BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Wednesday, August 1, 2012

KAKAK SAYA BERCERITA MENGENAI BEDAK MUNTAH BELUT DAN PENYAKIT BISUL...

Baru2 ni saya terima sms dari kakak saya.

Kakak saya menceritakan perihal anak2 kawan nya
yang selalu bisul2 kat kepala...kadang2 kena kat kaki serta
bahagian badan dan bagaimana penggunaan Bedak
Muntah Belut ni dapat bantu menyembuhkan masaalah
bisul2 yang di alami oleh kanak2 tu.

Bisul di dahi

 
Bila kakak saya bercuti ke Ipoh , biasanya sebelum dia
balik kembali selepas bercuti, dia selalunya di bekalkan
bedak muntah belut ni untuk kegunaan sendiri serta
keluarga dia.  Dia memang tahu bedak ni boleh bantu
sembuhkan masaalah2 kulit antaranya ruam, jerawat, bisul,
kayap malah jika ada gatal2 kemerah2an kat kulit.
Sebab tu dia selalu bawa balik sikit bedak muntah belut ni.
Jadi secara tidak langsung, ada le stok sikit2 bedak muntah
belut ni kat dia.

Kembali kepada cerita kanak2 tu. Bila di lihatnya anak2
kawan nya mengalami masaalah2 bisul seperti tu, dia
pun jadi kesian. Maklumlah kakak saya ni seorang ibu juga.

Dia tanya kat mak kanak2 tu perihal ni dan mak kanak2
tu kata , dah pun di bawa anak2 nya tu ke klinik dan
diberi ubatan tapi timbul balik bisul2 tu . Tak sembuh2.

Maklumlah budak2 kecil. Main sana..main sini...tentu
tangan serta jari2 tu terlekat kuman dll...bila ni terjadi dan
bila di garu sana sini, pasti kulit kanak2 tu akan terluka dan
pasti kulit tu akan di jangkiti virus yang membawa penyakit2
antaranya bisul.

Sebab kesian kat budak2 kecil ni, dia tanya kat mak kanak2 tu
untuk cuba gunakan bedak muntah belut ni untuk bantu
sembuhkan masaalah bisul tu. Mak kanak2 tu kata boleh
juga di cuba.

Jadi kakak saya ni pun larutkan bedak ni dengan air tapisan
dan sapu kat bahagian kulit kanak2 tu yang ada bisul tu.
Larutan bedak tu di buat pekat sikit supaya bedak ni lebih
mencengkam semasa tempuh rawatannya bila dah mula kering .


Larutan bedak muntah belut ni di sapukan sebelah pagi
dan bila tiba sebelah petang, alhamdulillah baik bisul2 tu...
bisul2 tu pecah dengan sendirinya. Dan dengan penggunaan
bedak muntah belut ni untuk 2-3 hari berikutnya, bisul2 tu
pun sembuh.

Mak kanak2 tu pun rasa syukur dan bertanya lebih mengenai
bedak muntah belut ni , di mana untuk mendapatkan nya.
Memandangkan kakak saya ni tahu sumber bedak muntah
belut ni dari saya, jadi dia pun hantarlah sms tadi tu.

Jadi saya cadangkan kepada kakak saya ni untuk simpan
stok lebih untuk bedak muntah belut ni kat tempat dia.
Boleh lah dia jadikan bedak muntah belut ni sebagai jualan
pula.

Sebenarnya kakak saya ni orang berniaga juga. Antara produk
di niaga nya ialah Teh Mas Cotek untuk bantu pulih kesihatan
tubuh.

Jadi tu lah cerita nya.


Jadi cuba lah jika alami masaalah2 bisul yang susah sembuh2,
dengan izin Allah s.w.t ,  insyallah boleh sembuh penyakit
bisul tu dengan penggunaan Bedak Muntah Belut.

1 komen:

Unknown said...

Mcmmana caranya saya nk beli produk ni? Blh bg ctct no?