BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

ALYACRAFTS - TEMPAHAN KRAF BENANGKAIT

KALAU SUKA POSTING2 KAT BLOG NI, SUDI2 ISIKAN TABUNG NUFFNANG NI YE..TKASIH

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

SELAMAT DATANG, TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA

Kepada Semua Pelawat Yang Pertama Kali Singgah ke Diari Alya2, kami Ucapkan Selamat Datang. Disini ada macam2 BEDAK SEJUK BIASA serta BEDAK SEJUK RAWATAN yang boleh bantu rawat masaalah kulit anda secara tradisional. Juga ada AIR GAMAT, MINYAK ANGIN PANAS, BAM, MINYAK GAMAT, CORONG RESDUNG, KAYU SUGI. UNTUK TEMPAHAN HASIL KRAFTANGAN , SILA LAWAT DISINI

Monday, March 31, 2014

JANGAN BERSEDIH....CERIAKAN HATI ANDA....

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...

Sunday, March 30, 2014

AMALKAN BACAAN ZIKIR INI...

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...

Satu terjemahan hadits mengenai satu amalan zikir yang sangat 
besar kedudukannya di sisi Allah, sehinggakan para malaikat tidak 
tahu bagaimana untuk mencatat pahala bagi pembacanya.

Bacaan zikir tersebut adalah seperti berikut:



Terjemahan bacaan zikir ini:

"Wahai Tuhanku, untuk-Mu pujian yang setanding dengan 
kebesaran serta kemuliaan-Mu dan keagungan kekuasaan-Mu."

Fadhilat bacaan zikir ini :

Daripada Abdullah bin 'Umar r.a, Rasulullah s.a.w bercerita:

"Seorang hamba Allah s.w.t membaca (bacaan di atas) maka terasa 
lemah dua malaikat dan tidak tahu bagaimana hendak mencatit 
ganjarannya, lalu malaikat terus mengadu kepada Allah s.w.t,
katanya:

'Ya Allah! Seorang hamba Engkau telah membaca satu bacaan yang 
kami tidak tahu bagaimana kami hendak mencatitkan ganjarannya.' 

Firman Allah s.w.t:

'(Yang memang mengetahui) Apa yang dibacanya?'

Maka menjawab malaikat: 'Ia membaca (bacaan zikir di atas)." 

Firman Allah:

'Tulislah sebagaimana yang dibaca oleh hamba-Ku itu hingga ia 
menemui Aku dan Aku akan beri ganjaran dengan bacaannya itu.'"


(Riwayat Imam Ahmad dan Ibnu Majah)

Friday, March 28, 2014

UJIAN DARI ALLAH S.W.T

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...

Wednesday, March 26, 2014

SURAH AL-KAUTSAR : ANTARA FADILAT MEMBACANYA SEBELUM TIDUR

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...


Amalkan membaca surah Al-Kautsar 11 kali sebelum tidur 
dan kemudian doakan dan niatkan seperti ini, “Ya Allah, kalau ada 
sesuatu untukku / pesakitku / penyakitku / apa saja, kau tunjukkanlah.”

Allah s.w.t Maha pengasih dan Maha mengetahui dan akan tunjukkan 
kepada kita apajua yang kita niatkan samada melalui cara mimpi atau
cara lain, insyallah.

Tuesday, March 25, 2014

MH370 : AL-FATIHAH DAN TAKZIAH



Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************

Ucapan Takziah kepada penumpang / anak kapal MH370 
serta waris meraka..

Dihadiahkan al-fatihah kepada penumpang / 
anak kapal MH370 yang beragama islam disertai doa kepada 
Allah s.w.t untuk keampunan dosa2 mereka2 yang terlibat 
dalam nahas MH370 ini serta juga mohon keampunan untuk diri
kita sendiri dan ibubapa kita serta semua umat islam, baik yang 
hidup atau yang telah meninggal dunia

Al-fatihah


HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

Dan ucapan takziah diberikan kepada penumpang / 
anak kapal yang bukan beragama islam 

Sunday, March 23, 2014

TENTANG DOA....DITERIMA ATAU DITOLAK OLEH ALLAH S.W.T

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...

