BOLEH PESAN BEDAK2 SEJUK BERAS TITIK , BEDAK2 SEJUK MUNTAH BELUT , BEDAK SEJUK BENANG SILA DISINI - CARA BORONG PUN BOLEH...BELI SIKIT2 PUN OK. BOLEH JUGA BUAT PESANAN AIR GAMAT, BEDAK PENAWAR, BAM ,MINYAK GAMAT, MINYAK URUT PANAS,...

ALYACRAFTS - TEMPAHAN KRAF BENANGKAIT

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

HADIAHKAN AL FATIHAH PADA IBUBAPAMU SETIAP PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

BANYAKKAN BERSELAWAT KEPADA NABI SAW PADA PAGI DAN PETANG

Tima kasih sudi jadi sahabat :D

Monday, November 19, 2012

ISU PALESTINE : NAK BOIKOT ATAU TAK NAK BOIKOT....PRODUK2 YAHUDI.

Assalamualaikum semua,

Bumi Gaza di lanyak lagi oleh zionis yahudi, bangsa bangsat
Israel ni.

Sebelum saya teruskan , mula2 saya nak minta maaf dulu ,
saya bukannya marah kepada semua rakyat bukan islam serta
rakyat islam yang lain tetapi saya cuma rasa marah di atas
kekejaman Israel yahudi laknat ni yang tak henti2 menindas
rakyat Palestine dan sapa2 yang mereka tidak suka.

Memang sedih dan kesian kepada rakyat2 Palestine yang
merana tak berkesudahan !!!! Memang sedih melihat
gambar2 anak2 kecil dan warga2 Palestine yang tidak
berdosa menjadi kekejaman bedilan Israel jahanam.

Mari kita sedekahkan Al fatihah buat saudara Palestine 
kita yang syahid di Gaza!  Semuga Allah cucuri rahmat ke atas
roh mereka.

Al-Fatihah

















Saya tertanya2 juga kenapa lah masaalah Palestine ini
tidak berkesudahan sampai sekarang. Dah lah tanah air mereka
di rampas oleh yahudi bermula tahun 1940an ( sebenarnya bangsa
Israel ni memang tak ada tanahair sendiri tapi disebabkan oleh
kesiannya dunia pada mereka akibat kekejaman nazi Hitler
semasa perang dunia kedua dulu , akhirnya bangsa yahudi
ni ditempatkan di bumi Palestine, selepas itu sedikit demi sedikit
dirampas tanah rakyat Palestine sehingga rakyat Palestine
kini seperti pelarian di bumi sendiri ). Kenapa mereka tidak
tempatkan bangsa yahudi ni di negara2 mereka sendiri di
Amerika atau England atau Eropah...dan mereka tempatkan yahudi
ni di bumi Palestine sebab mereka sendiri tahu bangsa yahudi ni
bangsa yang sombong dan angkuh sebab tu mereka tak buat.
Sebab mereka juga risau bangsa yahudi ni akan datang gigit
mereka satu hari nanti dan mereka lebih rela yahudi ni gigit
rakyat Palestine dari gigit mereka.

Tetapi tak apa, Allah maha kuasa. Akan tiba hari nya bangsa
yahudi laknat ini dan sesiapa yang menyokong mereka akan
dihancurkan oleh Allah. Biar mereka fikir mereka ni kuat sekarang
dan boleh buat apa yang mereka suka tanpa takut pada sapa2
didunia ini. Setiap yang berlaku ada hikmahnya !

Tetapi yang lebih menyedihkan lagi ialah setiap kali berlaku
kekejaman Israel laknat ni terhadap rakyat Palestine yang tidak
berdosa ni, setiap kali tu lah dunia sibuk buat bermacam2 usul
tergempar mengecam Israel .

Hairan juga, Israel terlekat ditengah2 tanah arab yang kaya raya
dengan sumber bumi , pembangunan dll... tetapi negara2 arab ni
seakan2 tak boleh buat apa2 bila timbul isu Israel - Palestine ni
seperti OIC atau Organisation of Islamic Cooperation yang dianggotai
oleh negara2 arab yang tak habis2 dok meeting dan tak habis2 dok
keluarkan macam2 usul mengecam Israel , dimana OIC sendiri tahu
Israel tidak gentar dengan usul2 ni. Patut lah ramai yang kata
OIC patut ditukar nama sebagai " Oooo...I...See " ...je. Kat PBB tu
lagi lah, lebih kurang sama saja.

Lagi satu setiap kali berlaku kekejaman Israel atau Amerika
syarikat terhadap orang islam , setiap kali tu lah terpampang label2
atau produk2 syarikat mereka ni di rata2 blog yang disyorkan untuk
di boikot.

Boleh ke kita boikot niiiii...!

Kebanyakan dari kita membesar dengan label2 dan produk2 ni
jadi boleh ke kita boikot ni...mcm KFC, McDonald, Amway,
Motorola dan macam2 lagi....






 










Jika boikot tu..mungkin sekejap ke kut , lepas tu
bila isu ni dah reda, berkerumun kita p makan ayam KFC ,
p makan burger McDonald , p makan ayam Kenny Rogers,
Isi minyak kereta guna Esso, Isi minyak kereta guna Caltex dll....

Produk2 yang kita banggakan sangat selama ini ialah produk
bangsa bangsat! Dan kita masih membelinya sampai sekarang.
Sebab apa..sebab dah terbiasa !!! Setiap sen yang kita belanjakan
saya rasa ada digunakan untuk memusnahkan saudara mara kita
di bumi Palestine dan negara islam lain .



Boleh ke kita boikot niiiii...!!

Tak salah kita memboikot brand2 ni dan kita tak rugi apa2 pun bila
dah buat. Cuma mungkin ambil masa saja untuk sesuaikan diri.
Banyak barangan tempatan yang boleh gantikan.

Kalau rasa nak makan burger McDonald..boleh ganti dengan burger
yang dijual di kios tepi jalan. Lebih murah lagi.

Kalau rasa nak makan ayam KFC...boleh beli ayam dan goreng sendiri.

Kalau rasa nak isi minyak kereta, tok sah isi guna Esso, Caltex, Shell...
kan kita ada Petronas.

Pizza pun boleh buat sendiri la ni...tak payah beli dari Pizza hut.

Berhenti je hisap rokok tu dan berhenti beli jenama rokok seperti
Dunhill ke, Malboro ke, Benson ke dll...lagi pun kita akan bertambah
sihat bila tidak merokok lagi.

Kekuatan sesuatu negara/bangsa tu terletak pada ekonomi mereka.
Jadi bila produk2 mereka kita boikot dengan sesungguhnya , lama2
lumpuhnya ekonomi, maka lumpuhlah mereka.

Tetapi jika setakat nak buat usul kecaman dari meeting yang tak
habis2 , saya fikir...tak akan berkesan sedikit pun pada bangsa
bangsat yahudi yang sombong dan angkuh ni.

Tanya lah diri sendiri dan buat lah keputusan yang bijak demi
kesejahteraan kita yang berugama islam.

Ni tengah marah ni...................!!! Nak ambil air sembahyang,
biar sejuk dan reda kemarahan ni..

0 komen: