BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

ALYACRAFTS - TEMPAHAN KRAF BENANGKAIT

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Wednesday, January 28, 2009

Seronoknya

Alhamdulaillah, baru-baru ini saya diberitahu oleh adik saya, novel saya sudah boleh didapati di kedai buku MPH Jaya Jusco, Wangsa Maju.

Ini membakar semangat saya untuk terus menulis dan berjuang dalam bidang yang saya senangi ini.

Jika ada sesiapa yang sudi memberi pandangan yang boleh saya perbaiki penulisan saya setelah membaca novel sulung saya ini, MJK, sangat dialu-alukan....

Novel saya yang tersusun di rak di MPH Jaya Jusco, Wangsa Maju, KL

Sunday, January 25, 2009

Bisnes saya trademark warna MERAH dan KUNING

Pilihan warna MERAH dan KUNING menjadi trademark bisnes saya NURALYA
ENTERPRISE yang bergerak maju secara perlahan2 dengan sokongan keluarga
dan kawan2.

Ini dikongsi bisnes kad saya...cubalah ORDER dari saya....
Lawat website saya di www.halalkitchenrecipe.com

Monday, January 19, 2009

Jawab Tag Eka Fahara


1. Do you think you are hot?
Em.. soalan PANASSS!!!! Don't think so lah...
2. Upload your favourite picture of you


3. Why do you like that picture?
Semua tengah happy dan gila-gila.......

4. When was the last time you ate pizza?
August last year while celebrating our eldest son's birthday...

5. The last song you listened to?
CINTA DALAM HATI - by UNGU, beri inspirasi untuk novel kedua saya .... jangan mare....

6. What are you doing right now besides this?
Watching Ben-10 on Astro while writing/dreaming my second novel.... lalala

7. What name would you prefer besides this?
Mestilah nama asal yang diberi oleh mak bapak saya.....

Kena tag lima orang?
Mesti 5 orang ke??

1. Rhea
2. Tempe
3. Ezani
4. Mersik
5. Iris ixora

8. Who is no. 1?
Seorang guru yang dedikasi terhadap kerja dan anak2 muridnya...

9. No. 3 is having relationship with?
With no 1...(hahaha no more secrets....)

10. Say something about no. 5
Walaupun jauh di mata, namun semangat dan sokongan mu dekat di hati... ( macam tv9 pulak wuhuu)

11. How about no. 4?
Rakan maya yang sentiasa ceria...

12. Who is no. 2?
Seorang lagi kenalan di alam maya yang banyak menghulurkan bantuan...

Monday, January 12, 2009

Kehilangan

salam semua.
semua pasti tahu semalam hari lahir penyanyi tersohor kita Datuk Siti Nurhaliza. Amboi amboi amboi, begitu heboh beritanya. Dalam radio Era pun diuar-uarkan oleh Paknil kita tu.

Saya pula ingin beritahu satu berita sedih. Semalam saya dan rakan-rakan ex-mgs, kehilangan seorang sahabat yang baik. Kami panggil arwah dengan panggilan 'Jan'. Nama penuhnya Jannatul. Saya diberitahu yang Jan sudah koma beberapa hari yang lalu. Kesian.... menanggung derita akibat berbagai jenis penyakit. Allah lebih menyayangi beliau lalu diambil semula Jan agar tidak perlu lagi menanggung sakit.

Semoga Jan diterima dengan baik dan berada dalam golongan orang-orang yang dirahmati Allah. Al-fatihah buat Jan dan takziah buat keluarga beliau.

Friday, January 9, 2009

Nuralya Enterprise - Bisnes pertama saya

Salam semua...

Hari ni saya ingin sekali menguar-uarkan bisnes saya yang pertama yang
dikongsikan bersama suami tercinta...NURALYA ENTERPRISE ( Sempena namanya dari
nama pena novel saya ).

Bisnes ni menyediakan TEMPAHAN MAKANAN SEJUK BEKU yang sedia untuk digoreng atau dipanaskan sahaja bila hendak makan.

Semuanya HALAL........ sebab saya sendiri yang menguruskan penyediaannya di premis saya. Penyediaan makanan ini dibuat secara segar bila ada permintaan dan akan dibungkus secara sejuk beku untuk penghantaran ke destinasi pelanggan (pos laju).

Permulaan saya sediakan masakan aneka rendang, karipap dan cucur badak.
Dan saya akan tambah masakan lain kemudian.

