BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Saturday, April 27, 2013

BEDAK MUNTAH BELUT : CARA MENYEDIAKAN DAN CARA PAKAI

Bedak Muntah Belut ni bedak tradisional
untuk rawatan masaalah kulit.

Antara khasiatnya, selain ianya boleh
menyejukkan serta membersihkan kulit
dari kesan2 kotoran dan kesan2 minyak ,
ianya juga bantu merawat masaalah2 kulit
antaranya kudis, kayap, jerawat, ruam,
dmm campak dan bisul.

Malah jika terkena gigitan serangga, sapu saja
larutan bedak muntah belut ni pada kawasan
gigitan, insyallah kesan gigitan kemerah2an
pada kulit akan hilang.

Juga jika ingin melicinkan serta mengebukan
kulit, kerap lah sapu bedak ni pada kulit .

Kesimpulannya , bedak muntah belut ni adalah satu
pilihan baik kepada sesiapa yang tidak mahu gunakan
rawatan punyai kandungan kimia. Bedak muntah belut
ni adalah bedak tradisional, bahan asasnya cuma sejenis
tanah liat. 


Mudah saja cara sedia dan cara pakai
Bedak Muntah Belut ini. Ianya di pakai
macam bedak sejuk biasa.

Lihat panduannya dibawah.





Sebiji Bedak
Muntah belut
( sebiji sebesar
  duit 50 sen lama )








Pecah2kan sebiji bedak
dan ambil pecahan
sekadar perlu dan
letakkan dalam bekas.





Masukkan air ke dalam bekas
untuk larutkan bedak. Digalakkan
guna air tapisan paip ( filter water ),
air zam zam, air mineral, air
kelapa muda atau air gamat.
Elakkan guna air terus
dari paip yang punyai kandungan
klorin , dirisaukan boleh mudaratkan
kulit yang sensitif





Bedak sudah dilarutkan.




Ambil bedak dengan jari.












Sapukan bedak cara facial
mask atau topeng muka









Boleh juga sapukan
bedak cara
tempek ke bahagian
kulit bermasaalah








Selepas selesai, tutupkan
bekas dengan penutup.
Jangan buang lebihan
larutan bedak ni sebab
boleh diguna lagi selagi
ada. Cuma tambahkan air
jika kering. Elakkan
pembaziran.




Lain2 info penting perlu di ambilkira :



1. Masa pakai bedak muntah belut ini,
elakkan dicampurkan
dalam satu2 masa
bedak ni dengan krim berkimia 
atau pencuci muka lain, dirisaukan ada 
tindakbalas yang tak sesuai pada kulit.
Gunakan bedak ni secara sendirian saja.

2. Seelok2nya pakai bedak muntah belut ni
pada sebelah malam sebelum tidor dan keesokkan
paginya cuci je dengan air biasa . Boleh juga pakai
pada masa ada di rumah, tidak ke mana2.

3. Masa cuci untuk hilangkan kesan2 bedak ni,
boleh guna air paip biasa atau air sabun. Selepas
dah cuci muka tu, nak pakai makeup ke dll, ok la tu
untuk ke tempat kerja atau keluar rumah.

4. Boleh guna bedak muntah belut sebagai
bahan SCRUB , caranya :

- Larutkan bedak ni dalam air
- Boleh pilih nak buat pekat atau nipis.
- Ambil dan scrubkan kat bahagian kulit bermasaalah
- Gosokkan beberapa minit bahagian kulit tu
- Bila dah buat ni, cuci dan bersihkan bahagian kulit
  ni dengan air biasa.
- Bila kulit dah bersih, ambil larutan bedak tu balik,  
   masa ni buat nipis sikit dan sapukan kat bahagian  
   kulit bermasaalah tu dan biarkan semalaman atau
   seketika sehingga ia kering jika digunakan pada
   waktu siang.
- Bersihkan bahagian ni keesokan pagi bila
   bangun dari tidur jika guna pada waktu malam.

5. Boleh guna bedak muntah belut cara facial mask
   atau topeng muka, caranya :
- Buat larutan bedak cara nipis saja untuk
   elakkan pembaziran
- Ambil larutan bedak dan sapukan ke kulit
- Pakai cara topeng muka semasa kelapangan
   di rumah. Seeloknya disebelah malam sebelum
  tidur.
-Tidak perlu pakai hari2, cukup la sekali atau
dua kali seminggu untuk rawat dan bersihkan
kulit tu.

Amalkan pakai sekerap yang boleh dan insyallah kulit
menjadi sejuk serta bersih dan sembuh masaalah kulit
tu.

Cuba la ye....dptkan disini.

5 komen:

syida husin said...

salam. saya nak beli.. terdesak sgt ni.. saya tinggal di seksyen 7 shah alam.. boleh bg no tel? and urusan pembelian mcm mana?

syida husin said...

salam. saya nak beli.. terdesak sgt ni.. saya tinggal di seksyen 7 shah alam.. boleh bg no tel? and urusan pembelian mcm mana?

syida husin said...

salam. saya nak beli.. terdesak sgt ni.. saya tinggal di seksyen 7 shah alam.. boleh bg no tel? and urusan pembelian mcm mana?

syida husin said...

ini no tel saya.. if you dah baca this comment, please contact this no 0135389138

Anonymous said...

Assalamualaikum.. Saya nk beli.. Saya da cari kat mana2 kedai tp x de.. Boleh bg no tel? Dan urusan pembelian mcm mana?