BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

ALYACRAFTS - TEMPAHAN KRAF BENANGKAIT

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Monday, November 8, 2010

JERAWAT DI HIDUNG PULAK NI....

Kita selalu dengar nasihat yang sama je untuk cegahkan
masaalah2 jerawat :

- kurangkan makanan berminyak / pedas2 / gatal2
- banyak makan buah2an dan sayur2an segar
- rajin2 lah cuci / bersihkan kulit untuk elakkan kulit berminyak
- selalukan bersenaman
- jangan terlalu stress
- jangan picit jerawat risaukan bertambah parah radangannya
- amal pakai ubatan2 sesuai untuk kulit
- amal pakai BEDAK MUNTAH BELUT..( Promosi sikit )
  dan macam-macam lagi

Tapi tahukah anda sebab2 ini semua memang BETUL walaupun
ada yang tak yakin dengan sebab2 ini. Tapi persoalan disini ,
kenapa tidak yakin dengan sebab2 ni kerana kalau kita rajin
mengkaji dari puluhan malah jutaan artikle mengenai sebab2
jerawat berlaku, ia akan berkisar di antara sebab2 yang 
dicatitkan di posting kali ini dan juga di posting terdahulu
di blog saya ini.



Bagaimana pula jerawat di hidung? Tahukah anda bahagian
hidung amat sensitif sebab selalunya bila sesiapa melihat
atau bercakap dengan kita, pasti mereka akan melihat
wajah kita dan bahagian mana yang ditengah2 wajah kita...
pasti hidung kan...jadi andai ada jerawat kat situ, sudah
pasti akan jadi perhatian dan teguran. Pada sesiapa
yang boleh terima teguran, ok la tu tapi kalau yang panas
baran, mesti tak dapat terima walaupun dalam hati memang
rasa malu sangat2.











Ikhlas google : Jerawat di hidung


Ada artikle mengatakan jerawat di hidung menyebabkan kepala
rasa pening. Betul ke ? Mungkin ada logik juga sebab cuba
ingat balik, kalau kita ada selsema, pasti kita rasa pening
kepala kalau selsema tu tak baik2. Cara mudah faham ialah
ada connection atau sambungan urat penting di antara bahagian
hidung dan kepala.



Juga daerah hidung dan sekitarnya adalah kawasan paling
tinggi sekresi kelenjar minyaknya maka tidak heran
di situ juga berpotensi tinggi untuk tumbuh jerawat.

Sesiapa yang pernah alami jerawat di hidung pasti rasa
pening dan sakit2 kan. Mungkin rasa pedih juga bila nak
buang hingus..

Ada artikle juga mengatakan jerawat di bahagian hidung bermakna
tulang belakang kita mungkin ada masalah. Jerawat tumbuh
di hujung hidung kemungkinan disebabkan haba perut berlebihan 
dan sistem penghadaman makanan tidak normal. Malah juga
dicatitkan di salah satu bahagian hidung pula boleh dikaitkan
dengan ovari atau sistem reproduksi.









Apa pendapat anda ?? Adakah benar catitan ini ??

Apa2 pun cegahkan masaalah jerawat ni , jangan tunggu
sampai parah radangannya baru nak rawat. Mungkin masa
tu, memang boleh rawat tapi ambil masa lama sikit la..

Apa2 pun, jangan malu untuk mencuba rawatan guna BEDAK
MUNTAH BELUT ni sebab ia memang sesuai untuk rawatan
jerawat..Cuba la ye...

0 komen: