 
di perturunkan kepadanya oleh gurunya dengan rantaian (sanad) 
tanpa putus terus kepada Nabi SAW.. semoga Allah merahmati 
beliau.

Mari lah kita semua perbaiki cara wuduk masing2 mengikut
cara Nabi SAW berwuduk...

 

Friday, September 26, 2014

REBUTLAH KEISTIMEWAAN 10 HARI PERTAMA BULAN ZULHIJJAH

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan 
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta 
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga 
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita.  Juga khusus 
kepada arwah adik lelaki ku , Hishammudin serta kepada semua 
muslimin muslimat yang masih hidup mahupun telah meninggal 
dunia ..

Al fatihah



Dan berdoalah lah : 

"Ya Allah sesungguhnya kami mencintaiMU, mencintai 
orang-orang yg mencintaiMU, mencintai amal-amal yg 
menyebabkan kami semakin mencintaiMU dan Engkau 
mencintai kami. Semoga Allah selalu melancarkan dan 
memudahkan ikhtiar kami untuk hidup bahagia 
sejahtera di dunia dan akhirat. Aamiin"

***********************************************

Hari ini Jumaat 26 september 2014 bersamaan 1 Zulhijjah 1435 H.



Pada bulan Zulhijjah, terdapat padanya satu ibadah yang sangat 
besar pahalanya di sisi ALLAH `Azza wa Jalla, iaitu ibadah 
mengerjakan haji bagi sesiapa yang mampu.  Ia melengkapkan 
rukun ISLAM pada diri seseorang Muslim.

Amalan2 yang boleh dilakukan di dalam bulan Zulhijjah ialah :

1. Melaksanakan ibadah haji dan umrah.

Rasulullah SAW bersabda : “Umrah yang satu ke umrah yang 
lainnya merupakan kaffarat (penghapus dosa-dosa) diantara 
keduanya, sedang haji mabrur, tidak ada balasan baginya kecuali 
surga.” (HR. Bukhari dan Muslim)

2. Shaum dan berpuasa pada hari Arafah, ketika jamaah 
haji sedang wukuf (9 Dzulhijjah).

Dalam hadits , Rasulullah SAW bersabda: “Tidaklah seseorang 
berpuasa satu hari di jalan Allah melainkan Allah akan menjauhkan 
wajahnya dari neraka (karena puasanya) sejauh 70 tahun perjalanan” 
(HR. Bukhari dan Muslim)


Khusus tentang puasa Arafah (tanggal 9 Dzulhijjah), diriwayatkan 
oleh Imam Muslim bahwa Rasulullah SAW bersabda: “Berpuasa 
di hari Arafah menghapuskan dosa setahun yang lalu dan dosa 
setahun yang akan datang.”

3. Memperbanyak takbir dan dzikir pada hari-hari tersebut.

Sebagaimana Firman Allah SWT:
“Supaya mereka menyebut nama Allah pada hari-hari yang 
tertentu” (QS. Al Hajj: 28). Tafsiran dari “hari-hari yang tertentu” 
adalah sepuluh hari pertama bulan Dzulhijjah. 

4. Bertaubat dan menjauhi kemaksiatan serta seluruh dosa 
agar mendapatkan maghfirah dan rahmat dari Allah SWT.

Rasulullah SAW bersabda: “Sungguh Allah itu cemburu dan 
kecemburuan Allah apabila seseorang melakukan apa yang 
Allah haramkan atasnya.” (HR. Bukhari dan Muslim)

5. Memperbanyak ibadah-ibadah sunnat seperti shalat, 
membaca Al Qur’an, bersedekah, dan ibadah sunah lainnya.

6. Disyariatkan pada hari-hari tersebut bertakbir di setiap 
waktu, baik itu siang maupun malam, terutama ketika 
selesai shalat berjama’ah di masjid.

Takbir ini dimulai sejak Shubuh hari Arafah (9 Dzulhijjah) bagi 
yang tidak melaksanakan ibadah haji, sedang bagi jama’ah haji 
sejak Zhuhur hari penyembelihan (10 Dzulhijjah). Adapun akhir 
hari bertakbir adalah pada hari Tasyrik yang terakhir (13 Dzulhijjah).

Imam Bukhori berkata: “Adalah Ibnu Umar dan Abu Hurairah 
r.a keluar ke pasar pada hari sepuluh bulan Dzul Hijjah, mereka 
berdua bertakbir dan orang-orangpun ikut bertakbir karenanya.”

7. Memotong hewan qurban (udlhiyah) bagi yang mampu pada 
hari raya Qurban (10 Dzulhijjah) dan hari-hari Tasyrik 
(11,12,13 Dzulhijjah).

Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud:

“Amalan anak Adam pada Hari Raya Haji yang sangat disukai 
ALLAH ialah menyembelih korban.  Sesungguhnya ia akan datang 
pada Hari Kiamat dengan tanduk, kuku dan bulu-bulunya.  
Sesungguhnya ALLAH akan menerima penyembelihan korban itu 
sebelum darahnya tumpah ke bumi.  Maka, kamu hendaklah 
ikhlaskan diri semasa melakukan korban itu.”

8. Bagi orang yang berniat untuk berqurban hendaknya tidak 
memotong rambut dan kukunya sejak masuk tanggal 
1 Dzulhijjah sampai dia berqurban.

9. Melaksanakan shalat ‘Ied berjama’ah.

Karenanya janganlah seseorang menjadikan hari ‘Ied untuk 
berbuat kejahatan dan kesombongan. Serta jangan pula 
menjadikannya sebagai kesempatan untuk bermaksiat kepada 
Allah SWT dengan mendengarkan nyanyian-nyanyian dan 
musik-musik yang melalaikan, minuman keras dan yang 
semacamnya. Perbuatan tersebut menyebabkan terhapusnya 
amalan kita yang telah dikerjakan pada sepuluh hari pertama 
bulan tersebut. 


Semoga Allah senantiasa memberi petunjuk agar kita 
termasuk orang-orang yang dapat manfaat dengan menunaikan
amalan2 ini dalam bulan zulhijjah ini .

Wednesday, September 24, 2014

BERIKHTIAR UNTUK BANGUN SEMBAHYANG SUBUH SEBELUM TERLAMBAT...

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan 
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta 
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga 
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita.  Juga khusus 
kepada arwah adik lelaki ku , Hishammudin serta kepada semua 
muslimin muslimat yang masih hidup mahupun telah meninggal 
dunia ..

Al fatihah


Dan berdoalah lah : 

"Ya Allah sesungguhnya kami mencintaiMU, mencintai 
orang-orang yg mencintaiMU, mencintai amal-amal yg 
menyebabkan kami semakin mencintaiMU dan Engkau 
mencintai kami. Semoga Allah selalu melancarkan dan 
memudahkan ikhtiar kami untuk hidup bahagia 
sejahtera di dunia dan akhirat. Aamiin"

***********************************************


Tuesday, September 23, 2014

HAJI MABRUR

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan 
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta 
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga 
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita.  Juga khusus 
kepada arwah adik lelaki ku , Hishammudin serta kepada semua 
muslimin muslimat yang masih hidup mahupun telah meninggal 
dunia ..

Al fatihah



Dan berdoalah lah : 

"Ya Allah sesungguhnya kami mencintaiMU, mencintai 
orang-orang yg mencintaiMU, mencintai amal-amal yg 
menyebabkan kami semakin mencintaiMU dan Engkau 
mencintai kami. Semoga Allah selalu melancarkan dan 
memudahkan ikhtiar kami untuk hidup bahagia 
sejahtera di dunia dan akhirat. Aamiin"

***********************************************
Didoakan semuga kesemua tetamu2 Allah ini mendapat
haji mabrur...

Ya Allah, beri mereka semua yg berada di tanah suci ini 
kesehatan yang baik ya robb agar mereka semua dapat 
mengerjakan ibadah haji dengan baik dan dapat memperolehi 
haji yg mabrur.......Aamiin







Monday, September 22, 2014

JANGAN...JANGAN...JANGAN...

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan 
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta 
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga 
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita.  Juga khusus 
kepada arwah adik lelaki ku , Hishammudin serta kepada semua 
muslimin muslimat yang masih hidup mahupun telah meninggal 
dunia ..

Al fatihah


Dan berdoalah lah : 

"Aku memohon kepadaMu Ya Allah, engkau bantulah 
dan selamatkan serta berikan kemenangan kepada 
umat islam semasa di dunia ini mahupun di akhirat nanti,
antaranya kepada rakyat palestine terutama di Gaza , 
rakyat syria, rakyat iraq dan lain2 umat islam
yang sedang ditindas, dianiaya , dikejami serta diperangi  
oleh pemerintah masing2 yang kejam juga oleh kaum 
yahudi Israel yang kejam serta sekutu2 Israel yang 
menyokong tindakan ganas ini . Ya Allah bantulah untuk 
hancurkan mereka2 yang kejam ini supaya mereka akan
tahu Engkaulah yang lebih berkuasa dan bukan mereka2
yang kejam ini"

***********************************************
 Dalam Kerendahan Diri, Ada Ketinggian Budi,
 Dalam Kemiskinan Harta, Ada Kekayaan Jiwa,
 Dalam Kesempitan Hidup, Ada Keluasan Ilmu,
 Hidup Ini Indah Jika, Segala2nya Kerana Allah..



 JANGAN, JANGAN, JANGAN...
 JANGNA sengaja lewatkan solat.
 Perbuatan ini Allah tidak suka.
 Kalau tertidur lain cerita.

 JANGAN masuk ke bilik air tanpa memakai alas kaki (selipar).
 Takut kalau-kalau terbawa keluar najis, mengotori seluruh rumah 
 kita.

 JANGAN makan dan minum dalam bekas yang pecah atau sumbing.
 Makruh kerana ia membahayakan.

 JANGAN biarkan pinggan mangkuk yang telah digunakan tidak 
 berbasuh. Makruh dan mewarisi kepapaan.



 JANGAN tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki mahal
 (kerana berpagi-pagi itu membuka pintu berkat).

 JANGAN makan tanpa membaca BISMILLAH dan doa makan.
 Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.

 JANGAN keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan.
 Takut-takut kita mati dalam perjalanan.

 JANGAN pakai sepatu atau selipar yang berlainan pasangan.
 Makruh dan mewarisi kepapaan.

 JANGAN biarkan mata liar di perjalanan.
 Nanti hati kita gelap diselaputi dosa.

 JANGAN menangguh taubat bila berbuat dosa kerana mati 
 boleh datang bila-bila masa.

 JANGAN ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama 
 manusia kalau memang kita bersalah.

 JANGAN mengumpat sesama rakan taulan. 
 Nanti rosak persahabatan, kita hilang bahagia.

 Jangan lupa bergantung kepada ALLAH dalam setiap kerja kita. 
 Nanti kita sombong apabila berjaya. Kalau gagal kecewa pula.

 JANGAN bakhil untuk bersedekah.
 Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki kita.

 JANGAN banyak ketawa. Nanti mati jiwa.

 JANGAN biasakan berbohong, kerana ia adalah ciri-ciri munafik 
 dan menghilangkan kasih orang kepada kita.

 JANGAN suka menganiaya manusia atau haiwan. 
 Doa makhluk yang teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH.

 JANGAN terlalu susah hati dengan urusan dunia.
 Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan 
 kekal selamanya.

 JANGAN mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN.
 Sebab semuanya untuk keselamatan kita.

 ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba ciptaanNya.

"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan 
mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati 
Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat 
kemenangan yang besar." (Surah Al-Ahzab:7)

Friday, September 19, 2014

8 KHASIAT AIR BERAS

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan 
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta 
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga 
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita.  Juga khusus 
kepada arwah adik lelaki ku , Hishammudin serta kepada semua 
muslimin muslimat yang masih hidup mahupun telah meninggal 
dunia ..

Al fatihah



Dan berdoalah lah : 

"Aku memohon kepadaMu Ya Allah, engkau bantulah 
dan selamatkan serta berikan kemenangan kepada 
umat islam semasa di dunia ini mahupun di akhirat nanti,
antaranya kepada rakyat palestine terutama di Gaza , 
rakyat syria, rakyat iraq dan lain2 umat islam
yang sedang ditindas, dianiaya , dikejami serta diperangi  
oleh pemerintah masing2 yang kejam juga oleh kaum 
yahudi Israel yang kejam serta sekutu2 Israel yang 
menyokong tindakan ganas ini . Ya Allah bantulah untuk 
hancurkan mereka2 yang kejam ini supaya mereka akan
tahu Engkaulah yang lebih berkuasa dan bukan mereka2
yang kejam ini"

***********************************************

Air yang digunakan untuk membasuh beras sebenarnya mempunyai 
banyak faedah. Jangan dibuang air berkenaan.





1. Boleh diguna untuk menghilang bau hanyir ikan-ikan yang disiang .

2. Air beras dari cucian ikan tadi boleh digunakan untuk dibuat 
air siraman pokok bunga seperti pokok bunga mawar (ros). 
Bunganya pun cepat dan cantik kalau dah sihat (hasil dari siraman 
air beras + ikan tadi).

3. Boleh juga digunakan untuk menyiram pokok terung, cili 
supaya buahnya akan menjadi lebat dan tidak dimakan ulat.

4. Boleh juga digunakan untuk merendam sayur-sayuran yang 
telah dipotong untuk memasak untuk menghilangkan kesan-kesan 
racun sayur pada daun-daun sayur tersebut.

5. Air beras basuhan yang pertama boleh diminum untuk 
mengurangkan tekanan darah. (Amalkan sekurang-kurangnya 
2x seminggu).

6. Air beras basuhan kedua dan ketiga pula boleh digunakan 
untuk membasuh muka agar kulit muka lebih licin dan lembut. 
(Amat sesuai untuk muka yang berjerawat dan berminyak). 
Pastikan selawat supaya muka akan berseri dan bercahaya.


7. Basuh muka setiap kali anda membasuh beras sambil 
berselawat sekurang-kurangnya tiga kali sebelum membasuh 
muka. Amalkan sepanjang masa. yang penting muka akan 
bercahaya dan berseri .

8. Beras yang direndam berbulan2 lamanya dengan airnya,
 boleh dititikkan jadi bedak sejuk beras titik. Bedak sejuk
jenis ini sesuai digunakan untuk sejukkan kulit serta
merawat kulit.

Thursday, September 18, 2014

7 FORMULA KEAJAIBAN SEDEKAH

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan 
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta 
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga 
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita.  Juga khusus 
kepada arwah adik lelaki ku , Hishammudin serta kepada semua 
muslimin muslimat yang masih hidup mahupun telah meninggal 
dunia ..

Al fatihah
HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG


Dan berdoalah lah : 

"Aku memohon kepadaMu Ya Allah, engkau bantulah 
dan selamatkan serta berikan kemenangan kepada 
umat islam semasa di dunia ini mahupun di akhirat nanti,
antaranya kepada rakyat palestine terutama di Gaza , 
rakyat syria, rakyat iraq dan lain2 umat islam
yang sedang ditindas, dianiaya , dikejami serta diperangi  
oleh pemerintah masing2 yang kejam juga oleh kaum 
yahudi Israel yang kejam serta sekutu2 Israel yang 
menyokong tindakan ganas ini . Ya Allah bantulah untuk 
hancurkan mereka2 yang kejam ini supaya mereka akan
tahu Engkaulah yang lebih berkuasa dan bukan mereka2
yang kejam ini"

***********************************************




1. Setiap pagi sedekah. Sedekah tak semestinya wang. 
Sedekah boleh dari berzikir iaitu tasbih, tahmid dan takbir. 
Boleh bagi binatang makan. Bagi sedekah pada orang terdekat 
dulu, seperti mak, ayah dan anak-anak. Ada orang dalam 
kesusahan jangan ragu-ragu sedekah.



2. Minta doa daripada mak ayah agar murah rezeki bagi yang 
masih ada mak dan ayah. Mereka keramat kita di dunia ni.

3. Buat banyak-banyak yang ALLAH suka, insya ALLAH apa yang 
kita minta akan dapat. Buat solat sunat Dhuha, baca surah Waqiah 
setiap hari dan selalu istighfar dan selawat.



4. Doa mustajab antaranya waktu kita sujud dalam solat dan 
waktu hujan turun kerana waktu hujan, ALLAH buka semua pintu 
langit dan doa cepat sampai. Seorang sheikh pesan dia akan 
berhenti kereta dan doa waktu hujan. 

5. Sedekah 1 ALLAH balas 10. Yakin betul-betul dengan ALLAH. 

6. Sedekah waktu pagi, malaikat akan doa pada orang yang 
infakkan hartanya waktu pagi. Jadi ambil peluang doa malaikat 
ini pada kita. 



7. Orang yang bersedekah takkan ditimpa musibah. Musibah 
tak boleh melintasi bagi mereka yang sedekah.





Amalkan dan banyakkanlah bersedekah ye..

Tuesday, September 16, 2014

MISTERI LAGU AL-HAQ ( MAWI DAN DATO AC MIZAL )

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan 
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta 
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga 
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita.  Juga khusus 
kepada arwah adik lelaki ku , Hishammudin serta kepada semua 
muslimin muslimat yang masih hidup mahupun telah meninggal 
dunia ..

Al fatihah

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

Dan berdoalah lah : 

"Aku memohon kepadaMu Ya Allah, engkau bantulah 
dan selamatkan serta berikan kemenangan kepada 
umat islam semasa di dunia ini mahupun di akhirat nanti,
antaranya kepada rakyat palestine terutama di Gaza , 
rakyat syria, rakyat iraq dan lain2 umat islam
yang sedang ditindas, dianiaya , dikejami serta diperangi  
oleh pemerintah masing2 yang kejam juga oleh kaum 
yahudi Israel yang kejam serta sekutu2 Israel yang 
menyokong tindakan ganas ini . Ya Allah bantulah untuk 
hancurkan mereka2 yang kejam ini supaya mereka akan
tahu Engkaulah yang lebih berkuasa dan bukan mereka2
yang kejam ini"

***********************************************


MISTERI LAGU AL-HAQ 
(Mawi dan Dato AC Mizal)

Di dalam liriknya terdapat satu doa yang bagus untuk diamalkan.

"Allahu ya hafizu nafsi wa ruhi" 
(Ya Allah, peliharalah diriku dan rohku)
"Bismillahi Jibril" 
(Dengan nama Allah, Jibril)
"Fi Yamini" 
(Pada kananku)
"Bismillahi Mikail" 
(Dengan nama Allah, Mikail)
"Fi Shimali" 
(Pada kiriku)
"Bismillahi Israfil"
(Dengan nama Allah, Israfil)
"Fi Amami"
(Pada hadapanku)
"Bismillahi Izrail" 
(Dengan nama Allah, Izrail)

*Ianya dikenali sebagai Hizib Al-Hafiz/Doa Bismillah.

Antara kelebihannya adalah sebagai doa pelindung daripada 
syaitan dan hasad dengki.

Monday, September 15, 2014

NASIHAT DARI DR MAHATHIR....MEMANG ADA ASAS KEBENARANNYA..

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan 
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta 
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga 
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita.  Juga khusus 
kepada arwah adik lelaki ku , Hishammudin serta kepada semua 
muslimin muslimat yang masih hidup mahupun telah meninggal 
dunia ..

Al fatihah
HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

Dan berdoalah lah : 

"Aku memohon kepadaMu Ya Allah, engkau bantulah 
dan selamatkan serta berikan kemenangan kepada 
umat islam semasa di dunia ini mahupun di akhirat nanti,
antaranya kepada rakyat palestine terutama di Gaza , 
rakyat syria, rakyat iraq dan lain2 umat islam
yang sedang ditindas, dianiaya , dikejami serta diperangi  
oleh pemerintah masing2 yang kejam juga oleh kaum 
yahudi Israel yang kejam serta sekutu2 Israel yang 
menyokong tindakan ganas ini . Ya Allah bantulah untuk 
hancurkan mereka2 yang kejam ini supaya mereka akan
tahu Engkaulah yang lebih berkuasa dan bukan mereka2
yang kejam ini"

***********************************************


Saya bukanlah ahli politik cuma seorang peniaga kecil2an
dan seorang isteri dan juga ibu.

Tetapi pada pendapat saya, nasihat dari Dr M ini patut diberi 
perhatian sebab ada asas kebenarannya.

Sebab apa saya katakan ini adalah kerana situsasi ini sememangnya
telahpun terjadi kepada kumpulan kerja yang saya ceburi di
kawasan saya.

Kumpulan kerja ini ( tidak perlu saya dedahkan namanya sebab 
jika saya dedahkan, pasti semua tahu ) telah ditubuhkan oleh 
kerajaan untuk membantu peniaga kecil2an bumiputra seperti saya 
untuk mendapatkan modal niaga demi meneruskan serta pertingkatkan 
perniagaaan masing2.

Tetapi ada beberapa individu yang masuk menjadi ahli kumpulan
kerja tetapi mengambil kesempatan diatas kejujuran serta amanah 
ahli2 kumpulan kerja yang lain untuk mendapatkan pinjaman modal 
ribuan ringgit. Tetapi bila sudah dapat pinjaman modal ini, terus 
tidak hadir semasa mesyuarat mingguan dan terus tidak bayar balik pinjaman modal ini. Ada yang lari terus dari kawasan dan berpindah
ke tempat lain.

Walaupun ahli2 lain kumpulan kerja ini jumpa individu2 terbabit ini 
( semuanya bangsa melayu ) dan tuntut untuk individu2 tersebut 
membayar balik pinjaman modal yang sudah mereka dapat tetapi 
mereka2 ini cuma endah tak endah saja gesaan ini dan masih liat 
untuk bayar balik.

Disebabkan oleh polisi kumpulan yang tidak dapat ambil tindakan
terus terhadap ahli2 kumpulan yang engkar bayar balik pinjaman
modal ini, akibatnya masaalah ini dipertanggungjawabkan kepada
ahli2 lain yang tidak terlibat dan dengan ini, ahli2 ini terpaksa 
membayar balik pinjaman modal untuk mereka2 yang tidak jujur 
serta amanah ini.

Tetapi mereka2 yang tidak jujur serta amanah ini ( yang dapat 
pinjaman modal ini tapi liat hendak bayar balik ) antara sedar atau 
pun tidak, sepatutnya tahu apa yang mereka perolehi semua ini 
( ribuan ringgit ) hanya lah harta duniawi saja dan ianya akan 
dianggap hutang yang tidak dibayar di alam barzakh serta alam 
akhirat nanti. 

Seperti sabda Nabi s.a.w ini mengenai hutang :



Dan juga nasihat dari TG nik Aziz :



Jadi berhati2 kita mengenai hutang. Jika boleh elakkan berhutang, 
elakkan lah dari berhutang . Tetapi jika perlu berhutang juga,
pastikan bayar balik kesemuanya demi kita juga nanti supaya
kita selamat dunia akhirat.

Friday, September 12, 2014

KHAZANAH DARI AL QURAN : SURAH AS -SAFFAT AYAT 100

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK

Bedak sejuk muntah belut
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )
Bedak sejuk penawar sila
Bedak sejuk beras titik biasa
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera
Bedak sejuk beras titik campur air gamat

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai
ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan 
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta 
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga 
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita.  Juga khusus 
kepada arwah adik lelaki ku , Hishammudin serta kepada semua 
muslimin muslimat yang masih hidup mahupun telah meninggal 
dunia ..

Al fatihah

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

Dan berdoalah lah : 

"Aku memohon kepadaMu Ya Allah, engkau bantulah 
dan selamatkan serta berikan kemenangan kepada 
umat islam semasa di dunia ini mahupun di akhirat nanti,
antaranya kepada rakyat palestine terutama di Gaza , 
rakyat syria, rakyat iraq dan lain2 umat islam
yang sedang ditindas, dianiaya , dikejami serta diperangi  
oleh pemerintah masing2 yang kejam juga oleh kaum 
yahudi Israel yang kejam serta sekutu2 Israel yang 
menyokong tindakan ganas ini . Ya Allah bantulah untuk 
hancurkan mereka2 yang kejam ini supaya mereka akan
tahu Engkaulah yang lebih berkuasa dan bukan mereka2
yang kejam ini"

***********************************************
Surah as-saffat ayat 100 :



Mafhumnya "Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku anak yang 
terhitung dari orang-orang yang soleh!"

Bacalah doa ini :

1) Dikala sepertiga malam terakhir
2) Dikala akhir hari di hari jum’at
3) Dikala waktu antara adzan dan iqomah
4) Dikala hujan lebat
5) Dikala engkau mengkhatamkan Al Quran
6) Dikala berbuka puasa
7) Dikala waktu istimewa lainnya.