4 format doa untuk diterima Allah s.w.t

i) Memuji kebesaran Allah swt.
ii) Menyampaikan salam kepada Nabi Muhammad s.a.w.
iii) Niat yang ikhlas dan beremosi, bukan heartless.
iv) Doa untuk kebahagiaan dunia dan akhirat, bukan untuk dunia aje..

3 faktor doa tidak diterima Allah  s.w.t :

i) Kalau banyak berdosa dan terus berdosa tanpa bertaubat
ii) Hubungan renggang antara keluarga
iii) Source income yang haram




Moga doa kita diperkenankan Allah s.w.t selepas ini..amin.


Friday, March 21, 2014

SALAM JUMAAT KEPADA SEMUA DAN BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI S.A.W

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...





Thursday, March 20, 2014

KEPUTUSAN SPM DAN STPM 2013 : TAHNIAH KEPADA SEMUA

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************

SAMA2 TERUSKAN KITA BERDOA 
UNTUK MH370...

Tahniah diucapkan atas kejayaan kepada semua pelajar2 SPM
dan STPM tahun 2013 yang menerima keputusan peperiksaan
masing2 dalam minggu ini .

Anak saya pun yang menduduki SPM nya pada tahun 2013 juga
berjaya perolehi keputusan 8A dan 1 B+. 

Syukur kepada Allah s.w.t yang Maha Esa.

Bahasa melayu                 A-  Cemerlang
Bahasa Inggeris               A    Cemerlang Tinggi
Pendidikan Islam              A    Cemerlang Tinggi
Sejarah                           A    Cemerlang Tinggi
Mathematics                    A+  Cemerlang Tertinggi
Additional Mathematics     A+  Cemerlang Tertinggi
Physics                           A-   Cemerlang
Chemistry                        B+  Kepujian Tertinggi
Biology                            A-   Cemerlang

Tahniah kepada dia yang pakai songkok hitam tu.
















Kepada pelajar2 yang kurang berjaya, jangan risau,
bersabar lah dan insyallah ada rezeki Allah s.w.t berikan
nanti kepada kalian. 

Teruskan berusaha dan berdoa serta bertawakal kepada 
Allah s.w.t...bila kita ingat kepadaNya...pasti Allah s.w.t 
akan juga ingat kepada kita.

Wednesday, March 19, 2014

MALAIKAT2 DAN TUGAS-TUGASNYA

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************


SAMA2 TERUSKAN BERDOA UNTUK MH370...

Malaikat2 adalah utusan Allah kepada para nabi2 dan 
rasul2Nya . Disini dicatitkan malaikat2 dan tugas2 mereka :

Empat malaikat yang dipanggil sebagai pengetua2 malaikat
atau empat malaikat besar ialah :

1. Jibril - menyampaikan wahyu Allah kepada nabi dan rasul.

2. Mikail - bertugas memberi rezeki pada manusia. Dia lah diserahi 
tugas mengatur hujan dan tumbuh-tumbuhan dimana semua rezeki 
di dunia ini berkaitan erat dengan keduanya.
  
3. Israfil - memiliki tanggung jawab meniup terompet sangkakala 
  di waktu hari kiamat. Dia diserahi tugas meniup sangkakala atas 
  perintah Rabb-nya dengan tiga kali tiupan. Pertama adalah tiupan          keterkejutan, tiupan kedua adalah tiupan kematian dan tiupan 
  ketiga adalah tiupan kebangkitan.

4. Izrail - bertanggungjawab mencabut nyawa.



Diantara malaikat2 lain dan tugas2 mereka ialah :

5. Munkar - bertugas menanyakan dan melakukan pemeriksaan 
pada amal perbuatan manusia di alam kubur.

6. Nakir - bertugas menanyakan dan melakukan pemeriksaan pada 
amal perbuatan manusia di alam kubur bersama Malaikat Munkar.

7. Raqib / Rokib - memiliki tanggung jawab untuk mencatat segala 
amal baik manusia ketika hidup.

8. Atid / Atit - memiliki tanggungjawab untuk mencatat segala 
perbuatan buruk / jahat manusia ketika hidup.

9. Malik - menjaga pintu neraka.

10. Ridhwan - menjaga pintu syurga.

11. Ar Ra’d - bertugas mengatur awan

12. 
Harut dan Marut - Keduanya termasuk malaikat yang namanya 
tertulis di dalam al Qur’an. Allah Ta’ala berfirman,

“Padahal Sulaiman tidak kafir (mengerjakan sihir), hanya syaitan-syaitan itulah yang kafir (mengerjakan sihir). Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat di negeri Babil, 
yaitu Harut dan Marut” (QS. Al Baqarah : 102)

13.Malaikat yang Betugas Memikul Arasy. Arasy adalah makhluk 
yang paling besar, besarnya seluas langit dan bumi dan Tuhan bertakhta
padanya.
        
“Malaikat-Malaikat yang memikul arsy’ dan malaikat-malaikat yang 
berada di sekelilingnya bertasbih memuji Tuhannya.
(Al-Mukmin ayat 7)

14.Malaikat yang bertugas mendoakan orang-orang yang beriman 
    supaya diampuni oleh Allah segala dosa-dosanya, diberi ganjaran 
    syurga dan dijaga dari segala keburukan dan doa-doa lain.

“Sesungguhnya, Allah memberikan rahmat-Nya, dan para Malaikat dan 
para penghuni langit dan bumi (memohon rahmat Allah) untuk orang 
yang mengajarkan kebaikan.”(HR Tirmidzi) 

15.Malaikat yang bertugas menggerakkan hati manusia untuk 
    berbuat kebaikan dan kebenaran.

16. Malaikat penjaga bukit

 Allah memberikan tugas kepada salah seorang malaikat supaya
mentadbir urusan gunung-ganang..

17. Allah mempunyai malaikat2 selain malaikat Hafazah yang
bertugas menjaga dan mencatatkan daun2 pokok yang jatuh.

18. Malaikat penjaga pentadbiran angin.

Ibnu Asakir menceritakan tentang kisah Qubaisah bin Zuaib, dia
berkata : " Tidak ada sesuatu angin yang keluar melainkan kesemuanya
ada bendahari yang mengetahui kadarnya, bilangannya , timbangan
dan sukatannya. " ( Disebutkan oleh Imam As-Suyuti ).

19. Sekelompok besar malaikat bertugas menjaga matahari dan
mengatur urusan2 yang berkenaan dengannya. 

- 70,000 malaikat bertugas memanggil matahari agar ia terbit
- 7 malaikat bertugas membaling matahari dengan salji setiap hari 
- 300 malaikat bertugas mencucuk matahari agar ia tidak dijadikan 
sembahan selain Allah swt.

Abu Syekh menceritakan dari Ali bin Abu Talib yang ertinya :
"Sesungguhnya apabila matahari telah terbit, dua orang malaikat
yang mengurusnya siap sedia bersamanya dan ikut beredar kemana
saja matahari itu berjalan. "

20. Malaikat yang bertugas melindungi manusia dari kepanasan.

21. Ada 2 malaikat penjaga laut yang menyelia dan mengaturnya dan 
yang membuat terjadinya peristiwa pasang surut laut itu. 

Ibnu Abbas menjawab bila ditanya mengenai peristiwa pasang surut
laut :

" Sesungguhnya ada dua orang malaikat yang bertugas menyelia
laut. Apabila malaikat itu menginjakkan kakinya ke dalam laut,
maka melimpahlah airnya dan apabila malaikat itu mengangkat
kakinya, air pun surut. Itulah yang menyebabkan terjadinya
pasang dan surut ." ( Diriwayatkan  oleh Imam ahmad dan Abu syekh)

22. Malaikat yang menjaga dan merekod orang yang pergi sembahyang
fardhu jumaat di masjid. Para malaikat itu berdiri dipintu2 masjid
apabila hari jumaat untuk memastikan setiap orang yang hadir 
sembahyang dan memberinya pahala mengikut tertib datangnya 
( datang awal atau akhir ).

23. Malaikat yang bersungguh2 mendengar bacaan Al-Quran, lebih2
lagi apabila sipembaca itu membaca Al-Quran dengan bagus dan
betul.

24. Malaikat yang membetulkan kesilapan orang2 yang membaca
Al-Quran.

25. Malaikat yang diberi tugas menjaga orang yang berzikir
" Ya Arhamarrahimin . " ( Wahai zat yang Maha pengasih lagi 
Maha penyayang ).

Maka sesiapa yang membaca " Ya Arhamarrahimin " sebanyak tiga kali,
malaikat berkata kepadanya : " Sesungguhnya Zat yang Maha Pengasih
lagi Maha penyayang telah menghadapmu, maka mintalah ( apa yang
engkau kehendaki ). " ( Dikeluarkan oleh Al-Hakim dalam Al-Mustadrak).

26. Malaikat yang menyaksikan dan berjalan ikut mengiringikan jenazah.

27. Malaikat yang mengaminkan doa orang mukmin.

Sabda Rasulullah saw : 
" Janganlah engkau bedoa untuk dirimu kecuali yang baik saja. Kerana
sesungguhnya malaikat mengaminkan apa2 yang kau ucapkan ( dalam
doamu ). " ( Dikeluarkan oleh Imam Bukhari ).

28. Malaikat yang bertugas memanggil orang untuk bersolat.

Tuesday, March 18, 2014

FADHILAT 2 AYAT AKHIR SURAH AT-TAUBAH

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
SAMA2 TERUSKAN BERDOA UNTUK MH370...




" Dikatakan bahawa barangsiapa yang membaca ayat ini 
sebanyak 7 kali setiap kali selesai solat fardhu, dengan 
izin Allah SWT : 

- jika dia seorang yang lemah, maka akan menjadi kuat.

- jika dia seorang yang hina, maka akan menjadi seorang 
yang mulia.

- jika dia seorang yang kalah, maka akan segera mendapatkan 
pertolongan.

- jika dia seorang yang berkesempitan, maka akan mendapat 
kelapangan.

- jika dia seorang yang berhutang, maka akan segera dapat 
membayar. "



Sunday, March 16, 2014

FADILAT AYAT2 SURAH YAASIIN

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.


****************************************************

SAMA2 KITA TERUSKAN BERDOA UNTUK 
MH370...



Ayat 1 ~ 9 : untuk keselamatan diri

Ayat 9 : orang jahat tidak nampak kita teruatam orang kafir.

Ayat 12 : merupakan jantung yaasiin - Rasulullah saw berharap 
ayat ini dihafal oleh setiap mukmin dan mukminat.

Ayat 13 ~ 35 : mengisahkan orang-orang yang mati syahid.

Ayat 22 ~ 23 : untuk menjaga aqidah memberi hidayah kepada anak.

Ayat 29 : sebagai amalan untuk mengelakkan diri dari di fitnah dan 
kejahatan mulut.

Ayat 29 : untuk digunakan jika kita rasa orang nak fitnah / aniaya kita. 
Lebih elok selepas baca dihembuskan ke muka orang tersebut.

Ayat 30 : untuk keinsafan diri - supaya dapat dipertemukan dengan 
Allah swt (Harus sentiasa berada dihati - beramal dengannya).

Ayat 32 : untuk menginsafkan orang lain supaya menjadi baik.

Ayat 33 ~ 35 : elok dijadikan amalan bagi sesiapa yang suka bercucuk 
tanam. Tanaman akan subur.

Ayat 36 : menerangkan yang kehidupan ataupun kejadian di dunia ini dijadikan berpasang-pasangan. Ayat ini elok diamalkan bagi sesiapa 
yang belum berkahwin supaya di pertemukan jodoh. Caranya: baca dan berdoa, hembus dan sapu pada muka setiap pagi sebelum keluar rumah.

Ayat 37 : adalah untuk menetapkan hati - aqidah diri sendiri. Hati yang 
kering akan hidup semula.

Ayat 38 : mengisahkan yang bulan dan matahari pun sujud pada 
Allah swt yang satu.

Ayat 39 : mengisahkan ilmu falak.

Ayat 40 : merupakan kenyataan Allah swt yang satu.

Ayat 41 : mengisahkan nabi Noh a.s. Naik kapal - elok dibaca sewaktu menaiki kenderaan

Ayat 44 : mengisahkan keseronokan hidup di dunia - dibaca untuk 
dijauhkan fitnah dalam hidup

Ayat 45 ~ 48 : merupakan kedegilan orang kafir kepada Allah swt

Ayat 49 : menceritakan hari akhirat dan kehidupannya. Tiupan pertama - datang dengan tiba-tiba, tiupan kedua - hancur ,tiupan ke-tiga semua 
orang di hidupkan semula dan hadir di padang mahsyar.

Ayat 50 - setiap orang akan dihisab mengikut amalannya.

Ayat 58 - merupakan salam daripada Allah. Jika rasa sakit kepala, baca 
dan sapukan ke kepala. Ulang sebanyak 3x.

Ayat 76 : dibaca untuk mententeramkan diri dari fitnah orang. 
Dijadikan amalan.

Ayat 76 : jika hati rasa sedih, sebak atau pun kecewa. Sambil pegang 
dan urut dada, bacalah ayat tersebut

Ayat 78 ~ 79 : dikhaskan untuk sakit urat, tulang dan badan. Untuk doa bermula daripada ayat yang bermaksud: "dia berkata, siapakah (yang 
dapat) menghidupkan tulang belulang padahal telah hancur?„

Ayat 78 ~ 79 : bacalah jika sakit tulang, urat atau tulang patah.

Ayat 79 : katakanlah, yang akan menghidupkannya ialah yang 
menciptakannya pertama kali. Dan dia Maha mengetahui tentang 
segala makhluk.

Ayat 82 : untuk hajat - jika berhajat sesuatu, bacalah 100x. Dibaca 
pada air dan minum selama 40 hari -boleh menjadi penawar. Jika air 
habis ulang bacaan tersebut sehingga 40 hari. Caranya: sembahyang 
tahajjud (3x) berturut-turut.


Saturday, March 15, 2014

RANCANGAN ALLAH SWT ADALAH YANG TERBAIK

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.


****************************************************
Manusia hanya boleh merancang dan berdoa...tetapi sesungguhnya 
rancangan Allah swt itu lah yang terbaik.

SAMA2 KITA TERUSKAN BERDOA UNTUK 
MH370...






Thursday, March 13, 2014

RUMAH KITA SEMUA NANTI...

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
Beringat lah selalu dan pertingkatkan ketakwaan kita kepada Allah swt
sebelum kita ditempatkan di rumah yang menanti kita ini.

Kaya miskin, sihat sakit, tua muda...semua akan ke sini satu masa
nanti kerana MATI ITU PASTI.



Teruskan kita berdoa untuk anak kapal / penumpang serta ahli
keluarga MH370..



Wednesday, March 12, 2014

MH370 ADAKAH INI KEBETULAN ?

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
ADA KAH INI KEBETULAN MENGENAI MH 370 ?

Apa2 pun selagi tiada berita sahih mengenai penjumpaan
MH370, sama2 kita berdoa kepada Allah swt untuk 
keselamatan kesemua anak kapal / penumpang serta ahli
keluarga MH370. 

Sentiasa hadiahkan al-fatihah kepada kesemua nya
termasuklah kepada ibubapa kita.

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG





Tuesday, March 11, 2014

SAMA2 KITA BERDOA UNTUK KESEMUA CREW / PENUMPANG PESAWAT MAS MH370

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

****************************************************
Sama2 kita berdoa untuk semua crew / penumpang pesawat MAS 
MH370..



Maha Hebat Engkau Ya Allah, Engkau uji kami dengan tragedi 
MH370 tetapi Engkau telah satukan hati kami. kami tidak akan 
berhenti berharap & berdoa agar Engkau berikan petunjuk atas 
kejadian ini. Ampunilah dosa2 kami ya Allah. Kembalikan mereka 
kepada keluarga mereka. Engkau yg maha penyayang lagi maha 
pengasihani.

Ya Allah. Kau buka kan seluruh yang tertutup dan terlindung...
sekiranya di lautan atau di bumi atau dilangit untuk memudahkan
pencarian ini kerana kami tahu adalah kekayaan dan kebesran mu,
Ya Allah. Bantu la kami dalam menghadapi pahit dan kegetiran dan permudahkan laluan pencarian ini. 

Ya Allah engkau kembali kan lah mereka ke pangkuan keluarga nya.
Tujukan lah keajaiban mu. Beri kan lah petunjuk.semoga pencarian 
MH370 di permudah kan.

Ya ALLAH..kau tuhan maha pengasih lagi penyayang...kasihanilah 
mereka dan kembalikan mereka ke pangkuan keluarga dengan selamat.

Ya Allah berikan lah petunjuk kpd kami utk menemui mereka.
Semoga mereka selamat dan dilindungi oleh mu, Ya Allah

Ya Allah...selamatkan mereka walau dimana mereka sekarang...
permudahkanlah bagi kami mencari kedudukan MH370...sesungguhnya 
hanya padaMu Ya Allah kami memohon dan berserah...

Aamiiin 3x..




Jika crew / penumpang MH370 masih selamat..Syukur Alhamdulilah

Namun jika sebaliknya..kita sedekahkan Al-fatihah buat semua..

Allah swt yang lebih mengetahui dan menentukan segalanya..

Monday, March 10, 2014

4 JANJI DARI ALLAH SWT

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************
Mari lah kita sama2 pertingkatkan ketakwaan kita kepada Allah swt 
selagi diizinkanNYA kita masih bernyawa di dunia yang sementara
ini... 

Dan sama2 kita berdoa juga untuk semua crew / penumpang pesawat 
MH370 agar semuanya dapat dijumpai secepat mungkin , kalau boleh
dalam keadaan selamat kesemuanya.

Sunday, March 9, 2014

BERSAMA-SAMA KITA BERDOA DAN HADIAHKAN AL-FATIHAH KEPADA CREW / PENUMPANG PESAWAT MAS MH370

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************
Pesawat MH370, sebuah pesawat Malaysia Boeing 777-200 
dalam pernerbangan ke Beijing dari KLIA, hilang di ruang udara Vietnam.

Walaupun hingga kini, tiada berita sahih mengenai penemuan pesawat berserta crew / penumpang pesawat Malaysia MH370 itu , namun marilah 
kita sama2 berdoa dan hadiahkan al-fatihah kepada semua crew / 
penumpang pesawat Malaysia MH370 dengan harapan mereka semua 
ditemui selamat.

Jika sebaliknya terjadi, hanya kepada Allah swt kita berserah kerana 
Allah lebih mengetahui daripada kita semua. Daripada Allah swt kita 
datang dan kepadaNya kita akan dikembalikan.

