BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Saturday, November 8, 2014

TANGISAN RASULULLAH KERANA WANITA

BOLEH PESAN DISINI UNTUK MACAM2 BEDAK2 SEJUK  

Bedak sejuk muntah belut   
Bedak sejuk benang sila ( putih atau ungu )   
Bedak sejuk penawar sila   
Bedak sejuk beras titik biasa   
Bedak sejuk beras titik campur pati aloe vera   
Bedak sejuk beras titik campur air gamat   

Tunggu je selepas buat pesanan, pasti akan sampai  
ke alamat  di beri, insyallah.  

****************************************************   
Baca lah surah al-fatihah pagi dan petang dan hadiahkan    
pahalanya pada junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w serta    
ahli keluarga dan kesemua sahabat2 baginda. Juga    
di hadiahkan pahalanya kepada ibubapa kita.  Juga khusus    
kepada arwah adik lelaki ku , Hishammudin serta kepada   
semua  muslimin muslimat yang masih hidup mahupun telah   
meninggal  dunia ..  



Dan berdoalah lah :   

"Ya Allah sesungguhnya kami mencintaiMU, mencintai    
orang-orang yg mencintaiMU, mencintai amal-amal yg    
menyebabkan kami semakin mencintaiMU dan Engkau    
mencintai kami. Semoga Allah selalu melancarkan dan    
memudahkan ikhtiar kami untuk hidup bahagia   
sejahtera  di dunia dan akhirat.    

Ya Allah, jauhkan hidup kami dari penderitaan,   
mudahkanlah  jalan kami untuk kebahagian, lancarkanlah   
rezeki kami agar  kami menjadi orang kaya yang berguna   
dan panjangkan  umur kami dalam keberkahan dan kesihatan.


*****************************************************


Sayidina Ali r.a. berkata: “Saya dengan Fatimah pergi 
menghadap Rasulullah s.a.w. Kami dapati beliau sedang 
menangis, lalu kami bertanya kepadanya, apakah yang 
menyebabkan ayahanda menangis, ya Rasulullah?”

Baginda s.a.w. menjawab: “Pada malam aku diisrak hingga 
ke langit, di sana aku melihat perempuan dalam keadaan 
amat dahsyat. Dengan sebab itu aku menangis mengenangkan 
azab yang diterima mereka.”

Ali bertanya: “Apakah yang ayahanda lihat di sana?” 
Rasulullah s.a.w. menjawab: “Aku lihat ada perempuan 
digantung rambutnya, otak kepalanya menggelegak. Aku 
lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat 
ke belakang dan timah cair dicurah ke dalam halkumnya (tekak).

“Aku lihat perempuan yang digantung kedua-dua kakinya 
terikat, tangannya diikat ke ubun-ubunnya, didatangkan ular 
dan kala. Aku lihat perempuan yang memakan dagingnya 
sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. Aku lihat perempuan 
mukanya hitam dan memakan tali perutnya sendiri. “Aku lihat 
perempuan yang telinga pekak dan matanya buta, diisikan 
ke dalam peti yang diperbuat daripada api neraka, otaknya 
keluar daripada lubang hidung, badan bau busuk kerana 
penyakit kusta dan sopak.

“Aku lihat perempuan yang kepalanya seperti babi, badannya 
seperti himar dengan pelbagai kesengsaraan dihadapinya. Aku 
lihat perempuan yang rupanya seperti anjing, kala dan ular 
masuk ke kemaluannya, mulut dan pelepasnya (punggung). 
Malaikat memukulnya dengan corong api neraka.”

Rasulullah s.a.w. menjawab: “Fatimah, adapun perempuan 
tergantung rambutnya itu adalah perempuan yang tidak 
menutup rambut daripada bukan muhrimnya. Perempuan 
tergantung lidahnya ialah perempuan yang menggunakan 
lidahnya untuk memaki dan menyakiti hati suaminya.

“Perempuan yang digantung susunya adalah perempuan 
yang menyusukan anak orang lain tanpa izin suaminya. 
Perempuan kedua-dua kakinya tergantung itu ialah perempuan 
yang keluar dari rumahnya tanpa izin suaminya.

“Perempuan tidak mahu mandi daripada suci haid dan nifas 
ialah perempuan yang memakan badannya sendiri, juga kerana 
ia berhias untuk lelaki bukan suaminya dan suka mengumpat orang.

“Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting 
api neraka kerana ia memperkenalkan dirinya kepada orang 
asing, bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat lelaki 
lain.

“Perempuan diikat kedua kakinya dan tangannya ke atas 
ubun-ubunnya, disuakan ular dan kala kepadanya kerana ia 
boleh sembahyang tetapi tidak mengerjakannya dan tidak 
mandi janabah.

“Perempuan kepalanya seperti babi dan badannya seperti 
himar ialah ahli pengumpat dan pendusta. Perempuan rupanya 
seperti anjing ialah perempuan yang suka membuat fitnah dan 
membenci suaminya.

Seterusnya Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: 
“Perempuan menyakit hati suami dengan lidahnya pada hari 
kiamat nanti Allah jadikan lidahnya sepanjang 70 hasta 
kemudian diikat di belakang tengkoknya.”

Abu Bakar as-Sidik mengatakan, aku dengar Rasulullah s.a.w. 
bersabda yang bermaksud: “Perempuan menggunakan lidah 
untuk menyakiti hati suaminya ia akan dilaknat dan kemurkaan 
Allah.”

Usamah bin Zaid menceritakan, bahawa Rasulullah s.a.w. 
bersabda yang bermaksud: “Aku berdiri di atas syurga, 
kebanyakan yang masuk ke dalamnya adalah golongan miskin 
dan orang kaya tertahan di luar pintu syurga kerana dihisab. 
Selain daripada itu ahli neraka diperintahkan masuk ke dalam 
neraka, dan aku berdiri di atas pintu neraka, aku lihat 
kebanyakan yang masuk ke dalam neraka adalah perempuan.”

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Aku lihat api 
neraka, tidak pernah aku melihatnya seperti hari ini, kerana 
ada pemandangan yang dahsyat di dalamnya aku saksikan 
kebanyakan ahli neraka adalah perempuan.”

Rasulullah s.a.w. ditanya, mengapa ya Rasulullah? 
Baginda s.a.w. menjawab: “Perempuan mengkufurkan 
suaminya dan mengkufurkan ihsannya, Jika engkau 
membuat baik kepadanya seberapa banyak pun dia 
belum berpuas hati dan cukup.” (Hadis riwayat Bukhari)

0 komen: