BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Tuesday, May 25, 2010

Beg oh beg!!


Kejadian di Masjid Ghufran

Kelmarin hampir jadi hari yang susah hati buat saya.

Kami 3 beranak berhenti sekejab kat masjid untuk bersolat dan
tukar lampin anak. Sebelum tukar lampin, saya sangkutkan beg tangan saya yang berisi dokumen peribadi dan lain2 barang berharga di tempat sangkut dalam tandas. Selepas tukar lampin, saya serta anak pun terus keluar dari tandas dan habis urusan di masjid, kami pun beredar.

Kami pun sembang macam biasa dalam kereta sehingga tiba di destinasi tidak jauh dari masjid tadi. Suami saya ajak saya turun sama dan masa tu saya tercari2 beg tangan saya dan tiba2 berderau darah saya sebab baru saya teringat saya terlupa ambik beg saya yang disangkutkan tadi.

Saya pun beritahu hal ni kepada suami saya dan dia pun macam biasa bagi nasihat sebab saya lalai sangat dan dia terus pandu kereta menuju semula ke masjid tadi. Setiba disana, saya terus turun menuju ke tandas dan alhamdulillah beg saya tu masih tersangkut ditempat sangkut dan saya ambik dan keluar menuju ke kereta.

Ada qariah masjid disitu jumpa saya dan tanya apa masaalah saya dan saya ceritakan hal ini. Dia kata ada qariah lain memberitahu kat dia yang ada orang tertinggal beg tangan dalam tandas tapi mereka tidak ambil mungkin untuk menunggu empunya beg tu datang ambil semula. Saya bersyukur qariah2 masjid ini baik orangnya dan tidak ambil kesempatan dari kelalaian saya.

Lepas tu, suami saya suruh sedekahkan kat tabung masjid ini sebagai tanda kesyukuran.

Jadi saya nak nasihat kat rakan2 supaya selalu berhati2 perihal barangan peribadi dan tidak tinggalkan di merata tempat. Ini adalah kejadian pertama saya alami dan saya harap ia tak akan berulang.

1 komen:

Nadiah Sidek said...

sy pernah juga tertinggal beg dlm tandas. alhamdulillah la cepat perasan