MASAKAN RENDANG


Rendang Rokam
Bahan2 : Daging serta rempah2








Rendang Minang
Bahan2 : Daging / limpa / hati serta rempah2








Rendang Hitam Manis
Bahan2 : Daging serta rempah2







Harga : RM50.00 setiap kilogram ( kawasan Malaysia).
Luar Malaysia ( perlu ditambah kos penghantaran )
Pembungkusan : Secara sejuk beku

KARIPAP

Inti : ubi atau sardin serta rempah
Harga : RM5.00 setiap 500 gram ( kawasan Ipoh, Perak ).
Luar Ipoh dan lain negara ( perlu ditambah kos penghantaran )
Pembungkusan : Secara sejuk beku





CUCUR BADAK

Inti kelapa serta rempah
Harga : RM5.00 / kilogram ( kawasan Ipoh, Perak ).
Luar Ipoh dan lain negara ( perlu ditambah kos penghantaran )
Pembungkusan : Secara sejuk beku




CARA TEMPAHAN :

NURALYA ENTERPRISE

18, Jalan Rokam,
Sungai Rokam,
31350 Ipoh, Perak

Tel : 05-3123940
/ 012-4006061 ( Hubungi Noraziah )
Website : www.halalkitchenrecipe.com


Sila lah tempah sebanyak mungkin , saya sedia menyediakannya....
Produk2 lain akan ditambah dari semasa ke semasa....

Monday, January 5, 2009

Ilham??

Ramai saudara mara dan kengkawan yg dah tahu mengenai novel saya, sering bertanya bagaimana saya dapat ilham menulis. Susah gak nak jawab. Sebab ilham ni datang dari banyak ceruk. Kadang kala ia datang ketika saya menonton tv, membaca majalah, atau pun dari kejadian yang berlaku di sekeliling saya.
Tapi untuk novel 'Memori Janji Kasih' saya dapat ilham ketika mendengar lagu Sahri AF1. Dicampur sikit dengan kisah2 yang saya baca dan saya selitkan sedikit unsur perubatan di dalamnya. Bukannya apa, at least buku saya tu taklah nampak kosong sangat isinya.



Macam itu lah bagaimana saya mula membina cerita rekaan saya. Mungkin ada sedikit persamaan cerita dengan penulis2 novel yang lain, itu biasalah. Sebab topik utama sesebuah cerita cinta tu tak boleh lari dengan halangan, perbezaan darjat, dan lain-lain unsur. Cuma yang membezakan cara penulis itu menyampaikan ideanya.

Saya berharap pembaca2 novel di sana tu dapat menerima kehadiran novel saya di persada penulisan ini. Jika nak kritik, boleh. Tapi jangan sampai ingin menjatuhkan semangat saya pulak hehe... Selamat membaca.....

Sunday, January 4, 2009

Ucapan Hari Jadi


Happy Birthday buat Alang dan Angah!!


Semalam genaplah usia Alang 13 tahun. Wah!! Dah remaja anak umi ni. Sekarang Alang takleh lai berperangai macam budak2. Kena control macho....(lol). Umi dan Abah sentiasa doakan agar Alang cemerlang dalam hidup di dunia dan di akhirat. Jadi anak yang soleh, tau...

Ini Alang.

Esok pulak ulang tahun Angah. Ha...dah 16 tahun. Apa?? Nak belajar bawak motor??!! Nooooo!!!! Jangan Angah, umi tak benarkan. Pergi sekolah naik basikal ataupun biar abah saja yang hantar.

Ini Angah.



Walaupun korang dah besar, dah remaja, tapi pada umi korang masih budak2. Biar semua berada dekat umi dan abah. Senang kami nak tengok dan control korang....haha....

Bulan ni banyak betul sedara mara dan kenalan yang sambut hari jadi. So untuk menjimatkan waktu dan duit (Hahaha...) saya tuliskan aje di sini.

Ayah Cik (1hb) dan anak perempuannya Nur Amalina (7hb) - Kami tak pernah lupa tarikh2 ni, cuma kadang2 segan nak sms pada Ayah Cik yang nampak tegas. Buat Amalina, u jauh kat paris, camne nak sms.

Adi (3hb) - adik ipar saya

Abang Ad (7hb) - abang ipar saya....

Nana (15hb) - adik sepupu saya yang comel....muahss

Joey (16hb) - adik sepupu gak. Handsome tapi dah ada anak dua. Nnt marah isterinya....

Safwan (17hb) - anak saudara saya yg tgh belajar kat Yogyakarta. Ambil medik... Wah! Pak nnt obati saya ya.... bagi free saja....

Amir (20hb) - anak saudara lagi. Masih sekolah rendah

Syakirin (23hb) - terror dalam tae kwan do ni. Jgn main2

dan tak lupa buat Eka Fahara (1hb) - rakan saya, ex jiran saya dan penulis yang sedang meningkat naik.... ada projek terbaru ke? Bila nak keluarkan novel terkini??




Happy Birthday to All


Those who mean
the most to us
Are never
out of mind.
And thoughts
of them
are always
Of the warm
and special
kind.