" Sesungguhnya kami milik Allah dan kepadaNya kami akan dikembalikan
( di hari kiamat ). Ya Allah, berikanlah pahala kepadaku dan gantikanlah
untukku dengan yang lebih baik ". ( HR Muslim )

Al-fatihah


HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

pesawat Boeing 777-200 MAS 















Pautan kekal imej terbenam


Friday, March 7, 2014

JANGAN SEGAN2 MEMINTA DARI ALLAH SWT

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************
Salam jumaat kepada semua.

Di hari jumaat yang mulia ini, banyakkan berselawat
kepada Nabi Muhammad saw



Diriwayatkan daripada Ibnu Mas'ud bahawa Rasulullah saw
bersabda : " Sesungguhnya Allah swt memiliki malaikat2 yang
terbang kesana-kemari untuk mencari orang2 yang mengucapkan
salam kepadaku daripada kalangan umatku, lalu memberitahukannya
kepadaku".

Rasulullah saw bersabda : " Barangsiapa yang berselawat kepadaku
satu kali dengan ikhlas dari hatinya, maka Allah swt akan berselawat
kepadanya sebanyak sepuluh kali, meninggikan darjatnya sebanyak
sepuluh darjat, menulis padanya sepuluh kebaikan dan menghapuskan
sepuluh keburukannya." ( HR Sa'id ibn 'Umair al-Anshari)

Dan juga berzikir lah pada hari jumaat ini :



Dan bacalah surah Al-Kahfi




Dan minta lah dan berdoalah kepada Allah swt 


Wednesday, March 5, 2014

HADIAHKAN AL-FATIHAH KEPADA IBUBAPA MU SETIAP HARI PAGI DAN PETANG

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************
Dato ’ Dr. Fazilah Kamsah pernah berkata..... . 

” setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu 
( tak kira masih hidup @ telah tiada ) ,Nescaya pintu rezekimu 
akan terbuka buat kamu "

Berdasarkan Hadith Nabi saw : 

” Tidak akan terputus rezeki seseorang selagi dia tidak 
meninggalkan DOA kepada kedua orang tua nya dalam sehari ”  

Tuesday, March 4, 2014

SEBUTLAH AAMIIN...YA ALLAH, KABULKAN DOA KAMI

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************


Monday, March 3, 2014

TASBIH

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************
Yang pertama kali dipanggil untuk masuk syurga ialah orang-orang 
yang selalu bertahmid kepada Allah baik pada saat senang maupun 
susah. (HR Ath-Thabrani)


Rasulullah saw. pernah bersabda, "Sanggupkah kalian mengerjakan 
seribu kebajikan setiap hari ?" Maka bertanya salah seorang, 
"Bagaimana caranya kami mengerjakan seribu kebajikan setiap 
hari itu ?" Baginda menjawab, "Bacalah tasbih (menyebut Subhanallah) seratus kali, nescaya Allah Taala mencatat bagi kamu seribu kebajikan 
atau dihapus daripadanya seribu kesalahan." (HR. Muslim) 

Sunday, March 2, 2014

CANTIKKAN JAMBATAN PULAU PINANG YANG BARU

Kepada rakan2 yang mencari BEDAK2 SEJUK..Sini macam2 ADA...

Bedak sejuk muntah belut
Bedak benang sila biasa
Bedak benang sila harum serta span
Bedak sejuk beras titik biasa + pewangi halal + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + AIR GAMAT + air surah yassin
Bedak sejuk beras titik + pati ALOE VERA + air surah yassin
Bedak sejuk penawar benang sila
Bedak Tanaka
Bedak Arab

Nak tempah sikit2 boleh ...tempah banyak2 pun ok.
Insyallah boleh disediakan.

*****************************************************
Jambatan Kedua Pulau Pinang yang telah dirasmikan oleh
Perdana Menteri Malaysia kelmarin 1/3/2014 dengan nama 
rasminya dinamakan sebagai Jambatan Sultan Abdul Halim 
Muadzam Shah.



Cantikan jambatan baru Pulau Pinang ni.....saya dan famili pasti 
akan menyeberanginya dalam waktu terdekat ni...insyallah