BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK DISINI - CARA BORONG BANYAK PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

ALYACRAFTS - TEMPAHAN KRAF BENANGKAIT

KALAU SUKA POSTING2 KAT BLOG NI, SUDI2 ISIKAN TABUNG NUFFNANG NI YE..TKASIH

ALHAMDULILLAH SYUKUR...

ALHAMDULILLAH SYUKUR...

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

DAN BERDOA LAH....

"Ya Allah Ya Tuhanku, terimalah amalan2 soleh yang aku lakukan seusiaku dan kuatkan lah iman serta ketakwaanku kepada Mu. Terimalah bacaan2 Al Quran, Al Fatihah, dan zikir2 yang aku baca serta sembahyang, puasa , zakat dan lain2 amalan soleh yang aku lakukan pada hari ini , hari2 sebelum ini serta hari-hari berikutnya selagi aku masih hidup di dunia yang sementara ini. Dengan ini selain diriku , aku hadiahkan juga fadilat dan pahala nya khusus kepada Nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarga dan sahabat2 baginda kesemuanya dan juga kepada kedua ibubapa ku serta ahli keluargaku kesemuanya serta seluruh muslimin muslimat samada masih hidup atau sudah mati. Ya Allah Ya Tuhanku, engkau ampunilah kesemua dosa2 ku, dosa2 ibubapaku dan dosa2 ahli keluargaku , dosa2 seluruh muslimin dan muslimat samada sudah mati atau masih hidup. Naikkan darjat mereka serta darjat kami diantara orang-orang yang mendapat hidayah, dan lindungilah keluarga dan keturunan mereka yang masih hidup. Ampunilah dosa2 kami kesemuanya samada dari dosa2 yang kami ketahui mahupun dari dosa2 yang tidak kami ketahui serta dosa2 yang hanya engkau Ya Allah ketahui . Wahai tuhan sekelian alam, jauhkanlah kami dari azab kuburMu, azab akhiratMu, fitnah Dajjal, fitnah kehidupan dan fitnah kematian. Kepada mereka yang sudah meninggal dunia dan kepada kami yang akan menyusul kemudian ke alam barzakh nanti, luaskan kubur kami kesemuanya seluas-luas pemandangan, berikanlah cahaya didalamnya, jadikanlah kubur kami kesemuanya sebagai salah satu taman dari taman syurga dan JANGAN LAH jadi kubur kami salah satu dari lubang neraka dan seterusnya masukkan kami muslimin muslimat ke syurgaMu yang indah. Aku juga memohon kepadaMu Ya Allah, engkau bantulah dan selamatkan lah serta berikanlah kemenangan kepada semua muslimin dan muslimat di dunia ini antaranya rakyat palestine terutama di Gaza , rakyat syria, rakyat iraq dan lain2 yang sedang ditindas, dianiaya serta diperangi oleh pemerintah masing2 yang kejam dan juga ditindas, dianiaya serta diperangi oleh kaum yahudi Israel serta sekutu2 Israel yang menyokong tindakan ganas ini walau dimana muslimin muslimat ini berada . Ya Allah Selamatkanlah kami muslimin muslimat semua didunia dan diakhirat. Ya Allah Ya Tuhan kami, jangan lah engkau memberi kuasa ke atas kami berpunca dari dosa-dosa kami orang yang tidak takut akan engkau dan tidak kasihan atas kami. Ya Allah Ya Tuhanku aku berlindung denganMu daripada dukacita dan rasa sedih, aku berlindung denganMu daripada lemah dan malas, aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan penindasan orang. Kirimkan salam kami kepada junjungan kami Nabi Muhammad s.a.w serta ahli keluarganya dan sahabat2 baginda kesemuanya. Aamiin "

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

SELAMAT DATANG, TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA

Kepada Semua Pelawat Yang Pertama Kali Singgah ke Diari Alya2, kami Ucapkan Selamat Datang. Disini ada macam2 BEDAK SEJUK BIASA serta BEDAK SEJUK RAWATAN yang boleh bantu rawat masaalah kulit anda secara tradisional. Juga ada AIR GAMAT, MINYAK ANGIN PANAS, BAM, MINYAK GAMAT, CORONG RESDUNG, KAYU SUGI. UNTUK TEMPAHAN HASIL KRAFTANGAN , SILA LAWAT DISINI

Tuesday, April 5, 2011

PENYAKIT KAYAP BOLEH DIRAWAT DENGAN BEDAK MUNTAH BELUT..

Tahukah anda apa itu penyakit KAYAP ? Orang putih
panggil penyakit ni dgn nama SHINGLES.

Melalui Google, penyakit kayap ini boleh dikategorikan
kepada beberapa jenis antaranya kayap melukut, kayap jagung,
kayap ular, kayap bunga dan kayap air. Walaupun terdapat
pelbagai nama dan jenis tapi hakikatnya rupa penyakit kayap ini
lebih kurang sama iaitu timbulnya bintik2 kemerahan di kulit
badan dan bahagian anggota lain . Ada yang mengelembung dan
ada yang tidak tapi bintik2 kemerahan ni amat sakit dan terasa
panas bila dihidapi. 

Pada asalnya saya pun tidak pernah tahu bagaimana rupanya
penyakit kayap ni cuma adalah dengar2 saja.Tapi yang saya dengar
amat merisaukan, penyakit kayap ini amatlah bahaya bila dihidapi
dan boleh membawa kepada maut andai tidak diubati cepat.


Sesiapa yang menghidapi penyakit kayap ini akan berasa demam, sakit2
badan, tiada selera makan dan selalu pening2. 

Satu nasihat dari saya melalui pengalaman, andai sesiapa ada
tanda2 hidapi penyakit kayap, jumpa dulu untuk mendapatkan
rawatan cara tradisonal. Jangan jumpa doktor lagi kerana dikhuatiri
ubatan doktor boleh menyebabkan suhu badan meningkat dan
akan mengakibatkan penyakit kayap merebak.


Penyakit KAYAP di bahagian
badan






Nak dijadikan cerita, di kampung saya, saya ada mengenali 
seorang wanita bernama makcik Bariah . Dia ni amat terkenal
di kampung saya ni sebagai seorang pengamal ubatan
tradisional yang juga menggunakan ubatan ini untuk merawat
pelbagai penyakit2 kulit yang sukar diubati antaranya penyakit
kulit kayap.


Tapi sedihnya, kini dia sudah lama kembali ke rahmatullah.
Bukan makcik Bariah saja yang sudah tiada, ada beberapa
orang lain yang tidak kurang hebatnya di kampung saya ni
yang boleh juga ubati pelbagai2 penyakit kulit seperti makcik
udoh ( pakar bidan dan urutan tradisonal ) , makcik shidah
( pakar ubatan untuk gangguan halus dengan cara menggunakan
kunyit ) ... kini semua mereka ini sudah tiada lagi dan sampai
sekarang, saya rasa agak susah untuk mencari pengamal2 ubatan
tradisional untuk rawatan seperti diamalkan oleh mereka ini .

Disini saya ambil kesempatan untuk meminta rakan2 bogger
bolehlah sekadar sedekah al fatihah kepada arwah2 mereka ini.

Al-Fatihah.

Cerita semula perihal arwah makcik Bariah.

Cara arwah makcik Bariah ni merawat penyakit kulit kayap
nampaknya mudah iaitu dengan cara mula2 menyediakan air
penawar dari bacaan al quran dan seterusnya menggunakan air
penawar ini untuk melarutkan Bedak Muntah belut . Bedak Muntah
Belut tu pula dipesan dari keluarga saya. Syukur ada juga terbabit
dalam rawatan penyakit ini.

Setelah larutan itu sebati, larutan itu di ambil dan disapukan ke mana2 bahagian2 kulit badan yang ada penyakit kayap ini. Amalkan harian.

Insyallah dengan cara rawatan ini, sipenghidap penyakit kulit kayap
ini akan sembuh secara beransur2 . Tapi apa bacaan al quran
digunakan untuk air penawar itu , saya tidak pasti.

Kesimpulannya, apa yang saya ingin kongsikan ialah khasiat Bedak Muntah
Belut boleh digunakan untuk merawat penyakit kulit kayap.

Untuk mendapatkan air penawar pula, terpulang kepada rakan2
untuk mendapatkannya ditempat sendiri.

Oleh itu, andai sesiapa antara rakan2 blogger serta ahli keluarga
masing2 yang mengidapi penyakit kulit kayap, jangan lah melengahkan merawatnya. Bahaya !!!

Cepatlah ubati penyakit kayap ini dengan mengguna Bedak Muntah Belut...insyallah sembuh....

1 komen:

acap said...

2005 kena skali kat blkg badan. jumpa bomoh je. alhamdulillah

early this year kena lagi kat kepala pulak. memang sakit sangat2. sebulan menahan sakit. jumpa 6 org doktor termasuk pakar tapi xlega2 jugak. last2 teringat kat bomoh yang jumpa dulu tu. alhamdulillah dah ok cuma parut masih kekal kat muka.