BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

ALYACRAFTS - TEMPAHAN KRAF BENANGKAIT

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Thursday, May 28, 2015

6 SYARAT AURAT SOLAT TANPA TELEKUNG

BOLEH PESAN " HOME-MADE" BEDAK2 SEJUK DISINI...                  

Bedak sejuk beras titik biasa                                              
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                                           Bedak sejuk beras titik campur air gamat                                
Bedak sejuk beras titik campur pati buah2an                    
( Tomato / karot / Timun...)                            
Bedak sejuk beras titik campur pati sayur2an                    
( Daun pegaga /Daun  Pudina / Temulawak, Daun semambu...)                 Bedak sejuk muntah belut                                              
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                                             Bedak sejuk penawar sila                    

PESAN SIKIT2 PUN BOLEH....PESAN BANYAK2 PUN BOLEH..                

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                                       ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
 

Terdapat segelintir wanita mengabaikan solat ketika leka 
membeli belah di Shopping Kompleks. Alasannya tak bawa 
telekung atau telekung yang disediakan di surau kat shopping 
kompleks kotor dan tak menyenangkan. Yang agak beragama 
pula memberikan jawapan yang terlalu menyimpang dari 
landasan agama, iaitu nak qada solat kat rumah nanti. 

Sebenarnya, Qada solat adalah untuk orang yang meninggalkan 
solat tanpa sengaja seperti tertidur dan terlupa. Bagi yang 
meninggalkan solat secara sengaja,termasuk dengan alasan tidak 
bawa telekung hukumnya berdosa besar( malah sesetengah ulama menghukumnya sebagai kafir). Pelakunya mesti bertaubat dengan 
sebenar-benar taubat dan menqada solat yang ditinggalkan itu 
sesegera mungkin. 

Jadi dalam situasi sebegini, jika wanita tersebut telah memakai 
pakaian yang memenuhi kriteria menutup aurat sebagaimana yang 
telah dijelaskan, maka wanita tersebut boleh langsung bersolat 
dengan pakaian tersebut.

SYARAT 1 : Mestilah Menutup Dagu.
Ramai orang solat tanpa telekung tak bertutup lohong dagu dia. 
Kalau pakai tudung bawal, boleh pin kan bahagian tepi. Kalau pakai 
tudung sarung, kena la pakai dua lapis untuk tutup dagu tu. Gunalah 
style apapun, yang penting mesti tutup. Jangan lupa pin kan belakang 
tudung dengan baju! Nanti time sujud, boleh terselak tudung. Nanti 
nampak leher, batal pulak. Jangan lupa bab tu. Isu dagu ni terdapat 
khilaf, canggah pendapat. Jadi, ikutlah mana yang rasa betul.

SYARAT 2 : SEELOK-ELOKNYA PAKAI HANDSOCKS!
Yes, sebab time melakukan pergerakan solat, ada kemungkinan baju 
lengan kita boleh tersingkap dan nampak aurat. Memang kita boleh 
cepat-cepat betulkan, tapi solat kita akan jadi sangat tak selesa dan 
kita tak sedar kalau terbukak aurat So, kenalah pakai ok. Handsocks 
ni memang digalakkan.

SYARAT 3 : Memakai Baju Lengan Pendek Dengan Handsocks.
Ingat, syaratnya MENUTUP AURAT, bukan MEMBALUT AURAT. Kalau 
handsocks nya ketat, maka tak dikira menutup aurat sebab ketat. 
Paling selamat kalau pakai baju lengan pendek ni dipakai 3 lapis. 
Baju luar lengan pendek, baju lagi kat dalam lengan panjang, 
dan handsocks. Sanggup? Jadi, tak boleh. Baju kenalah longgar 
semuanya. Tak boleh ada yang ketat, walaupun lengan tangan.

SYARAT 4 : Kain Tak Jarang Dan Nampak Dalam.
Seeloknya solat tanpa telekung biarlah pakai kain. Jadi bentuk kaki 
semua lagi yakin tertutup. Cuma, pakailah seluar kat dalam kain. 
Nanti time solat tersingkap kain tu, susah jugak. Baju rasanya tak 
perlu risau. Cuma perlu labuh dan longgar. Kalau pakai tudung 
labuh, lagi mudah. Dan tudung bawal ni kadang-kadang boleh 
nampak bayang-bayang leher kita, jadi pastikan takde 
bayang-bayang semua sebelum solat, ok. Nanti terbatal solat, 
sayang je kita solat.

SYARAT 5 : Pakai Stokin Yang Tebal.
Pastikan stokin yang dipakai kenalah longgar dan tak nampak 
warna kulit kaki kita. Dan tak nampak bentuk jari antara kaki. Jadi, 
kita kena kasi longgar-longgar sikit stokin tu. Apapun, nampak jari 
kat stokin tu pun ada khilaf jugak, bercanggah pandangan. Ada 
yang kata nampak bentuk dimaafkan pada syarak. 
Sebab tu la tak digalakkan pakai stokin terlalu pendek dan nipis. 
Nanti susah nak solat.

SYARAT 6 : Pakai Seluar?
Seeloknya, pakailah kain. Sebab khuatir seluar ketat dan time 
buat pergerakan solat akan tertimbul bahagian-bahagian yang 
tidak diingini. Kita boleh pakai seluar. Tapi seluar tu mestilah 
longgar dan baju yang kita pakai mestilah labuh hingga menutup 
punggung dan peha.

Banyak benda perlu berhati-hati kalau nak solat tanpa telekung, 
terutama bila lakukan pergerakan solat. Sebab tu pakaian semua 
perlu longgar dan tudung seeloknya labuh.

Monday, May 25, 2015

PERKONGSIAN : SEDEKAH LE SEBERAPA MAMPU UNTUK HAMBA ALLAH INI...

BOLEH PESAN " HOME-MADE" BEDAK2 SEJUK DISINI...                 

Bedak sejuk beras titik biasa                                             
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                                           Bedak sejuk beras titik campur air gamat                               
Bedak sejuk beras titik campur pati buah2an                   
( Tomato / karot / Timun...)                           
Bedak sejuk beras titik campur pati sayur2an                   
( Daun pegaga /Daun  Pudina / Temulawak, Daun semambu...)                 Bedak sejuk muntah belut                                             
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                                             Bedak sejuk penawar sila                   

PESAN SIKIT2 PUN BOLEH....PESAN BANYAK2 PUN BOLEH..               

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                                       ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Satu perkongsian dari seorang sahabat FB :







Kejadian di depan mybank pj state

Masa nk g bank tadi , aku nampak brader ni
aku pun masuk dlm bank, sambil tu aku dgor
brader ni ckp.. cik sy jual kek muffin ,bayar lah berapa pun untuk 
rawatan ank sy! adoi sebak pulok aku dgor, mula aku x percaya lah 
sbb takut byk kes menipu ni, tapi bila tgok gambo dia dlm surat kabor 
tu, tgok muke brader ni kagum betoi besor pgorbanan sbgai bapak! 

Aku tanya ape sakit anak mike! ank dia lumpuh berulang alik pegi 
hospital masuk icu berbelas kali! betoi lah rezeki yg kite dpt x 
semestinye rezeki tu milik kita... myb milik org lain! aku share ni 
bukan lah nk kabo aku membantu dan bersedekah kasi tau 1 dunia.. 
mun kalo kome nk bersedekah ke semampunya tu ade num acc brader 
tu kasi..

Muhammad Zakri Saimon 
Num Hp 0111-9526330
Acc Mybank-164089847637

(wife)
Zahrah Binti Mohd Jamian

Acc Bsn 1418529000092168

HARAP DAPAT LE SESIAPA PUN BANTU IKHLAS SAUDARA 
KITA INI UNTUK KURANGKAN BEBANAN BELIAU...SEMUGA 
ALLAH SWT SAJA YANG DAPAT BALAS JASA KALIAN SEMUA...

Sunday, May 24, 2015

KUN ANTA - BE YOURSELF

BOLEH PESAN " HOME-MADE" BEDAK2 SEJUK DISINI...                

Bedak sejuk beras titik biasa                                            
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                                           Bedak sejuk beras titik campur air gamat                              
Bedak sejuk beras titik campur pati buah2an                  
( Tomato / karot / Timun...)                          
Bedak sejuk beras titik campur pati sayur2an                  
( Daun pegaga /Daun  Pudina / Temulawak, Daun semambu...)                 Bedak sejuk muntah belut                                            
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                                            
Bedak sejuk penawar sila                  
PESAN SIKIT2 PUN BOLEH....PESAN BANYAK2 PUN BOLEH..              

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                                       ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************




Rumi Translation

Liujarihim, qoldat tu zohiru ma fihim
Pabadautu shakhson a-khar, kai atafa-khar

Wa zonan tu ana, anni bizalika huztu ghina
Fawajad tu anni kha-sir, fatilka mazohir

La la
La nahtajul ma la
Kai nazdada jama la
Jauharna huna
Fi qalbi talala

La la
Nurdhin nasi bima la
Nardhohu la na ha la
Za ka jamaluna
Yasmu yataa’la

Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh

Kun anta tazdada jamala

Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Kun anta tazdada jamala

La la la la la la la la
Attaqabbalhum, anna-su lastu qalliduhum
Illa bima yurdhi-ni, kai urdhi ni

Sa akunu ana, mithli tamaman hazana
Fakona a’ti takfini, za ka yaqi ni

La la
La nahtajul ma la
Kai nazdada jama la
Jauharna huna
Fi qalbi talala

La la
Nurdhin nasi bima-la
Nardhohu la na ha-la
Za-ka jamaluna
Yasmu yataa’la

Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh

Kun anta tazdada jamala

Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh

Saakunu ana, man ardho ana, lan asa’ la liri dhohum
Waakunu ana, ma ahwa ana, ma-li wama liri dhohum

Saakunu ana, man ardho ana, lan asa’ la liri dhohum
Waakunu ana, ma ahwa ana, lan ardho ana biridhohum

La la
La nahtajul ma la
Kai nazdada jama la
Jauharna huna
Fi qalbi talala

La la
Nurdhin nasi bima-la
Nardhohu la na ha-la
Za-ka jamaluna
Yasmu yataa’la

Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh

Kun anta tazdada jamala

Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh

Kun anta tazdada jamala

English Translation
In order to keep up with them
I imitated their looks and exterior

So I became someone else just to boast
And I thought that through that I gained a fortune

But I found that I’d lost, for these are mere appearances

No no
We don’t need wealth in order to increase in beauty
Our essence is here, in our hearts it shines

No no
We will not seek to please others with that which we deem 
unbefitting for ourselves
That is our beauty, rising and ascending above

Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh

Be yourself and you will increase in beauty

Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh

Be yourself and you will increase in beauty

La la la la la la la la
I accept people but I don’t imitate them
Except for what I agree with, to satify myself

I will just be myself, just the way I am, this is me
My conviction suffices, this is my certainty

No no
We don’t need wealth in order to increase in beauty
Our essence is here, in our hearts it shines

No no
We will not seek to please others with that which we deem 
unbefitting for ourselves
That is our beauty, rising and ascending above

Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh

Be yourself and you will increase in beauty

Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh

I’ll be what I please to be
I won’t seek their acceptance
I’ll be whom I love to be
Why would I care about their acceptance

I’ll be what I please to be
I won’t seek their acceptance
I’ll be whom I love to be
Why would I care about their acceptance

No no
We don’t need wealth in order to increase in beauty
Our essence is here, in our hearts it shines

No no
We will not seek to please others with that which we deem 
unbefitting for ourselves
That is our beauty, rising and ascending above

Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh

Be yourself and you will increase in beauty

Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh
Oh wo oh, Oh wo oooh

Be yourself and you will increase in beauty

Lirik Lagu Kun Anta – Humood AlKhudhe

Saturday, May 23, 2015

SYABAS TURKI...MEMBANTU PELARIAN ROHINGYA

BOLEH PESAN " HOME-MADE" BEDAK2 SEJUK DISINI...                  

Bedak sejuk beras titik biasa                                              
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                                           Bedak sejuk beras titik campur air gamat                                
Bedak sejuk beras titik campur pati buah2an                    
( Tomato / karot / Timun...)                            
Bedak sejuk beras titik campur pati sayur2an                    
( Daun pegaga /Daun  Pudina / Temulawak, Daun semambu...)

Bedak sejuk muntah belut                                              
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                                             Bedak sejuk penawar sila                    

PESAN SIKIT2 PUN BOLEH....PESAN BANYAK2 PUN BOLEH..                

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                                       ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Kalau dulu, tentera al-fateh berjaya membuka kota konstantinopel. 
Namun mampukah tentera al fateh ini membuka semula negeri 
arakhan untuk dikembalikan semula kepada rakyat arakhan?

Perdana menteri Turki, Ahmed Davu Toglu, telah memerintahkan 
sebahagian tentera laut beserta kapal perang mereka, untuk 
menyelamatkan 7,000 pelarian rohingya yang masih berada 
di perairan Thailand, Malaysia dan Indonesia pada sidang media 
19 may lepas.

Turki yang dulunya berpendapatan rendah, berubah menjadi 
sebuah negara yang berpendapatan tinggi dan makmur selepas 
kemenangan perdana menteri yang tinggi rasa kemanusiaannya. 

Benarlah, sedekah itu tidak akan menyebabkan kita menjadi miskin.

Maju terus wahai tentera tentera sultan al fateh.. 





Amanat presiden Turki erdogan pada pemimpin Malaysian Indonesia , 
"di mana ada laungan azan di situ tanahairku, jangan halang armada 
kapal perang kami memasuki perairan malaysia dan indonesia",mereka 
datang dari jauh untuk membantu dan melindungi umat islam 
rohingya dan membawa mereka ke Turki sebagai tetamu negaranya "

Image result for perdana menteri turki
Presiden Turki : Recep Tayyip Erdogan

TERIMA KASIH TURKI...


First lady Turki




Perdana Menteri Turki ( berkaca mata ) : Ahmed Davu Toglu




Tolonglah saudaramu yang menzalimi dan yang dizalimi”, 
Lalu seorang sahabat bertanya: "Wahai Rasulullah, kami 
memahami tentang menolong orang yang dizalimi, bagaimana 
menolongnya kalau dia seorang yang zalim? 

Nabi berkata (bermaksud): " Kamu menghalang dan mencegahnya 
dari berbuat kezaliman. Itulah cara menolongnya". (HR. Bukhari)

SENANGNYA BERSEDEKAH..

BOLEH PESAN " HOME-MADE" BEDAK2 SEJUK DISINI...                 

Bedak sejuk beras titik biasa                                             
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                                           Bedak sejuk beras titik campur air gamat                               
Bedak sejuk beras titik campur pati buah2an                   
( Tomato / karot / Timun...)                           
Bedak sejuk beras titik campur pati sayur2an                   
( Daun pegaga /Daun  Pudina / Temulawak, Daun semambu...)                 Bedak sejuk muntah belut                                             
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                                             Bedak sejuk penawar sila                   

PESAN SIKIT2 PUN BOLEH....PESAN BANYAK2 PUN BOLEH..               

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                                       ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************


1. Letakkanlah sedikit makanan kucing dan semangkuk air 
diluar rumah untuk kucing2 yang datang.

2. Sisihkanlah sedikit dari hasil gaji @ upah jerih kepayahanmu, 
untuk dsumbangkan kepada anak yatim & orang miskin.

3. Sentiasa sediaka dan wang kecil didalam dompet untuk 
diberikan kepada yang memerlukan.

4. Letakkanlah di kamarmu sebuah kotak. Setiap kali kamu 
merasa melakukan dosa, masukkan wang kecil kedalamnya. 
Genap 1 bulan, buka kotak itu & sedekahkan wang tersebut.

5. Jika engkau hadir dalam acara keramaian (keluarga & kerabat 
atau sahabat), belilah 1 @ 2 kotak air mineral, niatkan untuk 
sedekah kepada orang2 yang memerlukannya (orang tua, sakit, 
kanak2 dsb).

6. Jika kamu membeli barang dari peniaga2 kecil kemudian 
peniaga tersebut ingin mengembalikan wang baki, biarkan saja
baki wang itu untuknya (niat sedekah atau hadiah).

7. Belilah mushaf (al quran) dan letakkan di salah satu masjid. 
Bayangkan berapa pahala yang akan kamu dapat daripada setiap 
huruf bagi mereka yang membacanya.

8. Berikanlah perasaan gembira kepada setiap orang, khususnya 
kepada mereka2 yang sedang ditimpa kesedihan, dengan senyuman 
dan ucapan doamu yang tulus.

9. Lemparkanlah senyuman kepada orang yang kamu temui, berilah 
salam kepada orang yang duduk, & bertuturlah dengan ucapan yang 
baik kerana semuanya adalah sedekah.

10. Sebelum tidur, ampuni dulu setiap orang yang telah berbuat 
jelek kepadamu yang telah mengadu domba & menzalimimu.

11. Sedekahkan Al fatihah kepada kedua ibubapa kita, sahabat2 
dan kenalan2 kita yang telah meninggal dunia.

12. Kirimkan mesej ini ke semua kenalanmu. Siapa tahu ada 
yang mau mengamalkan. Moga anda pun akan diberi pahala 
kerananya.


Selamat bersedekah.

Friday, May 22, 2015

AMALAN BISMILAHIROHMAANIROHIM 41 KALI SETIAP HARI

BOLEH PESAN " HOME-MADE" BEDAK2 SEJUK DISINI...               

Bedak sejuk beras titik biasa                                           
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                                           Bedak sejuk beras titik campur air gamat                             
Bedak sejuk beras titik campur pati buah2an                 
( Tomato / karot / Timun...)                         
Bedak sejuk beras titik campur pati sayur2an                 
( Daun pegaga /Daun  Pudina / Temulawak, Daun semambu...)                 

Bedak sejuk muntah belut                                           
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                                           
Bedak sejuk penawar sila                 

PESAN SIKIT2 PUN BOLEH....PESAN BANYAK2 PUN BOLEH..             

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                                       ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Wahai orang-orang yang beriman, sambutlah seruan ALLAH swt 
dan seruan RASUL, apabila RASUL menyeru kamu kepada suatu
yang menghidupkan kamu ( Surah An-Anfal : 24 )

Sesungguhnya besar kekesalan dan kekecewaan yang menimpa
hamba-hamba yang mengingkari kebenaran tidaklah datang
kepada mereka seseorang RASUL melainkan mereka mengejek-
ngejek dan memperolok-olok ( Surah Yasin, Ayat 30 ) 

---------------------------------------------------------------------

Aturan mengamalkannya :

1. Membaca Syahadah sekali .


2. Membaca Istighfar - 3 kali 


Atau yang ni pun boleh ....



3. Membaca Surah Al-Fatihah sekali - 
    Dihadiahkan kepada Nabi Muhammad saw juga kepada ahli
    keluarga dan sahabat2 baginda



4. Membaca Surah Al-Fatihah sekali -
    Dihadiahkan kepada keluarga kita yang berada di alam barzakh.


5. Membaca Surah Al-Ikhlas - 3 , 5, 7, 9 atau 11 kali

6. Membaca selawat ke atas Nabi Muhammad saw - 21 atau 41 kali 



atau selawat ni pun boleh...



7. Mulai mambaca BISMILLAHIROHMAANIROHIM - 41 kali 



8. Apabila selesai hendaklah diakhiri dengan bacaan




Amalan membaca BISMILLAHIROHMAANIROHIM 41 kali ini dipetik
dari Mukadimah KITAB FARIDATUL FARAID FI ILMU AQAID, karangan
Asyekh Ahmad Ibni Mohd Zain bin Mustafa AlFatani, KITAB 
ZAHRATUL-MURIB FIL AQAIDAH AT TAUHID, karangan AlSyekh 
Muhamad Ali bin Abdul Rahman bin Abdul Ghafar, KITAB 
AQIDATUN NAJIN FI USULUDDIN, Karangan AlSyekh Zainal Abidin
bin Muhammad Al Fatoni dan sedikit ubahsuai untuk tertib amalan.

Sesungguhnya demi masa, manusia itu dalam kerugian melainkan
orang-orang yang beriman dan beramal soleh, berpesan-pesan
dengan kebenaran dan kesabaran ( Surah Asri ).

Tuesday, May 19, 2015

ASSALAMUALAIKUM SEMUA...

BOLEH PESAN " HOME-MADE" BEDAK2 SEJUK DISINI...              

Bedak sejuk beras titik biasa                                          
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                                          
Bedak sejuk beras titik campur air gamat                            
Bedak sejuk beras titik campur pati buah2an                
( Tomato / karot / Timun...)                        
Bedak sejuk beras titik campur pati sayur2an                
( Daun pegaga /Daun  Pudina / Temulawak, Daun semambu...)                

Bedak sejuk muntah belut                                          
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                                          
Bedak sejuk penawar sila                

PESAN SIKIT2 PUN BOLEH....PESAN BANYAK2 PUN BOLEH..            

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                                       ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************





Monday, May 18, 2015

TUN M : ANDA SEORANG BEKAS PM YANG BANYAK BERJASA PADA NEGARA

BOLEH PESAN " HOME-MADE" BEDAK2 SEJUK DISINI...             

Bedak sejuk beras titik biasa                                         
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                                         
Bedak sejuk beras titik campur air gamat                           
Bedak sejuk beras titik campur pati buah2an               
( Tomato / karot / Timun...)                       
Bedak sejuk beras titik campur pati sayur2an               
( Daun pegaga /Daun  Pudina / Temulawak, Daun semambu...)               

Bedak sejuk muntah belut                                         
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                                         
Bedak sejuk penawar sila               

PESAN SIKIT2 PUN BOLEH....PESAN BANYAK2 PUN BOLEH..           

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                                       ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Tun M...anda seperti ayahnda kepada saya dan saya akan
sentiasa hormat anda walaupun anda dihina, dikritik, dicaci
seharian.

Saya hanya boleh berdoa kepada Allah swt supaya memakbulkan
doa Tun M supaya negara Malaysia ini akan terus maju dan makmur
dengan barisan kepimpinan yang jujur dan amanah demi rakyatnya
yang berbilang bangsa.

Aamiiin..

Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad attends a press conference after launching his book at the Perdana Leadership Foundation in Putrajaya, May 18, 2015. — Picture by Yusof Mat Isa


Friday, May 15, 2015

PESANAN ALMARHUM TUAN GIRI NIK ABDUL AZIZ NIK MAT

BOLEH PESAN " HOME-MADE" BEDAK2 SEJUK DISINI...            

Bedak sejuk beras titik biasa                                        
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                                        
Bedak sejuk beras titik campur air gamat                          
Bedak sejuk beras titik campur pati buah2an              
( Tomato / karot / Timun...)                      
Bedak sejuk beras titik campur pati sayur2an              
( Daun pegaga /Daun  Pudina / Temulawak, Daun semambu...)              

Bedak sejuk muntah belut                                        
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                                        
Bedak sejuk penawar sila              

PESAN SIKIT2 PUN BOLEH....PESAN BANYAK2 PUN BOLEH..          

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                                       ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************


Bila kita membeli belah di kedai, kita tukarkan duit dengan barang, 
oleh yang demikian kita tidak sayang berbelanjakan duit kerana 
nampak barang di depan mata.

Namun sedarkah kita bila kita laburkan duit untuk kebaikan, seperti 
kita membeli pahala ni benda yang tidak nampak, tetapi itulah duit 
kita di akhirat.

Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat
9 Mei 2010

Semoga Allah SWT merahmatinya (1931-2015)

---------------------------------------------------------------------

Bacaan Al fatihah :

Dihadiahkan pahalanya kepada Nabi Muhammad saw serta ahli
keluarga dan sahabat2 baginda kesemuanya . Juga dihadiahkan
kepada Al marhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat
serta ibubapa dan ahli2 keluarga kita serta juga kepada semua 
muslimin dan muslimat samada masih hidup mahupun sudah 
meninggal dunia.





Thursday, May 14, 2015

ALHAMDULILLAH SYUKUR...NEGARAWAN TERBILANG TUN MAHATHIR MENGERJAKAN UMRAH BERSAMA KELUARGA

BOLEH PESAN " HOME-MADE" BEDAK2 SEJUK DISINI...           

Bedak sejuk beras titik biasa                                       
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                                       
Bedak sejuk beras titik campur air gamat                         
Bedak sejuk beras titik campur pati buah2an             
( Tomato / karot / Timun...)                     
Bedak sejuk beras titik campur pati sayur2an             
( Daun pegaga /Daun  Pudina / Temulawak, Daun semambu...)             

Bedak sejuk muntah belut                                       
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                                       
Bedak sejuk penawar sila             

PESAN SIKIT2 PUN BOLEH....PESAN BANYAK2 PUN BOLEH..         

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                                      
ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Alhamdulillah....

Mahathir and his wife are pictured during their umrah pilgrimage to Mecca. ― Facebook screengrab

Negarawan terbilang Tun Dr Mahathir kembali dari Mekah bersama 
Tun Dr Siti Hasmah Ibu Mithali Negara pada 15hb Mei 2015 jumaat , 
jam 12.30 tghari di Subang Skypark Terminal setelah mengerjakan 
umrah bersama keluarga. 

Pada saya, Tun M walaupun dihina, dikeji dan dikutuk, beliau tetap 
adalah seorang insan mulia yang terlalu banyak berjasa demi negara 
tercinta Malaysia ini . 

Saya bangga berkesempatan di Perdana Menterikan oleh Tun M
di bumi Malaysia ini.

Monday, May 11, 2015

KAYAP : RAWATAN SAMPINGAN CARA TRADISIONAL GUNA BEDAK SEJUK MUNTAH BELUT

BOLEH PESAN " HOME-MADE" BEDAK2 SEJUK DISINI...          

Bedak sejuk beras titik biasa                                      
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera                                      
Bedak sejuk beras titik campur air gamat                        
Bedak sejuk beras titik campur pati buah2an            
( Tomato / karot / Timun...)                    
Bedak sejuk beras titik campur pati sayur2an            
( Daun pegaga /Daun  Pudina / Temulawak, Daun semambu...)            

Bedak sejuk muntah belut                                      
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )                                      
Bedak sejuk penawar sila            

PESAN SIKIT2 PUN BOLEH....PESAN BANYAK2 PUN BOLEH..        

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai                                     
ke alamat di beri, insyallah.

****************************************************
Jika anda mengalami masaalah penyakit kulit KAYAP , cuba lah
rawatan cara tradisional ini dengan menggunakan BEDAK SEJUK
MUNTAH BELUT dengan dicampur dengan DAUN BUAH DELIMA
yang sudah dihancur dan dihaluskan.

Proses ini dibuat semasa bedak ni dilarutkan dengan air. Setelah
bedak sudah dilarutkan , campurkan daun buah delima. Khaisat 
daripada campuran dua2 bahan ini kemudian di ambil larutannya
dan disapukan pada kawasan kulit badan yang punyai masaalah
KAYAP.

Insyallah KAYAP tu akan kering dalam beberapa hari.

Sambil2 tu, jangan lupa baca BISMILLAH dan juga selawat pada
Nabi Muhammad saw semasa menyapu latutan bedak pada kulit 
badan.

Cuba la ye...

Bedak sejuk muntah belut










Daun buah delima / Buah delima