BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Wednesday, July 1, 2009

Derita

Memang banyak deritanya. Dulu dia dihampakan ibu, sekarang dihancurkan oleh orang yang dianggap kekasih. Rupanya dia tiada perasaan cinta. Luluh...Pilu...Kecewa...
Kebahagiaan yang diharap menjadi miliknya, kini hanya dapat dilihat dari jauh. Dekat tapi jauh... Mengapa derita yang datang?? Sudah jatuh ditimpa tangga..
Dia harus tabah. Setabah Atuk dalam menghadapi kehidupan hari tua bersama Opah yang sakit. Dia tidaklah seteruk Opah. Dia masih boleh bezakan antara realiti dan fantasi.
Mengapa kehadiran jejaka ini tidak dapat diterima? Jejaka ini lebih ikhlas dari si dia. Jejaka ini lebih prihatin dari si dia.
Itulah hakikat kehidupan seorang manusia yang tidak lekang dari masalah hidup samada yang diciptakan sendiri atau disebabkan oleh alam. Semuanya sudah tertulis....Redhakah dia?

3 komen:

Anonymous said...

cerita novel kak alya kah ni?

Unknown said...

Salam Rhea,
Iya, yang terbaru tapi masih dalam proses menghabiskan lagi.Masih banyak bab yang perlu akk isikan.
Kenapa? Mesti ada sebab Rhea bertanya, betul tak?

Anonymous said...

err... hehe.. saaaaaaayang kak alya.. :)